קמפיין משולב הוא לא גימיק. ילדים עם צרכים מיוחדים לא צריכים להיות מצולמים בקמפיינים בנפרד אלא רק ביחד
אופנה: ילדים
מאת: חן קרופניק
הפעם צולם הקמפיין, השלישי במספרו של רשת סלקט-זברה עמותת 'ביחד' שמקדמת ילדים עם צרכים מיוחדים בקהילה בגן סיפור בשישי בצהריים.
מיקום הצילומים בחר עקב הנגישות והנוחות של הפארק המאפשר לכל הילדים להרגיש בו נוח וליהנות מהמרחבים שלו.
לא רואים את השוני כמוגבלות
כך נפגשו ילדים עם צרכים מיוחדים וילדים בלי צרכים מיוחדים לצילומים משותפים. הביטו זה בזה לרגע קט שונה ומיד נעלמה המבוכה.
כך הם ילדים. הם לא רואים את השוני כמוגבלות אלא כייחודיות.
כשהם שואלים שאלות על הנראות או על ההתנהגות של ילד אחר, זה בא ממקום תמים שבאמת רוצה ללמוד ולדעת, ולא ממקום שיפוטי.
ילדים רואים ילדים. שונים, שווים, דומים פחות ודומים יותר, פשוט ילדים.
נרתמו בהתנדבות
הבוקר התחיל באיפור של הבנות שנעשה בהתנדבות של המאפרת חקי שחף שזכרה לאורך כל שלבי האיפור שמדובר בילדות ולא נערות או נשים.
האיפור העדין היה מותאם וקסום. לאחר מכן נבחרו לוקיישנים לצילום על ידי מיטל ושניר ואגס – בעל ואישה ובעלי 'ואגס צילום' גם הם נרתמו בהתנדבות ליום המיוחד הזה, וכמובן שדאגו ללוקיישנים שיתאימו לכולם ולא יגרמו לאף ילד להרגיש שונה.
אז הגיע השלב הכייפי במיוחד של בחירת בגדים לפי חגים וימים מיוחדים בלוח השנה הלועזי, כך כל הילדים וגם כמה מבוגרים הצטלמו ביחד ביום כייפי ומהנה, כזה שהילדים בכלל לא רצו ללכת הביתה בסופו.
ילדה בכיסא גלגלים מדגמנת
לא היה רגע אחד במהלך ההפקה שנרשמה התנהגות לא נאותה או לא נינוחה כי כך צריך להיות כשמבינים שילדים, או מבוגרים עם מוגבלות הם בדיוק כמו ילדים או מבוגרים בלי מוגבלות, מתייחסים אליהם רגיל.
ברגע שמתייחסים אליהם רגיל, הם מרגישים שמקבלים אותם, נוח יותר והם הופכים להיות חלק מהחברה.
ילד עם תסמונת דאון בשלט חוצות
המטרה העיקרית של עמותת 'ביחד' היא להפוך את אותם ילדים עם צרכים מיוחדים לתורמים לחברה ולא לכאלה שרק נתרמים ממנה.
הם בהחלט יכולים. בארצות רבות בחו"ל לראות ילדה בכיסא גלגלים מדגמנת עבור חברת אופנה מוכרת או ילד עם תסמונת דאון בשלט חוצות של פרסומת כלשהי זה כבר דבר של מה בכך.
חברה מקבלת
ברגע שכל הילדים והמבוגרים יכילו (Inclusion) את האחר כמו שהילדים בלי הצרכים המיוחדים הכילו וקיבלו את הילדים עם הצרכים המיוחדים בקמפיין, וגם להיפך, כך נוכל באמת לבנות פה חברה מקבלת, מכילה, מתקדמת ומקדמת את כל מי שבא ולא רק בודדים.
והתודה הגדולה מגיעה לאופנת סלקט-זברה אשר ממשיכה להפיק קמפיינים משולבים כדרך קבע ולא כגימיק חד פעמי, בתקווה שעוד חברות אופנה יבינו את החשיבות וילכו בדרכה.
צילום והפקה: שניר ומיטל ואגס ״ואגס צילום״.
איפור: חקי שחף
דוגמנים: סוכנות ״טרנדי קידס״ בשיתוף עמותת ״ביחד״
אופנה: ילדים