נושא איכות הסביבה עלה לכותרת בעקבות מחאת האימהות בגני הילדים שמחו על שימוש מופרז בכלים חד פעמיים הגורמים נזק לסביבה:
השילוב שבין אופנה, סטייל, שמירה על כדור הארץ ומוסריות מביא יותר מותגי אופנה בארץ ובחו"ל לקחת חלק במאבקים ציבוריים מוסריים ונרתמות לשמירה על כדור הארץ. כחלק מתהליך זה חברות אופנה רבות עוברות בהדרגה לתהליכי ייצור ברי קיימא, שמצמצמים את הנזק לאדם ולסביבה. אולי זה בגלל רגשי האשמה שהם חלק מתעשייה שהיא בין המזהמים העיקריים, ואולי זה נובע מרגש פילנטרופי בוער, בכל מקרה כדור הארץ מרוויח. ריכזנו בשבילכם כמה מהם
מאת: נועם שקד
פולו ראלף לורן
נושא איכות הסביבה עלה לכותרת בעקבות מחאת האימהות בגני הילדים שמחו על שימוש מופרז בכלים חד פעמיים הגורמים נזק לסביבה.
לרגל ״יום הניקיון העולמי״, שנועד להעלאת המודעות לחשיבות מיחזור בקבוקי הפלסטיק, וכחלק ממגמת הקיימות הירוקה, משיקה פולו ראלף לורן חולצות פולו ייחודיות.
החולצות שעשויות בממוצע מ-12 בקבוקים פלסטיק ממוחזרים כל אחת, ושנצבעו במהלך חדשני ללא שימוש במים, שומרות על איכות הסביבה, אך גם על האיכות של חולצות הפולו האייקוניות של המותג.
החולצות יוצעו בצבעוניות של: ירוק, לבן, כחול ותכלת.
BROOKS
גם באופנת נעלי הריצה לא נשארים מאחור וצועדים (במקרה זה רצים) לעבר שמירת איכות הסביבה.
אחד המותגים המובילים בתחום הוא המותג הבינלאומי BROOKS הידוע בתפיסת העולם הירוקה שלו ובתמיכה בתהליכי ייצור התורמים לאיכות הסביבה.
לאחרונה הציגה החברה את BioMoGo, הסוליה המתכלה הראשונה מסוגה.
מהדורה מיוחדת של המותג הושקה לקראת מרתון ניו יורק שיערך בתחילת נובמבר.
במהדורה נעליים מעוצבות באווירה ניו יורקית, מעוטרות בציורים של כל ציוני הדרך המפורסמים בניו יורק כמו האמפייר סטייט בילדינג, פסל החירות וגשר ברוקלין.
עלות נעליים: 600 שקל.
להשיג בסניפי רשת BROOKS ובחנויות המובחרות.
OOFOS
זה לא סוד שאורח החיים המודרני, מזיק לבריאות. לכן, זה לא מפתיע שבשנים האחרונות עלתה המודעות לשמירה על אורח חיים בריא, ואיתה כמות האנשים העוסקים באופן קבוע בפעילות גופנית. אם בעבר נעלי ספורט מתקדמות היו הפריט המזוהה ביותר עם אתלטים, לאחרונה הן מפנות מקום לקטגוריה נעלי ההתאוששות.
מחיר: 299 שקל. להשיג בסניפי רשת Brooks.
ALO YOGA
המותג ALO YOGA שמקדם אורח חיים בריא ומאוזן נרתם גם הוא לשמירה על כדור הארץ.
כחלק מערכי החברה והאחריות הסביבתית שלה, כל תהליכי הייצור והפיתוח של המוצרים ממזערים נזקים סביבתיים:
צמצום שימוש במים וצמצום טביעת הפחמן בתהליך הייצור, שימוש באנרגיה סולארית, ניצול נכון של אנרגיה וכו'.
בין פריטי המותג המתאימים גם לסוגי ספורט שונים וגם כלבוש סטריט ליומיום, ניתן למצוא טייצים בגזרות מגוונות, גופיות, טופים ועוד.
למותג מעריצות רבות שנתפסו על ידי צלמי פפראצי לבושות בטייצים שלו, ביניהן היילי ביבר, מירנדה קאר, ג'יג'י חדיד, קנדל ג'נר, טיילור סוויפט ועוד.
טווח מחירים: 279-649 שקל.
להשיג בחנויות הרשת ברמת אביב ובקניון TLV וכן בחנות האונליין FACTORY54.CO.IL
גם חברות אופנה ומעצבים ישראלים מיישרים קו עם מגמת השמירה על הסביבה
שמלות כלה אקולוגיות בעיצובה של בהדרה עדי
בהדרה עדי, תדמיתנית במקצועה, מעצבת שמלות כלה שעונות על שני צרכים בסיסיים: שמירה על כדור הארץ, ושמירה על הארנק.
היא משתמשת בשמלת כלה, או כל שמלה לבנה אחרת קיימת כבסיס, וממחזרת אותה בהתאם לחלומות/צרכים/רצונות של הכלה המיועדת.
תחת ידה יוצאות שמלות ידידותיות לסביבה, אך גם זולות יחסית שמתאימות לרצונן של הכלות המיועדות, כך שכולם יוצאים מורווחים.
בהדרה עדי: ״עם השנים הדרך שלי התגבשה והעשייה שלי משקפת את האני מאמין שלי ואת הבחירות שעשיתי בחיי.
בתחילת דרכי יצרתי שמלות חדשות, אך בשנים האחרונות אני יוצרת בעיקר שמלות כלה אקולוגיות, ממוחזרות.
אני משתדלת להיות 'אי של שפיות' בעולם הפחות שפוי בתחום החתונות, ובהתאם לכך מחיר השמלות שלי הוא ידידותי״.
דף הפייסבוק של עדי בהדרה: https://www.facebook.com/bhadradi/
בי יוניק
קולקציית MIZU (מים ביפנית) הטבעונית מצליחה לשלב עכשוויות וסטייל עם שמירה על איכות הסביבה ואי פגיעה בבעלי חיים.
מרבית הקולקציה היא של נעליים ומגפונים שטוחים, בצבעי אדמה, חומים, חמרה, בורדו, בז', אפור וירוק זית.
להשיג ברשת חנויות ״בי יוניק״ ברחבי הארץ, ובאתר https://www.b-unique.co.il/category/brand/mizu/
מותגים בינלאומיים מנצלים את כוחם והונם לא רק למאבק לשמירת כדור הארץ לדורות הבאים, אלא גם בסיוע הומניטרי ברחבי העולם
מייקל קורס
מייקל קורס משיק זו השנה השביעית את קמפיין ״Watch Hunger Stop״ למאבק במלחמה ברעב העולמי. השנה, שותפתו היא זוכת האוסקר – לופיטה ניונגו.
הקמפיין כולל השקת חולצת טי במהדורה מוגבלת, שההכנסות ממכירותיה יועברו כתרומה למען ילדים רעבים ברחבי העולם.
על חבירתה לקורס ותרומתה לארגון World Food Programme, שדואג להאכלת ילדים רעבים ברחבי העולם אומרת לופיטה ניונגו: ״אני גאה לתמוך ב- Watch Hunger Stop מכיוון שהוא ממקד את תשומת הלב ב פתרונות לבעיית הרעב ומעודד אנשים לנקוט בפעולה על בסיס אינדיבידואלי.כאשר התלמידים שבעים, הם יכולים להניב ביצועים טובים יותר בבית הספר, מה שמביא להזדמנויות גדולות יותר בחיים״.
נושא הקמפיין השנה הוא: FOOD IS LOVE, מילים שקורס משתמש בהן לעתים קרובות כשהוא מדבר על הסיבה שהוא נמשך לנושא. כדי להוסיף למאמץ הפילנטרופי, הוא יתרום 100 ארוחות נוספות על כל סלפי שיעלו עם חולצת ה-Watch Hunger Stop LOVE ויתייגו #watchhungerstop
עלות החולצה: 249 שקל.
להשיג בחנות המותג של מייקל קורס בקניון רמת אביב.
טימברלנד
טימברלנד יוצא בקמפיין יוצא דופן לרגל השקת קולקציית חורף 2020. בקמפיין יככבו אושיות מעוררות השראה בתחום איכות הסביבה – מרחבי העולם. בישראל יעלה קמפיין שיכלול פעילויות הסברתיות, אירועים למען שמירה על הטבע ואיכות הסביבה.
עיתונאית אופנה – נועם שקד
אינסטגרם: noam.shaked
חני שפגט – עורכת
אינסטגרם: shopink_israel
פייסבוק: Hani Shpagat
קבוצת פייסבוק: Shopink?
Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
בעלים, מנכ״ל ועורך ראשי: אפי אליסי
משנה למנכ״ל וארטדירקטור: אלכס פרגמנט
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
אינסטגרם: fashionisrael.mag
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: ויצמן 68 כניסה ב׳ דירה 3 גבעתיים
כתבות אופנה: על אופנה