קסטרו באנר קוביה לבן

גולדסטאר פקטורי

גולדסטאר FACTORY-2
|

גולדסטאר פקטורי. מותג אופנה חדש של בירה גולדסטאר. הקולקציה הראשונה עוצבה על ידי בוגרי שנקר ובצלאל: עומר הופמן, אורי טור, ניב תשבי ואסנת פייטלסון

גולדסטאר פקטורי

גולדסטאר FACTORY-5
גולדסטאר פקטורי. צילום: אלנבי

מאת אפי אליסי

אחרי שעוררה מחאה עם הפרסומת השובניסטית שלה יוצאת גולדסטאר עם מותג אופנה חדש "גולדסטאר FACTORY". את הקולקציה הראשונה, המושקת בימים אלה, עיצבו בוגרי בצלאל ושנקר: עומר הופמן, אורי טור, ניב תשבי ואסנת פייטלסון – בוגרי מסלול איור במחלקות לתקשורת חזותית בשנקר ובבצלאל. המעצבים נבחרו על ידי בית הקונספטים אלנבי, כמייצגים בולטים של דור המאיירים הצעיר בישראל. המאיירים קיבלו חופש אמנותי מוחלט ולקחו את הסמלים והצבעוניות שמזוהה עם גולדסטאר, איתם יצרו סדרת פריטים מאויירים המזוהה מצד אחד עם כתב היד האישי שלהם, ומצד שני עיצוב המותאם לערכי המותג. הקולקציה החדשה שכוללת טי שירטים, גופיות, כובעים, תחתונים, פיג׳מות, ארנק לגברים ובגד אחד לכלבים. תוצג באתר המקוון WWW.GOLDSTARFACTORY.CO.IL.

ניר גל, מנהל שיווק בירות ויין בטמפו: "גולדסטאר היא מותג בירה שהפך עם השנים לאייקון ולחלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית, לכן, זה היה טבעי בעינינו להעביר את החוויה הגולדסטארית הכיפית והנונשלנטית גם לעולם האופנה. מדובר בצעד פורץ דרך לגבר הישראלי".

גולדסטאר FACTORY-7
גולדסטאר פקטורי. צילום: אלנבי

המעצבים:

אורי טור

בן 32, בוגר מסלול איור, המחלקה לתקשורת חזותית, שנקר (2010)
oritoor.com
עבד בעבר ב-shaker ובסוכנות הקריאייטיב פילטרנט, וכיום הוא חבר מערכת במגזין המקוון Redesign. הציג את עבודותיו בתערוכות ופסטיבלים שונים בעולם, ביניהם פסטיבל פיקטופלזמה בברלין, שבעבורו יצר את סרט הפתיחה ב-2014, פסטיבל Tripoteca העולמי, פסטיבל Sweaty Eyeballs, ועוד. בארץ הציג את עבודותיו בפצ׳ה קוצ׳ה תל אביב (2015), פרויקט פלאצו (2011), ראש השור (2012) ו״אומת האיור״, שהוצגה במסגרת שבוע האיור של תל אביב 2014.

אורי טור: ״בעוד שהמותג של גולדסטאר מעלה אצלי קונוטציות של קיץ בחוף הים – הכוכב של גולדסטאר לקח אותי לכיוון העולם האיורי התת ימי של Ernst Haeckel ששואב השראה מכוכבי ים, אלמוגים, אצות ושאר יצורים מוזרים – עולם של צלילה ומיסתורין. החלטתי לתת לכוכב פרשנות חדשה והפכתי אותו לכוכב ים. צירפתי לו גם אלמנטים של צמחייה תת מימית ובחולצת ה-All Over פיתחתי הלאה את הקונספט לתמנון (שמזכיר גם הוא את כוכב הים) שלופת בזרועו בקבוק״.

גולדסטאר FACTORY-1
גולדסטאר פקטורי. צילום: אלנבי

עומר הופמן

בן 38, בוגר מסלול איור במחלקה לתקשורת חזותית, בצלאל (2007)
ohoffmann.com

פרסם איורים בחו״ל בניו יורק טיימס, בוול סטריט ג׳ורנל ועוד; ובארץ בכלכליסט, גלובס, ידיעות אחרונות, מעריב, ״אתה נמצא כאן״ ועוד. זכה במדליית כסף מטעם אגודת המאיירים האמריקאית בקטגוריית קומיקס בפורמט מיוחד, בעבור סדרת קומיקס שנעשתה בזמן שהותו בניו ניורק. אייר ספרי ילדים כמו ״אבא אכל דיסה״ מאת שהם סמיט (זמורה ביתן), ״נמרת״ מאת אורנה לנדאו (זמורה ביתן), ״נח בלי מח״ מאת נירה הראל (הקיבוץ המאוחר), ״חרדיל לא רגיל״ מאת חגי ברקת (זמורה ביתן) ו״משל על שועל״ מאת שהם סמיט (כנרת). חבר בקבוצת Humdrum, שהציגה בינואר 2015 את הפרסום הראשון שלה בפסטיבל אנגולם בצרפת. הציג בתערוכות רבות, ביניהן  ״משחקים במוזיאון העיצוב״, מוזיאון העיצוב חולון (2014) ואומת האיור (בית האמנים, 2014), מאיירים ישראלים (ונציה, 2013), תצוגת הקבע של המוזיאון הישראל הישראלי לקריקטורה וקומיקס (2013) ועוד.

עומר הופמן: "יש משהו איקוני בסמל של גולדסטאר, קצת גדול מהחיים, שהתחבר אצלי לרעיון של גיבור-על, של דמות תרבותית איקונית ומזוהה. הקונספט הזה הוביל באופן טבעי לכיוון הומוריסטי, לגיבור על ישראלי, עם הסמל של גולדסטאר. בצבעוניות התייחסתי לפאלטה של גיבורי העל, ונשענתי על צבעים ברורים, חזקים ושטוחים, כמו סופרמן רק עם שערות על החזה וגופיה, כי בכל זאת הוא הגיבור הישראלי״.

גולדסטאר FACTORY-3
גולדסטאר פקטורי. צילום: אלנבי

אסנת פייטלסו

בת 31, בוגרת מסלול איור, המחלקה לתקשורת חזותית, שנקר (2012)
cargocollective.com/osnat

מאיירת בקביעות למגזין המקוון ״המקום הכי חם בגיהנום״ ובעבור מותג הטי-שירטים ג׳לאדה, ועבדה עם לקוחות שונים כמו להקת החצר האחורית, הוצאת מודן, מגזין אודיסאה, xnet, מגזין דה מרקר, רשת בתי הקפה קפליקס, Paper Wallet, רשת, BFTV, ומשרד המיתוג Open. הציגה בתערוכות שונות, ביניהן ״מאייר מאייר מאייר״ במסגרת שבוע האיור של תל אביב 2014, ״עיצוב טרי״ (2013), HBO בדיזנגוף סנטר (2014), החיה שבפנים (סטודיו פוינק, 2015), לה קולטור, shoplifters ועוד. בימים אלה עובדת על ספר שירים של יוני רכטר שייצא לאור בהוצאת דני ספרים.

אסנת פייטלסו: ״יש לי חיבה מיוחדת לאיורי חיות, ולכן כשהתבקשנו לעצב מוצרים בעבור גולדסטאר החלטתי לאייר דמות מותג שתייצג את הערכים של המותג ובקלות תוכל להפוך לליין של מוצרים. בחרתי בכלב, שהוא כידוע חברו הטוב של האדם: הוא חברמן וכיפי ומבסוט על החיים, ולכן נראה לי תואם את ערכי המותג ואת קהל הלקוחות. את התוצאה התאמתי לסגנון האיורי שלי שמושפע מדפוס משי, ובנוי בדרך כלל משניים-שלושה צבעים, ריאליסטיים, נקיים ווקטוריים״.

גולדסטאר FACTORY-6
גולדסטאר פקטורי. צילום: אלנבי

ניב תשבי

בן 28, בוגר מסלול איור במחלקה לתקשורת חזותית, בצלאל (2012)
cargocollective.com/nivtishbi

פרויקט הגמר שלו, איור לספר ״הנסיכה תבוא בארבע״ מאת וולפדיטריך שנורה, הוצג בתערוכה ״משחקים במוזיאון העיצוב״ (מוזיאון העיצוב חולון, 2014). הציג ב״מפעל חיים״, תערוכה זוגית ראשונה ביחד עם טל גרנות, כחלק משבוע האיור של תל אביב. בנוסף השתתף בתערוכות ReCover (משכנות שאננים ובית אריאלה, 2014), אומת האיור (בית האמנים, 2014), הגירסה המאוירת (מוזיאון ארץ ישראל, 2014), Comfort Zone(גלריה בנימין, 2015) ועוד. אייר את קמפיין המיתוג לתערוכת הבוגרים של בצלאל לשנת 2012 (סטודיו מיכל סהר), קמפיין המיתוג לפסטיבל ימי תרבות של מפעל הפיס לשנת 2013 (סטודיו ״הליגה״, קובי לוי) וכן מפרסם איורים בכתבי עת שונים, ביניהם ״המקום הכי חם בגיהנום״, ״אתה נמצא כאן״ ו-״Scrawl״.

ניב תשבי: ״בתהליך העבודה שלי פעלתי בהשראת מוטיבים קיציים, ורציתי לשלב בין הסגנון האישי שלי שמושפע מצורות גיאומטריות מופשטות, לבין פעילויות ספורטיביות קייציות, זיעה ובירה צוננת״.

טווחי מחירים: 69 לגופיה ועד 139 שקל לסט מצעים.
להשיג בלעדית באתר המקוון WWW.GOLDSTARFACTORY.CO.IL. המידות הקטנות של הטי שירטס  הינן יוניסקס.

באנר נשים קסטרו 300
תגובות פייסבוק