קסטרו באנר קוביה לבן

אנג'ליקה שר

|

עונת התערוכות בגלריה לצילום ע"ש מורל דרפלר, נפתחת השנה עם תערוכה מעוררת עניין ומרגשת של אנג'ליקה שר

אוצרת התערוכה: חנה שביב

אנג'ליקה שר0
אנג'ליקה שר. ללא כותרת

בסדרת הפורטרטים המוצגת בתערוכה, עוסקת אנג'ליקה בקרע ההגירה, בתחושת זמן ומקום משובשים ובעולם הילדות. אנג'ליקה עלתה ארצה מליטא בגיל עשרים ואחת. שבר ההגירה, השינויים התרבותיים והחברתיים הם מקור הכוח שלה. בעבודותיה היא שואבת משתי תרבויות, מזו הנקראת "חבר העמים" והישראלית. היא מערבבת ביניהן ויוצרת תיאטרון קסום, בעל גבולות פרומים של אז ועכשיו, פה ושם.

בצילום מבויים, פורמליסטי, השואב מהאמנות הקלאסית, בעיקר מהפורטרטים של קאראוויג'ו וולסקרז', היא מציגה בני משפחה, ילדים ומעגל חברים קרוב.  אנג'ליקה מקפיאה את הזמן. רגע הצילום שלה מתארך ומכוון לנצח. מצולמיה הופכים לאיקונות הגדולים מרגע הצילום. הזמן שהוקפא, מוות, דאגה, יופי ופיתוי מתערבבים ומעיקים. בעזרת פלטה של צבעים כהים ומלנכוליים אנו חשים באיום מבשר רע. הצבע, מבטי האנשים, הבימוי, והקומפוזיציה הופכים את מה שנוכח וקיים בצילום להעדר, לחוסר, היוצר בנו תחושה של מתח ואי נוחות.

אנג'ליקה שר-2
אנג'ליקה שר. ללא כותרת

בתערוכה מוצגים בני משפחה שנולדו שם, וילדיה שנולדו כאן. היא רוצה לשמר את עקבות התרבות הרוסית ולבנות את זו הישראלית על שורשיה של הקודמת. בצילומים, היא מלבישה את מקורביה בסימנים של מה שהיה. למשל, אבי בעלה ובניו. הוא לבוש בצווארון פרווה גדול שהביא עמו מרוסיה. יושב במרכז התמונה, אצבעותיו העדויות טבעות זהב מונחות על מקל הליכה ההופך בתמונה לאביזר פטריארכלי של שליטה וכוח. שני בניו כמו צומחים ממנו, לבושים בז'קטים ומטפחות צוואר צבעוניות.

אנג'ליקה שר.-21
אנג'ליקה שר. ללא כותרת

ברקע וילון או מסך של במה. מבנה התמונה הסימטרי, הקלאסי, הצבעים הכהים והקודרים חסרי החמימות, האור והחושך, הזמן החמקמק, יוצרים  תמונה מהפנטת. האם זו המאפיה הרוסית? משפחה חמה? משפחה קרה? תמונותיה של אנג'ליקה  בורחות מהגדרה חד מימדית ומאתגרות ניסיון של קיטלוג והגדרה.

אנג'ליקה שר.-5
אנג'ליקה שר. ללא כותרת

אנג'ליקה מתבוננת בדאגה בילדיה ההולכים וגדלים. ההתבגרות המהירה, העול הרגשי, המתחים החברתיים החדשים מטרידים אותה. היא מתארת את הילדים  כמבוגרים קטנים  הנולדים לעולם מעיק ממנו עליהם ללמוד ולהשתחרר. גם בתמונות אלו, הצבעים המוטים, הכהים והמלנכוליים, פניהם הרציניות של הילדים, אי הנוחות שמשדרת שפת הגוף שלהם, משדרים מסרים סותרים הנעים בין פיתוי, עצב, מתח ואי נוחות כללית. הם נענים למבטי הצלמת אך גם מסתייגים ממנה.
אנג'ליקה למדה צילום במכללת קרית אונו בשנים 2002-2005 ובהמשך בבצלאל ב 2008-9. לפני כן למדה רנטגנאות באוניברסיטת בר אילן.  מציגה רבות בארץ ובעולם, בגלריות ובמוזיאונים.

הגלריה ע"ש מורל דרפלר במרכז האקדמי ויצו חיפה
http://www.wizodzn.ac.il/
תערוכה: 15.10.15 – 15.11.15
רח' הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה. טל. 04/8562540  א' – ה' 10:00 – 17:0

באנר נשים קסטרו 300
פורסם בקטגוריה מגזין אופנה
תגובות פייסבוק