יום האישה הבינלאומי: איריס פרלמן צ'רבין

איריס-פרלמן-צ'רבין-אופנה
|

לקראת יום האישה הבינלאומי החל ב-8 למרץ קיימנו ראיון עם איריס פרלמן צ'רבין, היזמית של פוליז – מותג הגרביים הנחשק  


מאת: אפי אליסי – Fashion Israel


חן-אשד-ואיריס-פרלמן-צ'רבין-מגזין-אופנה
מימין חן אשד ואיריס פרלמן צ'רבין. צילום: אבי ולדמן

איריס פרלמן צ'רבין, 49, יזמית, בעלים ומנכ"ל

נשואה ואם ל-3 ילדים
בתפקידים האחרונים: סמנכ"לית סחר ברשת דלתא.
כ-8 שנים סמנכ"לית פיתוח וסחר בחברת טי וי מניה – חברת לייסנס אירופאית, כולל רילוקיישן של 3 שנים בגרמניה, סמנכלית סחר אופנה וטקסטיל בשילב. עוד קודם, מנהלת תחום ילדים בH&O.

חן אשד, 49, יזם, בעלים ומנהל השיווק והמכירות

נשוי ואב ל- 2 ילדים.
ב-7 שנים האחרונות: מנהל שיווק ומכירות בחברת רד צ'ילי. לפני כן: 10 שנים סמנכ"ל שיווק ומכירות ברשת H&O.

השבוע דיווחה חברת Pulliez (פוליז) הישראלית,  המתמחה בייצור ושיווק  גרביים אקולוגיים לכל המשפחה, כי תחל  למכור את מוצרי המותג באתר אמזון בגרמניה.  

החברה תשווק לאמזון גרמנייה את מוצר הדגל שלה מארז גרביי יוניסקס לכל המשפחה, במידה אחת ובצבע אחד. בקופסה 28 זוגות המתאימים לכל גיל ולשימושים רבים: ליום יום, לטיולים, לגן הילדים, לנסיעות עבודה או לטיסות לחו"ל. הגרביים גרפו הצלחה מסחררת לא רק בזכות איכות הגרביים  אלא גם בזכות המארז הייחודי המקיים את ערכי הקיימות של המותג. פעולת אריזת הגרביים בקופסה מנייר ממוחזר, מביאה לצמצום חומרי אריזה ולהפחתת זיהום סביבתי. 

גרבי-פוליז-מגזין-אופנה
גרבי פוליז. צילום: שי פיינשטיין

מאחורי המותג המעניין הזה עומדת איריס פרלמן צ'רבין וחן אשד. 

המפגש הראשון של איריס וחן היה ברשת H&O. העבודה המשותפת ברשת הובילה ליצירת השת"פ הראשון שלהם ביחד: יצירת קולקציה של במבה לאסם, בשת"פ שנרקם בזמנו בין אסם לחברת H&O.

לאחר מספר שנים של עבודה משותפת ברשת, איריס עזבה והתקדמה לתפקיד ניהולי ברשת שילב. שנים לאחר מכן, חברת רד צ'ילי, שחן שימש בה כמנהל המכירות, פיתחה ויצרה מוצרי טקסטיל בית עבור חברת דלתא. זה היה המפגש המחודש של איריס וחן לאחר שנים.

איך הכל התחיל?
לפני כשנתיים בנה של איריס ירד בסערה מחדרו "אמא אין לי גרביים!!!" אני לא מצליח למצוא זוג גרביים אחד מתוך ערימת הגרביים המשפחתית. "אמא, את בתחום -תמצאי פתרון לבעיה הזאת". איריס יצאה לדרך עצמאית והחליטה להגשים לבנה את החלום.

"איזה סיוט זה גרבים. 5 אנשים במשפחה – כשכולם פחות או יותר משתמשים באותן מידות, ועשרות זוגות גרביים שצריך להתאים לאחר הכביסה. למי יש זמן? ובנוסף, מחקרים מראים שאנו מאבדים, בדרכים מסתוריות, כ-25% מהגרביים שלנו בשנה."

איריס החלה לחקור את הנושא, כאשר המחשבה הייתה לייצר גרביים זהים לכל המשפחה, כאלו שלא נצטרך למיין לאחר הכביסה, מידה אחת לכל הבוגרים ומידה אחת לכל הילדים. בנוסף לפרקטיות, איריס ידעה שהיא  מחפשת גרביים שיקיימו את עקרון הקיימות. למה שלא נייצר גרביים שגם תורמים לאיכות הסביבה. 

ולבסוף שיטת האריזה: בכל העולם אורזים את הגרביים בבליסטר של שלישיות או חמישיות. איריס חשבה על אריזה פונקציונאלית ונוחה לבית, המכילה המון גרביים. 28 זוגות גרביים (אחד לכל יום בחודש) שיארזו בתוך קופסה שעשויה מחומרים ממוחזרים, וישלפו אחד אחד מהקופסה, ממש כמו אריזת טישו.

גרבי-פוליז-אופנה
גרבי פוליז. צילום: שי פיינשטיין

מה המשמעות של שם המותג "פוליז" – PULLIEZ?
"משחק מילים של EASY TO PULL – המעיד על האופן בו הגרביים נשלפים אחד אחרי השני בתוך הקופסה, באופן פרקטי ומדליק."

למה הלכתם על קיימות כערך? 
"הרצון לתרום לאיכות הסביבה, להחזיר טובה לטבע, להטיב עם איכות החיים ולהשתמש בחומרי גלם ממוחזרים, כל אלו כבר קיימים מזה שנים. זה מתחיל באוכל שאנחנו צורכים, וממשיך לקטגוריות חיים נוספות ורבות. גם תעשיית האופנה, אחת מהתעשיות המזהמות ביותר,  הבינה מזמן את הצורך להיות חלק בלתי נפרד מהזרם העולמי האדיר הזה. 

יש התפתחות טכנולוגית אדירה לצד חזרה לשימוש בחומרי גלם ירוקים. פלסטיק הוא אחד מגורמי הזיהום הגדולים ביותר בעולם. קמו בעולם מספר תאגידי ענק, שהצליחו לפתח טכנולוגיה שבה הפלסטיק נאסף בחזרה לאחר השימוש ותוך שימוש בטכנולוגיות מורכבות, הוא הופך לסיבי בד רכים ואיכותים שחוזרים בחזרה לתעשייה. 

הרציונל פשוט והכרחי, במקום להרוס את כדור הארץ שלנו עם ערמות אין סופיות של פלסטיק, נהפוך אותו לחומר גלם איכותי שיחזור אלינו, הצרכנים, לשימושים נוספים ומגוונים.

תעשיית האופנה העולמית חיבקה בחום את הסיב הממוחזר, ותאגידי אופנה רבים משתמשים בסיב הממוחזר לפיתוח וייצור מוצרי אופנה בקטגוריות רבות ומגוונות.  חיפשנו את הפרטנר המתאים, וחברנו לחברת REPREVE, UNIFI, שעד כה מחזרו כ-2.5 מליארד בקבוקים! מהם אנו רוכשים את הסיב הממוחזר, שולחים אותו ליצרנים במזרח, ומשלבים אותו בסריגת הגרביים של פוליז. 

גם בבחירת המפעלים היה לנו ברור שאנחנו מכוונים לסטנדרט הקיימות הגבוה ביותר. המפעלים שלנו נושאים בתווי התקינה הסוציאליים והטכניים הגבוהים בעולם- ומקפידים על בטיחות בעבודה, תנאים סוציאליים לעובדים ושמירה קפדנית על איכות הסביבה ( מפעלים נקיים מכימיכלים מזהמים)."

אז מתי קם המותג? וכיצד פתחתם את הרעיון?
"לפני פחות משנה חברנו להקים את פוליז והמשכנו לפתח את המותג. החיבור ביננו קל. חן מביא ניסיון של שנים בשיווק ומכירות, ואיריס את היצירתיות ,פיתוח המוצר והרכש".

"האג'נדה שלנו ברורה – הסיפור של פוליז מורכב ממספר סיפורי משנה שמשלימים את התמונה כולה:

חן אשד ואיריס פרלמן צ'רבין-כתבות-אופנה
מימין חן אשד ואיריס פרלמן צ'רבין. צילום אבי ולדמן
  • קיימות – המוצרים של פוליז עשויים בחלקם מסיב ממוחזר של בקבוקי פלסטיק. אנחנו עושים את חלקנו בשימור הסביבה עבורנו ועבור הדורות הבאים. 
  • מידה אחת – הגרביים של פוליז פותרים את בעיית מיון הגרביים לאחר הכביסה. טוב, אולי לא ב- 100%, אבל בהחלט "מחזירים" לצרכנים שלנו "שעות אבודות" של מיון גרביים בכל שבוע. כל המשפחה משתמשת בגרביים זהים, אין צורך למיין לאחר הכביסה, אין צורך לייצר "זוגות". ואם גרב אחת נקרעת, אין בעיה – פשוט שולפים גרב נוספת זהה מתוך הקופסה.
  • איכות ומחיר – הגרביים של פוליז איכותיים, רב פעמיים (ניתן לכבס כמה שרק רוצים) ונותנים תמורה מעולה בעבור המחיר. קופסה של 28 זוגות גרבי בייסיק של פוליז ב-80 שקל, זו תמורה מעולה למחיר.
  • קופסה / שיטת אריזה אחרת – בפוליז אנחנו נייצר בולטות גם בשיטת האריזה. הקופסה היא פתרון מעולה לאחסון הגרביים בבית ולשימוש היומי בשליפת הגרביים."

קורונה – פנינו לאן?
"כשהחלטנו לפתוח את החברה לפני מספר חודשים, בשיא מגיפת הקורונה, רואה החשבון שלנו חשב שאנחנו משוגעים. הוא אמר שיש לו רק לקוחות שסוגרים חברות, אף אחד לא פותח חברה. אנחנו ראינו בקורונה ובשינוי הרגלי הצריכה הזדמנות מצוינת להקים את המותג, ולהתחיל לפתח אותו לאט ובצורה מושכלת. 

בנינו תוכנית מציאותית להשקה ובניית המותג, לצד תוכנית שיווק ומכירות של המוצרים הראשונים שלנו. פנינו לחברות באירופה ובארץ, אבל הקושי לפנות לקניינים, כשרובם בבית, גרם לנו להיות יצירתיים ולחשוב מחוץ לקופסה או במקרה שלנו – בתוכה.

לצד אתר האינטרנט שלנו, מצאנו שותפים מדהימים עם ערוצי אונליין חזקים, שפתחו לנו את הדלת והאמינו במוצר שלנו: ק.ס.פי, קאוור מי, וואלה שופס, מועדון חבר, ולאחרונה גם סופר- פארם ועוד חברים נוספים. ערוצי האונליין אפשרו לנו לספר את סיפור המותג שלנו לצרכנים וחשוב יותר, לקבל פידבקים אונליין מצרכנים ולהשתפר במהלך הדרך."

מה הצרכנים אומרים?
"האמת הופתענו והתרגשנו. ידענו שהמוצר שלנו טוב, איכותי, נגיש ופרקטי, אבל לא הבנו את רמת המעורבות של הלקוחות שלנו. בסוף אנחנו מוכרים גרביים, כמה מעורבות רגשית יכולה להיות במוצר הזה. אז זהו, שהמון. פגענו בדיוק "בבטן הרכה" של לקוחות רבים, כאלו שנמאס להם למיין גרביים בכל יום, כאלו שנמאס להם ללכת עם גרביים עם חורים באגודל (רק כי הם קנו זוג גרביים של "מותגים" בהרבה כסף), כאלו שנמאס להם לשלם הרבה כסף על גרביים.

הלקוחות שלנו גילו מעורבות מדהימה – רובם המוחלט פרגן מאד, והעלה לרשתות החברתיות פוסטים מרגשים ומפרגנים. אנשים מקסימים קנו גרביים וכתבו לנו ששינינו להם את החיים, המצאה גאונית. הייתה מישהי שכתבה "פוליז תעשו לי ילד…". אנחנו נשאר עם גרביים. 

היו גם לקוחות שפחות אהבו את המוצר ובעיקר התלוננו על החומרים הסינטטים, וזאת למרות שהגרביים שלנו מנדפי זיעה ומאוד אווריריים. 

לקוחות דחקו בנו להמשיך לפתח ולהרחיב את מגוון המוצרים. שאלו, מה עם גרבי סניקרס? מה עם גרבי ילדים עם קצת יותר צבע, מה עם מארזים קטנים יותר לנסיעות. זה הכוח בערוצי האון ליין, האפשרות לקבל פידבק מהיר מהלקוח שלך (גם ביקורות פחות מפרגנות ) ולדעת להגיב מהר כדי לתקן ולעשות את הדברים טוב יותר."

מי הם הלקוחות שלכם?
"האמת, עם ישראל. גברים, נשים, ילדים. חילונים, דתיים, חרדים, ערבים.
מלא סלבס שמפאת צניעות הפרט לא נפרט, לצד משפחות מדהימות מהערים הגדולות, מהפריפרייה, קבוצות מאורגנות של אנשי קהילה מגוש עציון או ישובים קהילתיים אחרים, מוסדות של ילדים או בוגרים עם צרכים מיוחדים, חברות וארגונים גדולים שרצו לפרגן בהטבות מיוחדות לעובדים שלהם. משפחות עם הרבה ילדים – היתרון ברור, אבל גם זוגות שמצאו פתרון לגרבי יוניסקס בלי מאמץ והוצאה כספית מיותרת."

מה הלאה? מה עם מוצרים חדשים?
"אנחנו כל הזמן חושבים כיצד לחדש ולהביא את מוצרים הבאים, מבלי להתפשר על העקרונות שמובילים אותנו: חדשנות, איכות, אמינות, קיימות, פרקטיות ומחיר."

בזכות הלקוחות שלנו אנחנו משיקים ממש בימים אלו מוצרים חדשים ומרגשים:

  • פוליז בייסיק Black & White – היו הרבה שאמרו שקופסה אחת עם 28 זוגות גרביים לבנות או שחורות זה יותר מידי עבורם. אז פיתחנו עבורם קופסה מעורבת של 14 זוגות שחורים לצד 14 זוגות לבנים.
  • פוליז סניקרס – זה מוצר שנולד בזכות הלחץ של הלקוחות. ידענו שנעשה אותו, אבל לא ידענו שנדחוף כל כך מהר כדי לקדם אותו. גרבי חצי (מתחת לנעל) במידות ילדים או בוגרים. קופסה של 28 זוגות –  14 זוגות שחורים + 14 זוגות לבנים.
  • פוליז ToGo – המוצר הזה מרגש אותנו וכל מי שנחשף אליו עד כה אמר ש"איך לא חשבו על זה קודם .." . לדעתנו זה יהיה, במוקדם או מאוחר בכל בית. לקחנו 7 זוגות גרבי בייסיק וארזנו אותם באריזה כמו של מגבונים לחים (דיברנו על הצורך שלנו להיות שונים ואחרים). שלושה צבעי בייסיק שונים: שחור, לבן או אפור. כמה פעמים חיפשתם זוגות גרביים לארוז לנסיעה?, כמה פעמים נתקעתם בנסיעות מחוץ לבית בלי גרביים?, כמה פעמים לקחתם את הילדים לסופ"ש אצל סבתא או סבא והם נתקעו בלי גרביים?, כמה פעמים הילד חזר מהגן עם גרביים רטובות / מלוכלכות / או מלאות בערמות של חול?. לכן פיתחנו את פוליז ToGo – מארז גרביים קטן שחובה לשים בתיק בכל יציאה מחוץ לבית.
  • פוליז Mix & Fun – המוצר הזה נולד בעקבות לחץ הצרכנים לגרביים קצת צבעוניות לילדים. חשבנו איך אפשר להוסיף צבע ועדיין להישאר בערכים של פוליז, בייחוד בכל הקשור למיון גרביים לאחר הכביסה. פוליז Mix & Fub זה מארז של 7 זוגות גרבי בייסיק לילדים עם איורים מדליקים, רק על כף הרגל ליד האצבעות ( בתוך הנעל!) . הרעיון הוא שכיף לערבב גרביים, כל השילובים הולכים. הילדים נהנים לערבב את הגרביים ובכל יום לעשות שילוב חדש, ובסוף גם אין צורך למיין לאחר הכביסה, כי הכל הולך.״

מה כיווני ההתרחבות של החברה בישראל?
"אנחנו עובדים על הרחבה נוספת של מגוון פריטי הגרביים שלנו. הכל תחת הערכים של פוליז. בתכנון לעשות קפסולות שת"פים עם מעצבים מובילים / אושיות לייף סטייל ואושיות מתחום איכות הסביבה. אנחנו ניקח את הקפסולות האלו לכיוונים של כותנה בשילוב סיבי בד ממוחזרים.

אנחנו מפתחים מוצרים חדשים כמו גרבי ספורט, קרסוליות, גרביונים ועוד. בשלב הבא, נתרחב לקטגוריות נוספות בהלבשה תחתונה ונכנס לקטגורית ביגוד ספורט ירוק.
הבשורה של פוליז לשמחתנו, הגיעה להרבה אנשים ולקהלים העסקיים. בקרוב, נכריז על שת"פ ראשון עם אחת מהחברות יצרניות המזון המובילות בישראל.

אנחנו עובדים על יצירת שתופי פעולה נוספים עם תעשיית המזון (רשת מזון), מועדוני הלקוחות המובילים בישראל, מחפשים שת"פ עם חברת תעופה (כשאלו יחזרו לטוס בעזרת השם). במקביל, אנחנו עובדים על שת"פים עתידיים ליצירת מוצרים משותפים עם רשתות השיווק המובילות בישראל."

גרבי-פוליז-כתבות-אופנה
גרבי פוליז. צילום: שי פיינשטיין

ובחו"ל?
"פתחנו לאחרונה חנות באמזון גרמניה. למה גרמניה? גרמניה היא השוק השני בגודלו של אמזון אחרי ארצות הברית. היא קרובה יותר ובעיקר היא שוק מדהים למוצרי קיימות. החנות מתחילה לתפוס תאוצה מיום ליום ואפילו התקבלנו לתוכנית ההזנק של אמזון שמקדמת מוצרים חדשניים (Aamazon lounchpad). התגובות של הלקוחות תואמות לתגובות המפרגנות בארץ. אנחנו סבלניים ומבינים שזה תהליך ארוך לפתח חנות באמזון ולהגיע לרווחיות לאורך זמן.

קיבלנו פידבקים מדהימים מקניינים ברשתות ענק בשווקים האלו, ומתנהל משא ומתן מול כמה רשתות אונליין ורצפת מכירה. הקורונה והשפעתה על הריטייל העולמי, לא מסייעת בחדירה לשווקים אלו. ואולי לטובה, כי אנחנו מאמינים בהתפתחות איטית, בראיה עסקית תוך התאמות נדרשות לכל שוק ושוק.

במקביל חתמנו על הסכמי שיווק והפצה עם סוכני מכירות לפיתוח המותג בשוק האמריקאי, גרמניה, ספרד, צרפת ודרום אמריקה. אנחנו נשמח להתחבר לפרטנרים ו/או משקיעים כאלו שיוכלו לתת לנו את הערך הנדרש (שאנחנו חסרים בו) בהחדרת המוצר לשווקים נוספים."


זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Beauty fashion Fashion israel Fashion Magazine Fashion News hair Makeup photography style Trends zara אופנה אופנה 2021 אופנה ישראלית אופנת גברים אופנת נשים איפור אפי אליסי אתר אופנה אתר אופנה 2021 ביוטי הפקות אופנה זארה חדשות אופנה חדשות האופנה טיפוח טרנדים טרנדים 2021 כתבות אופנה מגזין אופנה מגזין אופנה 2021 מגזין אופנה אונליין מגזין אופנה ויופי מגזין אופנה ישראלי מגזין אופנה לנשים מעצבי אופנה סטייל עיצוב אופנה צילום צילום אופנה קורונה קסטרו שבוע האופנה שיער שמלות כלה

פורסם בקטגוריות אופנה, כתבות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק