המשכן לאמנות עין חרוד נפתח מחדש ומציג את "ידעתיך" – תערוכת יחיד חדשה לאמן גרגורי אבו
מאת: מערכת Fashion Israel
התערוכה מציגה לראשונה את סדרת העבודות שיצר גרגורי אבו בחמש השנים האחרונות תחת השם ידעתיך. הסדרה כוללת סרטים ובהם פעולות שביצע אבו באתרים שונים בקצות תבל – באיי לופוטן שבצפון נורווגיה, ביער יקושימה שבדרום יפן, בשמורת עין זיו שבגליל המערבי ובאתר הביזנטי שבטה שבנגב.
גרגורי אבו הוא אמן פרפורמנס ווידאו רב-גוני
גרגורי אבו, המשמש בהם כשחקן, כבמאי וכצלם מציב את עצמו כחוליה נוספת ומרעננת באמנות שעניינה מודעות לטבע ולקיימות כמו גם לרב תרבותיות של העידן הזה.
תולדה של המפגש של אבו עם המשכן לאמנות, עין חרוד
גרגורי אבו הוא אמן פרפורמנס ווידאו רב-גוני. התערוכה משלבת מיצב, סרטי-ווידאו ופרפורמנס. האביזרים הכלולים בה – קערות פורצלן רחבות-היקף, מתלה מעץ אורן יפני מצופה עלי זהב וגלימות פשתן – הם פרי עיצובו.
התערוכה היא תולדה של המפגש של אבו עם המשכן לאמנות, עין חרוד. במהלך סגר הקורונה הראשון, במאי 2020, הוא הוזמן לפעול בתוך אולמות המוזיאון, שהיה סגור לקהל. הפעולות שביצע בחללי התצוגה הריקים כונסו לסרט ידעתיך: הפרפורמנס, המוצג גם הוא בתערוכה.
במהלך סגר הקורונה הראשון, במאי 2020, הוא הוזמן לפעול בתוך אולמות המוזיאון
בתגובה לאדריכלות האור של המוזיאון, חיפה אבו את קירות אולם התצוגה ביריעות בד והפך אותו למעין אוהל מועד, כבית ארעי או מבנה נוודי המזמין את הקהל להתכנס בו. בכך יש משום מחווה לאדריכלות מעוררת ההשראה של המשכן לאמנות, ובוחנת את המושג "בית".
האביזרים משמשים אותו בפעולותיו הטקסיות
התערוכה מפנה לנושאי הקיימות והמודעות האקולוגית. בנושא הקיימות: אבו אינו מנסה להשתלט על הטבע על אף שההתרחשות בטבע איננה בהכרח צפויה. בנושא המודעות שוולטר בינמין כינה כ"התפילה הטבעית של הלב", הצופה בתערוכה מתחיל לשים לב לפרטי פרטים של העשייה שלו עצמו ביומיום.
הסדרה הנוכחית, שכותרתה מצהירה ידעתיך, עונה על שאלות אלה ברוח העידן הפוסט-חילוני הנוכחי, המאופיין בפתיחות ובסובלנות למגוון רחב של דעות ואמונות.
הוא נושא על כתפיו קערות מים בעזרת מוט המתלה
בפרק הראשון, שצולם בנורווגיה המושלגת, אבו צובע את שם ההוויה בקליגרפיה על גבי גיליון נייר, תולה אותו על מתלה דמוי שער ומאפשר לו לנוע ברוח, ולבסוף גם מבעיר אותו באש.
אתרי הצילום שלו מתייחסים ל'מקומות קדושים'
בפרק השני, ביער יקושימה, הוא תולה את גלימתו על מתלה דומה, שבנה מעץ ארז מקומי, ויוצר חיבור בין מעשה ידי אדם וטבע.
בפרק השלישי, בשמורת עין זיו, הוא נושא על כתפיו קערות מים בעזרת מוט המתלה. ובפרק הרביעי, בשבטה, הוא מצפה קערה שבורה בעלי זהב, במשיחות מכחול קצובות, ואז מנפץ אותה – פעולות המתייחסות לרעיונות הקבליים של "שבירת הכלים" ו"תיקון".
בפרק הראשון, שצולם בנורווגיה המושלגת
אתרי הצילום שלו מתייחסים ל'מקומות קדושים' – כנסיות עתיקות, בתי מדרש וחורשות הקשורות לדת השינטו. האביזרים המשמשים אותו בפעולותיו הטקסיות זוכים גם הם לשמות בודהיסטיים או קבליים ואופן סידורן בחלל מייצג את מבנה הספירות הקבליות או את המעבר בין קודש לחול המגולם בשַׁעַר הטוֹרִיאִי היפני.
אוצרות: בת-שבע גולדמן-אידה ויניב שפירא
פתיחה: 23.2.2021
נעילה: 15.7.2021
המשכן לאמנות ע״ש חיים אתר, עין חרוד ׀ טל: 04-6486038
שעות פתיחה: ב'-ה': 9:00-16:00 ו': 10:00-13:00 שבת: 10:00-14:00
Beauty fashion Fashion israel Fashion Magazine Fashion News hair Makeup photography style Trends zara אופנה אופנה 2021 אופנה ישראלית אופנת גברים אופנת נשים איפור אפי אליסי אתר אופנה אתר אופנה 2021 ביוטי הפקות אופנה זארה חדשות אופנה חדשות האופנה טיפוח טרנדים טרנדים 2021 כתבות אופנה מגזין אופנה מגזין אופנה 2021 מגזין אופנה אונליין מגזין אופנה ויופי מגזין אופנה ישראלי מגזין אופנה לנשים מעצבי אופנה סטייל עיצוב אופנה צילום צילום אופנה קורונה קסטרו שבוע האופנה שיער שמלות כלה