תעשיית אופנה: אריאל טולדנו

אריאל טולדנו. צילום: דדי אליאס
|

תעשיית אופנה: אריאל טולדנו – אחרי שנתיים בבית האופנה הפריזיאי הנחשב Balmain, שם עיצב עבור ג׳סטין ביבר, קים קרדשיאן, קאנדל ג'נר, ג'ניפר לופז, ריהאנה, טיילור סוויפט ואחרים. חזר אריאל טולדנו, השם החם של תעשיית האופנה הישראלית, לישראל ופתח בוטיק בפלורנטין לשמלות כלה, שמלות ערב ותכשיטים בעיצובו. כולן רוצות ממנו שמלות (שיר אלמליח, שלומית מלכה ואחרות). עוד דקה הוא יציג את קולקציית הקפסולה בשבוע האופנה גינדי תל אביב, שהוזמנה ממנו במיוחד על ידי המארגנים. ״אני לא מאמין בלחפש כלה, אלא בלעצב לכלה״

שמלה בעיצובו של אריאל טולדנו ב׳ביוטי סיטי׳. צילום: טל ברוכיאל
שמלה בעיצובו של אריאל טולדנו ב׳ביוטי סיטי׳. צילום: טל ברוכיאל

חשיפה ראשונה: של פריט אופנה מקולקציית הקפסולה שתוצג בשבוע האופנה. וגם: הז׳קט ההיסטרי שעיצב טולדנו לג׳סטין ביבר. אה כן, יש גם נשיקה דביקה שמחייבת תשובה בין מוטי רייף, יזם שבוע האופנה, לדוגמן סתיו סטרשקו

 שלומית מלכה לובשת אריאל טולדנו. צילום: מיקי בוגנים
כולן רוצות אותו. שלומית מלכה לובשת אריאל טולדנו. צילום: מיקי בוגנים

מאת אפי אליסי

זה התחיל מהשמלה האדומה שלבשה שיר אלמליח על שער לאישה והמשיך לפפיון המהפנט של שלומית מלכה. יום אחרי כבר הייתי בחנות של מעצב האופנה אריאל טולדנו, השם החם והמדובר של תעשיית האופנה הישראלית. המראה שלו הטעה אותי. היה בו פשטות של פועל וגוונים קלים של היפסטר. לא תיארתי לי כך מעצב הוט קוטור. שום ניחוח של פריז. פלורנטין היתה בכל מקום חוץ מהאופנה. כשהכין לשנינו קפה שחור חשבתי לעצמי, כך נראה עילוי? חנות קטנה של אופנה גבוהה. לי זה הרגיש כמו באטלייה של קוסם. הבטתי בו. בחור צעיר שהראה לי דברים מהפנטים את הראייה שהמציא בבית האופנה הפריזאי הנחשב Balmain. התרגשתי.

היו שם דברים שעשה וראיתי מקרוב מאוד. מלאכת אמן.

חודשים ארוכים ארכו עד שהז׳קט של ג׳סטין ביבר היה מוכן כך היה גם עם השרוול המפורסם איתו הפיעה ריאנה. כן, אני אוהב צילום, אוהב צילום אופנה. הכי אוהב צילום שיש בה גם אופנה וגם אמנות. אני מתרגש כשבמסך מולי עולה צילום כזה שנכנס כמו יצא מראשי. היחס של לאופנה, לבגדים, הוא אחר. זהו רגש שונה. אני אוהב, אני מעריך. אפילו מתלהב. טולדנו הוציא ממני רגש שלא ידעתי שיש בי. רעש עוצמתי. רגש של אופנה. כן, אמרתי לעצמי. אתה יושב מול הדבר הגדול הבא. אריאל טולדנו: ״אופנה היא פלטפורמה להביע רגשות דעות ואג׳נדות. אני חושב שהיכולת שלי להביע את עצמי מתבטאת בעיצובים שלי. עיצוב הוא תחום כל כך אמוציונאלי, מוערב בו המון רגש״.

שיר אלמליח בשמלה של אריאל טולדנו. צילום: דניאל קמינסקי
שיר אלמליח בשמלה של אריאל טולדנו. צילום: דניאל קמינסקי

בוא נתחיל מהריק.

״בדרך כלל כשאני יוצא לעיצוב חדש, אני אוסף לעצמי מקבץ של השראות. אם זה מבחינת חומרים ויזואלים, טקסטילים וסילואטות שנראות לי רלוונטיות (לפי הספר), אך במשך העבודה על קולקציה אני משנה את דעתי ואת כיווני היצירה אין ספור פעמים עד אשר אני מגיע לעיצוב הסופי. לפעמים רעיונות נופלים לי בסיטואציות מאד לא שיגרתיות של היום״.

אריאל טולדנו. צילום: דדי אליאס
״תן לי ג׳ינס, טישרט ובייקר ז׳קט ואני המאושר באדם״. אריאל טולדנו. צילום: דדי אליאס

אריאל טולדנו 

אריאל טולדנו  גדל בבית בו היתה זיקה גדולה לתרבות עיצוב ואומנות. סבו עסק בחייטות ותפר מדים לבריטים טרום קום המדינה. סבתו ואמו קישטו את בית המשפחה בעבודות יד. בית עם תחושה של יצירה.

טולדנו היה ילד תחרותי ולא לא ממש חי בשלום עם חוקים ומסגרות. בית הספר היה מבחינתו קושי להשתייך לפלטפורמה המתחילה ומסתיימת באותה שעה כל יום. ההתמודדות שלו היתה: בריחה אל מחברת הציור. 

״הייתי מצייר בכל שעות הלימודים. הייתי ממלא מחברות בסקיצות וציורים. בסוף השנה כשהיינו צריכים לזרוק את המחברות היה לי קשה להיפרד מהן בגלל כל הציורים״.

המשיכה שלו היתה לאמנות ועיצוב. אופנה לא היתה חלק ממנו.

אריאל למד בתיכון לימודי אדריכלות, שם קיבל אסמכתה לכך שיש בו יכולות גבוהות שזיכו אותו בתחרות עיצוב באיטליה הוא אהב לעצב. את החלק הטכני פחות. בתום שירותו הצבאי התקבל אריאל טולדנו ל׳שנקר׳.

שם, לדבריו: ״הצליחו להוציא ולעצב את החשיבה היצירתית שלי, בכך שנתנו לי את הכלים להבין את התהליך הנכון לעיצוב״.

אריאל טולדנו עם יצירות אופנה שעיצב כשעבד בבית האופנה Balmain. מתוך האינסטגרם של בלמיין קומיוניטי
אריאל טולדנו עם יצירות אופנה שעיצב כשעבד בבית האופנה Balmain. מתוך האינסטגרם של בלמיין קומיוניטי

Balmain? כן

בסיום הלימודים ב"שנקר" במסלול עיצוב אופנה בהצטיינות אריאל קיבל פניה ב-Linkedin ממנהלת הייצור של Balmain ששלחה את תיק העבודות שלו לסטודיו. לאחר מספר ימים יצרו איתו קשר לראיון עבודה בסקייפ.

את הראיון עבר בהצלחה והתקבל לסטאג' של 3 חודשים ברקמות. לאחר סיום ההתמחות, המנהלת הישירה שלו ילדה ויצאה לחופשת לידה, המעצב שהיה אמור להחליף אותה בזמן חופשת הלידה עבר לבית האופנה אלכסנדר וונג ובה בעת הוצע לאריאל להאריך את שהותו ב-Balmain ולעבוד שם בשיתוף עם המנהלת שלו. היא עבדה מהבית בזמן חופשת הלידה והוא בסטודיו.

 שני זיגרון בטוטאל לוק של אריאל טולדנו. צילום: רפי דלויה
הדוגמנית שני זיגרון בטוטאל לוק של אריאל טולדנו. צילום: רפי דלויה

הז׳קט של ג׳סטין ביבר

״המשימה הראשנה שלי היתה לעצב ז׳קט לאמן למאט גאלה. הקונספט היה סין. הייתי צריך לאסוף אלמנטים או אובייקטים התואמים את קונספט האירוע. בחיפושיי בארכונים מצאתי פרינט של דרכון סיני עתיק מחגיגות ראש השנה הסיני.

התחלתי תהליך ולאחר מספר ימים פיתחתי ממנו תבנית לרקמה. אוליבייה רוסטאן, של המעצב הראשי של Balmain מאד אהב את העיצוב ומשם התחיל תהליך העבודה על הז׳קט.

התהליך ארך כחודש וחצי והיה מאד אינטנסיבי. לאחר מכן הוא נשלח ונרקם. כל מדובר על ריקמות עשויים מקפיצי זהב עדינים ומינורים ליצירת הטקסטורה הייחודית. בסיום האירוע הבנתי שהז׳קט נעשה עבור ג׳סטין ביבר וגרף ביקורות מעולות״.

אריאל טולדנו. הז׳קט של ג׳סטין ביבר
"קפיצי זהב עדינים ומינורים ליצירת הטקסטורה הייחודית". אריאל טולדנו. הז׳קט של ג׳סטין ביבר. Phptpgraphy from: entertainmentwise

בשנתיים בהם עבד ב-Balmain תחת המעצב אוליבייה רוסטאן, יצר אריאל שמלות לקים קרדשיאן, קאנדל ג'נר, ג'ניפר לופז, ריהנה, טיילור סוויפט ואחרות.

טולדנו עבד בשואו פיס-הסיירת מטכ"ל של Balmain, שם יוצרים את הדגמים למפורסמים ולתצוגות אופנה. אריאל טולדנו לקח חלק בשבוע האופנה פריז ובשבוע האופנה ניו יורק בשיתוף עם H&M.

אריאל טולדנו עם סתיו סטרשקו שלובש טולדנו. צילום: רפי דלויה
אריאל טולדנו עם סתיו סטרשקו שלובש טולדנו. צילום: רפי דלויה

השרוול של ריהנה.

״במסגרת העבודה הייתי צריך לעצב שמלה לאיזה איידול ובתהליך העבודה על השרוול נקראתי מהר לחדר המדידות להביא את השמלה למדידה. המתנתי מחוץ לחדר המדידות עד שקיבלתי חזרה את השמלה והמשכתי לעבוד עליה.

מאחר והמעצבת שעבדתי תחתיה ניסתה להלביש את השרוול מספר פעמים ולא הצליחה נקראתי לבוא להלביש את השרוול בעצמי ונדהמתי לגלות שניצבת אל מול עיניי לא אחרת מאשר ריהאנה! השרוול נשמט לי. 

התעשתתי מהר מאוד ואספתי אותו חזרה. אוליבייה ערך הכירות קצרה ביני לריהאנה. היא יפיפיה להפליא. נחמדה, אדיבה והשרתה אווירה מאד נעימה בזמן המדידות״.

פפיון של שלומית מלכה בעיצוב אריאל טולדנו.
עשה רעש. הפפיון של שלומית מלכה בעיצוב אריאל טולדנו. צילום מהטלוויזיה

יושב לו בבית אדם שרואה את הפפיון של שלומית מלכה ושואל מאיפה זה בא לו.
״אני משתדל לשאוב את מקורות ההשראה שלי משילובי קצוות שונים בזרמים של עיצוב, אומנות, מוזיקה וספורט. למעשה נגעו כבר בכל נושא אפשרי וקיים ריוויון שיוצר קושי גדול לחדש. אני חושב שחדשנות באה משילובים חדשים ומעניינים ומנושאים שונים ומגוונים. היכולת ליצור סמביוזה בין קצוות שונים של השראות. למשל: עיצוב כפרי אוריינטלי ואלמנטים מיצירות מתקופת הרנסאנס״.

מה יש לך בארון?
״תן לי ג׳ינס, טישרט ובייקר ז׳קט ואני המאושר באדם״.

ובראש?

״אני חושב שאין ביכולתי להימשך לסגנון מועדף. אני מוצא את עצמי בעיצוביי מזפזפ בין המון ז׳אנרים שונים מארט דקו ועד נאיו-קלסיציזם״.

אל מול הנייר הלבן.
״אני חושב שכל אדם יכול להביא איתו חומר מלא ליצירה של קולקציה שלמה. למעשה כאשר אני פוגש מישהי ומעצב לה, מעניין אותי לדעת את הסיפור שעומד מאחוריה ולהתאים לה את הבגד בצורה מושלמת שתשקף את אישיותה״.

מוטי וסתיו, זה דורש הסבר לא?  

מוטי רייף וסתיו סטרשקו. צילום רפי דלויה
מוטי רייף וסתיו סטרשקו. צילום רפי דלויה

העולם השתנה.

״אני מאד מאמין בלחשוף כל יצירה ולו הקטנה ביותר ולתת לעוקבים שלך לחוות כמה שיותר את תהליך היצירה שלך״.

אני רוצה אותך.
״אני מאד זמין לקהל הלקוחות של במגוון אפיקים.  ברשתות החברתיות, באתר הבית וכמובן בבוטיק עצמו. גם לאחר שנסגר העיצוב הפרטי ללקוחה אני שומר עמה על קשר אישי ופרטני עד לאיסוף השמלה. במקרים רבים הקשר נשמר גם לאחר מכן. בימים אלו אני עובד על קולקציית קפסולה של שמלות כלה ערב ותכשיטים שתוצג בשבוע האופנה גינדי תל אביב 2017.

למרחקים ארוכים.


״אני מאמין שרגעי שיא נמדדים בהצלחה שלך עם העשייה וכשאתה שלם עם מה שאתה עושה, לא חייבים לכבוש פסגות כדי לחתום את זה כרגעי שיא. אני חושב שעוד הרבה רגעי שיא לפני, ועדיין, אני לא מרגיש שכבשתי את כל הפסגות שרציתי לכבוש. זה שמניע אותי להמשיך״.

אבל אנ'לא מוותר.
״אני חושב שהצלחה יכולה להתממש עם הצבת מטרות מדוייקות והגיוניות.  כל פעם שהצבתי לעצמי מטרה, לא וויתרתי לעצמי עד שמימשתי אותה. זה למעשה נתן לי את הדרייב להמשיך אל הדבר הבא״.

טולדנו תמשיך לרגש אותי.

״אני רואה את עצמי מתרגש מהרבה דברים. זה יכול להיות ממישהי שלובשת עיצוב שלי, או יום מוצלח בסטודיו, עבודה מוצלחת על פריט מסויים. שורה תחתונה: אני מאד מתרגש מהעשייה שלי״.

שינויים בהרגלי צריכה.
״אני חושבת שלטווח הארוך כן. זה בא לידי ביטוי בנשים שמגיעות אלי. בפגישות הראשונות זיהיתי אצל הלקוחות רצון לסגנון מסויים: סטייל מאד מיושן שמרני וכבד. כיום, כאשר מגיעות אלי כלות, אני מתאים להן שמלות שמתאימות לאישיותן ולסגנונן האישי ביום יום. אני לא מאמין ב״לחפש כלה״. אני ״בלעצב לכלה״.

חשיפה ראשונה!
קולקציית הקפסולה שעיצב אריאל טולדנו לשבוע האופנה גינדי תל אביב

: טוטאל לוק שעיצב אריאל טולדנו מקולקציית הקפסולה שתוצג בשבוע האופנה גינדי תל אביב. דוגמנית: עדי שפיגלמן ל׳אילית מודלס׳. צילום: רונן פדידה
חשיפה ראשונה: טוטאל לוק שעיצב אריאל טולדנו מקולקציית הקפסולה שתוצג בשבוע האופנה גינדי תל אביב. דוגמנית: עדי שפיגלמן ל׳אילית מודלס׳. צילום: רונן פדידה
אאוטפיט שעיצב אריאל טולדנו מקולקציית הקפסולה שתוצג בשבוע האופנה גינדי תל אביב. דוגמנית: אביב שניידר ל׳אלינור שחר׳. צילום: רועי דדו פרי
אאוטפיט שעיצב אריאל טולדנו מקולקציית הקפסולה שתוצג בשבוע האופנה גינדי תל אביב. דוגמנית: אביב שניידר ל׳אלינור שחר׳. צילום: רועי דדו פרי

אריאל טולדנו ARIEL TOLEDANO

אתר: http://www.arieltoledano.co.il/
פייסבוק: https://www.facebook.com/arieltoledanob/
אינסטגרם: maison_arieltoledano
כתובת החנות: אלפסי 33, תל אביב 

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרם: fashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

תעשיית אופנה: אריאל טולדנו

תגובות פייסבוק