תעשיית אופנה: מעוז דהאן, האיש שהמציא אופנה

מעוז דהאן, efifo, סטטיק ובן אל תבורי5
|

תשאלו את סטטיק ובן אל תבורי, להם מעצב מעוז את הבגדים שהם חתיכת טו דו בם. ״לעיתים הם רואים את הבגדים לראשונה, רגע לפני העלייה לבמה״. בימים אלה פותח מעוז דהאן (׳נובוריש דוג׳) חנות קונספט חדשה ב-TLV FASHION MALL. ״הבנתי שאני רוצה לעבוד עם הידיים״. ראיון עם גאון

 

מעוז דהאן, efifo, סטטיק ובן אל תבורי1
״אני מאוד מעריך אותם על הדרך שהם עוברים״. מעוז דהאן עם סטטיק ובן אל תבורי. צילום: מתוך האינסטגרם

 

מאת: אפי אליסי

מעוז דהאן המציא אופנה. המותג הכי מצליח, סטטיק ובן אל תבורי חייב למעוז דהאן חלק גדול מההצלחה המטאורית. הבגדים שמעוז דהאן מעצב עבורם לא נראו בישראל קודם לכן. מדובר בהברקה אופנתית שיש הרואים בה חזון אחרית הימים ויש מי שחושב שמדובר בחזון העצמות היבשות. לטוב ולרע. עם הצלחה מטאורית בסדר גודל שלא זכור בישראל בשנים האחרונות, לא ניתן להתווכח. מעוז דהאן הפך בשנים האחרונות לשם בולט בעולם האופנה, עם תצוגות נחשקות בשבוע האופנה גינדי תל אביב, וקהל לקוחות VIP. את מותג האופנה המצליח בעיצובו (׳נובוריש דוג׳) כתב יד מזוהה ובוטח שפיתח בעצמו עשה בדרך הקשה מלמטה. "עם סיום הלימודים ופתיחת העסק, התחלתי לנהל חדרי הלבשה בתצוגות אופנה ולעשות סטיילינג בכוחות עצמי. זה תחום שאני מאוד אוהב ואני מקפיד למצוא לו זמן גם היום, כשרוב העיסוק הוא סביב המותג שנמצא בפריחה".

 

"כמו בכל התחלה, גם אני נתקלתי בכל מיני קשיים ומכשולים איתם למדתי להתמודד ולמדתי לפתור עם השנים,  אני אדם מאוד שקול ואחראי, דאגתי לקחת כל קושי ולהשכיל וללמוד ממנו"

 

בצילום: ״דאגתי לקחת כל קושי ולהשכיל וללמוד ממנו״. מעוז דהאן בחנות הקונספט החדשה ב-TLV FASHION MALL. צילום: יח״צ
״דאגתי לקחת כל קושי וללמוד ממנו״. מעוז דהאן בחנות הקונספט החדשה ב-TLV FASHION MALL. צילום: יח״צ

 

אני מעוז דהאן. מותג?
"התחלתי את דרכי כעוזר סטייליסט של גל אפל וליאת אשורי, העבודה כעוזר סטייליסט העניקה לי ידע רחב שלא ניתן לרכוש בלימודי אופנה. המון התעסקות בצבעים, עבודה על סגנונות גוף שונים, וכדומה. נרשמתי ללימודים בגיל מאוחר יחסית כשסיימתי את הלימודים  הבנתי שאני רוצה לעבוד עם הידיים, לייצר משהו ייחודי ולגרום לשינוי דרך האופנה וכך החלטתי להקים את ׳נובוריש דוג׳״.

מעוז דהאן נולד וגדל בטבריה. בגיל 15 עבר עם משפחתו לכפר תבור. לאחר שירותו הצבאי, עזב את הצפון לטובת מגורים באילת, משם עבר לארצות הברית, שם התגורר במשך שנה. כיום מעוז דהאן חי עם משפחתו, אשתו ושני ילדיהם בתל אביב. את "נובוריש דוג" הקים מעוז דהאן בשנת 2008, ו-בשנת 2013 הציג לראשונה בשבוע האופנה בתל אביב בקטגוריית ״upcoming designers" שנה לאחר מכן פתח ברחוב דיזנגוף בתל אביב חנות דגל אליה עולים לרגל חתנים המחפשים את המראה הייחודי למעוז דהאן, בין הקונים תמצאו סלבס שרואים במעוז דהאן סוג של גורו אופנתי.

 

מעוז דהאן בסיום תצוגה בשבוע האופנה תל אביב. צילום: יח״צ
נוכחות מוגברת של מובילי דעה ואנשי תעשייה. מעוז דהאן בסיום תצוגה בשבוע האופנה תל אביב. צילום: יח״צ

לאחרונה לאחר שהשיק את ליין היוניסקס, תמצאו לא מעט נשים המחפשות את הדבר הבא וכנראה שמעוז דהאן מספק אותו עבורן. מעוז דהאן הציג בשבועות אופנה בברלין ובבלגרד והפך לשם הבולט בתעשיית האופנה הישראלית. גם בשבועות האופנה בישראל כבש מעוז דהאן את לב הקהל עם תצוגות מלאות עד אפס מקום, הקולקציה שהציג מעוז דהאן בשבוע האופנה תל אביב 2016, הדהימה את עולם האופנה הישראלי ואולי הייתה לציון דרך משמעותי עבורו ועבור חסידיו ומבקריו.

תצוגות האופנה והחדשנות שמביא עימו מעוז דהאן מושכת נוכחות מוגברת של מובילי דעה ואנשי תעשייה, בשבוע האופנה 2017 הוא הציג קולקציית יוניסקס חדשנית וייחודית (כהרגלו) המשלבת בגדי נשים לצד בגדי גברים והאפשרות לשלב ביניהם כך שהמין הגברי יוכל ללבוש את מה שעוצב למין הנשי. בתוכנית האמנותית (לא שחסר אמנות אצל מעוז דהאן) כיכב גלעד כהנא בהופעה וירטואזית כהרגלו.

 

"אגו לא מוביל אותי, תמיד נהניתי מכל עיסוק שקשור לאופנה ואם זה בצורת עזרה לקולגות בייצור קולקציות וסיוע בתצוגות אופנה, אני עושה את זה עם הרבה אהבה"

 

מעוז דהאן, efifo, צילום: איתי תורג׳מן-9
״העבודה כעוזר סטייליסט העניקה לי ידע רחב שלא ניתן לרכוש בלימודי אופנה״. מעוז דהאן. צילום: איתי תורג׳מן

 

כל התחלות קשות.
"כמו בכל התחלה, גם אני נתקלתי בכל מיני קשיים ומכשולים איתם למדתי להתמודד ולמדתי לפתור עם השנים,  אני אדם מאוד שקול ואחראי, דאגתי לקחת כל קושי ולהשכיל וללמוד ממנו".

 

״אני מעצב אופנה עבור כל מי שחפץ להציג את האופנה שלי, יש לי קהל לקוחות גדול של נשים שנושמות אופנה וקהל רב של גברים שמעדיפים אופנת רחוב וקולקציית חתנים ייחודית לנובוריש דוג״

 

nouveau riche dog - מעוז דהאן. צילום: רן יחזקאל-3
מגוון רחב של סלבריטאים לובשים מעוז דהאן. nouveau riche dog – מעוז דהאן. צילום: רן יחזקאל

 

מה הקטע של ׳נובוריש דוג׳?
"ההגדרה הטובה ביותר בעיני היא "אופנת רחוב מוקפדת". אני שואף תמיד להיות צעד אחד קדימה מבחינה עיצובית תוך כדי שאני שם דגש על הפרטים הקטנים ביותר, וזה מה שמבדל ומייחד את הקולקציה".

 

"אני מאוד מעריך אותם על הדרך שהם עוברים, וגם על העובדה שהם מאפשרים לי לעצב עבורם בגדים שלעיתים הם רואים לראשונה, רגע לפני העלייה לבמה"

 

מעוז דהאן, efifo, סטטיק ובן אל תבורי12
״הם מאפשרים לי חופש. מעוז דהאן עם סטטיק ובן אל תבורי. צילום: מתוך האינסטגרם

 

כיום, מלביש ׳נובוריש דוג׳ של מעוז דהאן לקוחות מלאי תעוזה, אולי קצת יותר מצרכן האופנה הממוצע. הצמד הכי מוכר הם כמובן סטטיק ובן אל תבורי שמצליחים לייצר המון באזז סביב עניין הלבוש שלהם והתעוזה שלהם. "אני מאוד מעריך אותם על הדרך שהם עוברים, וגם על העובדה שהם מאפשרים לי חופש לעצב עבורם בגדים שלעיתים הם רואים לראשונה, רגע לפני העלייה לבמה". מספר מעוז דהאן.
בימים אלה משיק מעוז דהאן חנות קונספט חדשה במתחם האופנה של תל אביב (TLV FASHION MALL) ואף יתחיל לשווק בקרוב את הבשורה שלו אל שווקים חדשים בחו״ל.

לצד סטטיק ובן אל תבורי ניתן למצוא מגוון רחב של סלבריטאים שלובשים את הבגדים של מעוז דהאן, בניהם גלעד כהנא, שלומי שבן, אסף גרניט, אנחל בונני, איתי לוי, יהודה לוי ואחרים. ״הראשון שבראשונים היה איתי תורג'מן שראוי להמון קרדיט על שהיה הראשון ללבוש כבר לפני 5 שנים פריטים שהפכו רק היום לנחלת הכלל״.

 

"עם סיום הלימודים ופתיחת העסק, התחלתי לנהל חדרי הלבשה בתצוגות אופנה ולעשות סטיילינג בכוחות עצמי. זה תחום שאני מאוד אוהב ואני מקפיד למצוא לו זמן גם היום, כשרוב העיסוק הוא סביב המותג שנמצא בפריחה"

 

מעוז דהאן, efifo, צילום: איתי תורג׳מן-20
״אני אדם מאוד שקול ואחראי״. מעוז דהאן. צילום: איתי תורג׳מן

 

תכל׳ס, למי אתה מעצב?
"אני מעצב אופנה עבור כל מי שחפץ להציג את האופנה שלי, יש לי קהל לקוחות גדול של נשים שנושמות אופנה וקהל רב של גברים שמעדיפים אופנת רחוב וקולקציית חתנים ייחודית ל׳נובוריש דוג״״.

 

בנוסף לשתי החנויות של ׳נובוריש דוג׳, מעוז דהאן מקפיד גם היום להעניק שירותי אופנה למעצבים צעירים בתחילת דרכם ומאפשר להם להשתלב בתעשייה, למכור ולהציג פריטים בעיצובם  "אגו לא מוביל אותי, תמיד נהניתי מכל עיסוק שקשור לאופנה ואם זה בצורת עזרה לקולגות בייצור קולקציות וסיוע בתצוגות אופנה, אני עושה את זה עם הרבה אהבה".

 

״הראשון שבראשונים היה איתי תורג'מן שראוי להמון קרדיט על שהיה הראשון ללבוש כבר לפני 5 שנים פריטים שהפכו רק היום לנחלת הכלל״

 

nouveau riche dog - מעוז דהאן. צילום: רן יחזקאל - 1
״אופנת רחוב מוקפדת״. nouveau riche dog – מעוז דהאן. צילום: רן יחזקאל

 

אז מה אתה רוצה להיות שתהיה גדול?
"אני ממשיך בדרך בה התחלתי. התכנית שלי היא להמשיך לעצב את הדמיון, להתרחב ולהצליח בחנות הקונספט החדשה ב-TLV FASHION MALL ובחנות בדיזינגוף. לגדול, לצמוח ולהמשיך להציג מעבר לים, הצגתי בשבועות אופנה בברלין, ליטא ובלגרד. התכנית כרגע היא שבוע האופנה ניו יורק״.

 

כיום, מלביש ׳נובוריש דוג׳ של מעוז דהאן לקוחות מלאי תעוזה, אולי קצת יותר מצרכן האופנה הממוצע. הצמד הכי מוכר הם כמובן סטטיק ובן אל תבורי שמצליחים לייצר המון באזז סביב עניין הלבוש שלהם והתעוזה שלהם

 

מעוז דהאן, efifo, סטטיק ובן אל תבורי15
״אגו לא מוביל אותי״. מעוז דהאן עם סטטיק. צילום: מתוך האינסטגרם

 

 

Nouveau Riche Dog
דיזינגוף 310,תל אביב . וב-TLV FASHION MALL, מתחם האופנה של תל אביב

 

פורסם בקטגוריה מעצבי אופנה
תגובות פייסבוק