מגזין אופנה: שי שלום יעצב את המדים של אל על

בתמונה: שי שלום, צילום: תום מרשק
|

אל על מתחדשת במטוסי דרימליינר חדשים, ומחדשת גם המדים הייצוגיים. מי שנבחר להוביל את המהלך ולעצב עבור אל על את המדים החדשים הוא מעצב האופנת העילית, שי שלום

 

בצילום: שי שלום, צילום: תום מרשק
״אתגר משמעותי״. שי שלום. צילום: תום מרשק

 

דוד מימון, מנכ"ל אל על: "אל על היא חברת התעופה הלאומית של ישראל זה 7 עשורים ואנשינו הנמצאים בממשק הישיר עם הנוסעים באוויר ועל הקרקע הם הפנים של החברה בארץ ובעולם. מדיהם של צוותי אל על מייצגים את ערכי החברה ובמיוחד את הערך והשאיפה של החברה, להעניק לכל נוסעיה את תחושת "הכי בבית בעולם". כל נוסע ישראלי יודע לזהות את צוותי אל על בכל מקום בעולם, גם ואולי במיוחד בנמלי תעופה בעולם. מסיבה זו, החלטנו לתת את המשימה החשובה של עיצוב המדים החדשים למעצב אשר יידע לשלב בין הצורך לאפשר ללובשי המדים לבצע את עבודתם בנוחות מרבית –  לבין שילוב ערכי מותג אל על. מסיבה זו החלטנו לבחור בשי שלום, מעצב ישראלי מוביל המומחה באופנה עילית. אנו משוכנעים כי יידע להעריך את הסמליות הרבה שיש למדים ולעצב דגמים אפנתיים חדשים ועדכניים."

 

בצילום: המדים של אל על. צילום סיון פרג
המדים של אל על יתחדשו בקרוב. צילום: סיון פרג׳

 

מעצב אופנת העילית, שי שלום: "אני רואה אתגר משמעותי בבחירתי להיות שותף ביצירת עיצוב המדים החדשים של צוותי האוויר והקרקע של חברת התעופה הכה הישראלית אל על. כחברה אשר העבר משמש לה כבסיס להתחדשות בהווה, עם אופק נרחב לעתיד, מדי צוותי האוויר והקרקע מקפלים בתוכם תפיסה עיצובית זו, ואני גאה להיות חלק ביצירה חדשה זו".

 

בצילום: אל על. נחיתה בפריס 1949. מתוך אוסף מרוין גולדמן
אל על. נחיתה בפריס 1949. מתוך אוסף מרוין גולדמן

 

שי שלום

שי שלום נמנה כיום עם צמרת המעצבים המובילים בתעשיית האופנה בישראל. את מקומו הייחודי קנה שלום בעיקר בשל ייחודו כיוצר העובד בגישת ההתאמה האישית של custom made collection. עובדה אשר מציגה אותו כקול כמעט בודד בתחום נבדל זה. כתב ידו העיצובי המזוהה עמו לאורך השנים, וגישתו הנבדלת  בתחום אופנת ה-one of a kind, יצרו סביבו קהל לקוחות אוהד.

 

בצילום: שי שלום. קולקציית חורף 2015-16. צילום: תם מרשק.
שי שלום. קולקציית חורף 2015-16. צילום: תום מרשק

 

את דרכו סלל שי שלום בעצמאות מלאה מרגע יציאתו לפני כמעט 20 שנה מבית הספר הגבוה לעיצוב ״שנקר״, וכיום מחזיק בפורטפוליו לקוחות קבועים, האמונים על תפיסת ההתאמה האישית. טכניקות העבודה ואיכות הקולקציות ששלום יוצר עומדות בקנה מידה בין לאומי של  תפירה עילית. כל פריט מעוצב ומיוצר אל מול ובשביל לקוח קצה אחד.

 

בצילום: שי שלום. קולקציית אביב קיץ 2016, צילום: תם מרשק
שי שלום. קולקציית אביב קיץ 2016. צילום: תום מרשק

 

בכל עונה יוצר שי שלום שני אוספים מדויקים עבור נשים ועבור גברים, הקוראים לדיאלוג אסטטי עיצובי גבוה. הפריטים מממשים הצהרת כוונות אופנתית לקראת העונה שבפתח, ומהווים השראה ליצירה של קולקציה אישית עבור כל לקוח. מבחינת שי שלום , העבר וההווה מכתיבים את העתיד ודעה זו ניכרת בעיצוביו בכל עונה חדשה.

 

בצילום: שי שלום. אביב קיץ 2017. צילום: תום מרשק
שי שלום. אביב קיץ 2017. צילום: תום מרשק

 

שי שלום , הציג את יצירותיו לנשים ולגברים בכל שבועות האופנה מאז חודשה מסורת זו בשלהי חורף 2011. בקיץ 2015, שי שלום היה למעצב האופנה הישראלי הראשון, שהציג בשבוע האופנה מרצדס בנץ, ברלין 2016, קולקציה  לנשים ולגברים אשר הביאה לידיי ביטוי את קולו הייחודי בתחום.

 

https://youtu.be/3vuQE7Wl2sY

 

בקיץ 2016 הציג  שי שלום  קולקציית ריזורט לנשים ולגברים לקיץ 2017, במסגרת תצוגת אופנה ל״ביוטי סיטי״. ובמסגרת שבוע האופנה גינדי תל-אביב שנערך בשנת 2017 הציג את קולקציית קיץ 2017 לנשים ולגברים.

 

בצילום: שי שלום. שבוע האופנה גינדי תל אביב. סתיו-חורף 2014. צילום: אבי ולדמן
שי שלום. שבוע האופנה גינדי תל אביב. סתיו-חורף 2014. צילום: אבי ולדמן

השראה בעיני שי שלום  היא מושג חמקמק. מחודדת ככל שתהיה, לעולם היא תהיה תלויה בדבר ולכן לא תוכל להתעלם מסך המרכיבים התרבותיים עוטפים אותה ובהם סביבה, זכרונות, חוויות, אסוציאציות, חומרי גלם, צבעים וריחות.

 

פורסם בקטגוריה מגזין אופנה
תגובות פייסבוק