עידורה, מאפר ישראלי צעיר, הצליח לכבוש את עולם האיפור בדובאי ולהפוך לאחד מאנשי הביוטי המובילים בתעשייה הבינלאומית. מסע ההצלחה שלו מעורר השראה, מלמד על כוח הרצון, הכישרון הגדול. אין גבולות למי שמאמין בעצמו ונחוש להגשים את חלומותיו
עידו רפאל, או כמו שאתם מכירים אותו ׳עידורה׳ גדל בבית חרדי, אך כבר בגיל צעיר הבין שהוא שונה מסביבתו. במקום ללמוד גמרא, הוא העדיף לצייר נשים ערומות בשולי הספרים, והרגיש שנשמתו נמצאת במקום הלא נכון. "הרגשתי שהנשמה שלי נמצאת במקום הלא נכון. כמו טרנסית שנמצאת בגוף הלא נכון. ממש אותו דבר," הוא מספר.
לאחר שירות צבאי, החל להתמקד באיפור ולהבין שזה התחום שבו הוא רוצה להתמקצע. "מהרגע שקלטתי שיש לי את זה באיפור אני כבר ראיתי חזון בעיניים שפשוט קורה בלי שום ספק. הבנתי שאני הולך ללמוד איפור ואני אהיה מאפר הכי גדול בעולם," הוא משחזר
הדרך אל ההצלחה לא הייתה פשוטה,התעשייה בארץ התקשתה להכיל את האנרגיה והייחודיות של רפאל ״הייתי מרדני ורציתי להיות אוונגרדי יותר, אך זה לא עבד. חיפשתי אהבה ואישור דרך האמנות, אך מצאתי רק דחייה והתעלמות. הבנתי שאין לי מה לחפש יותר בתעשייה הזו, והחלטתי לעזוב את הכל ולחפש את עצמי במקום אחר״ מספר המאפר שבימים ההם נפרד מבן זוגו דאז ארז את המזוודות וטס לחו״ל.
עידורה החליט לפרוץ את גבולות ישראל ולנסות את מזלו בחו"ל ״הנסיעה לחו"ל הייתה נקודת מפנה בחיי. הגעתי לארצות הברית שם עברתי תלאות רבות, כולל שינה על ספסלים ברחוב במשך מספר ימים, אך גם מצאתי את האור שחיפשתי. עברתי דרך עבודות קשות ומשפילות, אבל לא ויתרתי. בסופו של דבר, נקסט מודלס קיבלו אותי והביאו לי את קרש הקפיצה הראשון קיבלתי וויזת אמן והתחלתי לבנות את הקריירה שלי״. הפריצה הגדולה של המאפר הגיעה כאשר בסוכנות חיברו אותו לקיארה פראני שהעלתה פוסט משותף של השניים וכתבה my new best friend and my makeup artist וכמות העוקבים החלה לזנק ועשרות אלפי אנשים נחשפו לעבודתו הייחודית והאוונגרדית.
הבאז הגדול מהעולם הערבי
לאחר ההצלחה בארה״ב החליט המאפר לעבור לדובאי, "הקורונה סגרה את השמיים והשאירה אותי ללא עבודה," הוא מספר. "בתחילה הרגשתי אבוד, נכנסתי שוב ללופ של חוסר עבודה ואנונימיות אך אז הבנתי שזו ההזדמנות שלי להתמקד בעצמי ולהתפתח כאמן." החלטתו להעתיק את מעונו לדובאי הייתה נקודת מפנה בדרכו. "בדובאי הבנתי שיש לי את הכישורים להצליח. התחלתי לאפר נשים מובילות בתעשייה, כולל זמרות, ודרך זה הצלחתי לבנות לעצמי שם.
במהלך עבודתו בדובאי,פיתח עידורה סגנון אישי ייחודי המשלב גלאם ויקטוריה סיקרט עם השפעות תרבותיות מזרח תיכוניות. "זה נתן לי זהות מאוד מיוחדת והבליט את הכישרון שלי," הוא מספר.
הצלחתו בדובאי הובילה אותו להזדמנויות בינלאומיות נוספות. "התחלתי לקבל הזמנות מרחבי העולם, מאירופה ועד אסיה״ אחת ההזדמנויות עליה מדבר עידו היא ההצעה להיות חלק גדול מקמפיין הפרסום של חברת שרלוט טילבורי בדובאי, לאחר שנים של עבודה קשה והשקעה באיפור, קיבל עידורה שיחת טלפון מהיח״צ של שרלוט טילבורי בעולם. הם רצו אותו לביצוע הקמפיין הגדול בדובאי זאת לאחר שהמאפרת הראשית נתקעה בשדה התעופה בגלל מגבלות הקורונה. למרות ההפתעה, הוא לא היסס אפילו לרגע והגיע מיד לביצוע המשימה. המאפר הישראלי עבד ללא הרף על הקמפיין בדובאי. הוא הופיע בשלטי חוצות ענקיים, בחנויות היוקרה של המותג ובכל מקום אחר שנדרש. התוצאה הייתה קמפיין פרסומי מרשים ביותר, שהפך אותו לחלק בלתי נפרד מהצלחת המותג היוקרתי בדובאי ״זה היה מדהים לראות כיצד הסגנון שלי מתקבל בחיוב ברחבי העולם."הוא אומר
כאמור עידורה זכה להצלחה מסחררת בקרב המגזר והחל לעבוד עם הזמרת הלבנונית הענקית נדין נג׳ים. "הפכתי להיות סוג של, כאילו הדבר הכי טרנדי בדובאי שכדאי לעבוד איתו. כאילו כולם רצו עלי לעבוד איתי. " הוא מספר בגאווה, עבודתו עם הכוכבת הערבייה הגדולה ביותר עוררה סערה וזעם בקרב הקהל הערבי כאשר נודע להם שהמאפר יהודי ישראלי והזמרת נאלצה לפרסם התנצלות על עבודתם המשותפת
הפרסום המטאורי עם נדין נג׳ים הובילה לפרסום מטאורי של המאפר הישראלי בכל רחבי העולם הערבי. הוא הופיע בחדשות בפריים-טיים, כשהוא מוצג כמאפר של הכוכבת הערביה המובילה. למרות ההתנצלות המאוחרת של נדין נג׳ים על עבודתם המשותפת, הרי שהנזק כבר נעשה, והמאפר הישראלי הפך לאיקון בעייני הקהל הערבי וכולם רצו לעבוד איתו.
על אף ההצלחה בזירה הערבית, המאפר הישראלי החליט לחזור לארץ. "פשוט הבנתי שקודם כל מיצית קצת את מה שעשיתי שם. אני בסופו של דבר הבנתי שהקהל שלי שבאמת מאוד אוהב אותי ורוצה לעבוד איתי זה הקהל שלי פה," הוא מסביר, העבודה בדובאי פתחה לעידורה קהל חדש בארץ והוא הנשים הערביות ״הפכתי להיות פה איזשהו קונסנזוס מטורף שכל מקום שאני מגיע, אם זה כפרים ערביים, או ערים ערביות פשוט באים ומכבדים אותי ומצטלמים אותי מבקשים חתימות," הוא מציין . הקהל הערבי רואה בו גאווה, שמאפר ישראלי יהודי הצליח לגעת באחת הנשים הגדולות בעולם הערבי.
סיפורו של עידו רפאל המאפר הישראלי מוכיח כי כשרון ופתיחות יכולים לגבור על כל מחיצות. על אף הפרשה התקשורתית, הוא הפך להיות מודל השראה בעולם הערבי, וממשיך לחפש הזדמנויות להרחיב את פעילותו. וכעת, הוא עובד על מותג איפור משלו, "זה לא רק עוד מותג איפור," הוא מדגיש. "זו הזדמנות להציג חזון ייחודי, שמשלב בין יופי, חדשנות וטכנולוגיה מתקדמת." הוא מתאר כיצד כל מוצר בקולקציה עוצב בקפידה, כדי להעניק לנשים את החוויה המושלמת של איפור ואסתטיקה.
האומן המבטיח מתכנן להשיק את הקולקציה הראשונה שלו בשנת 2026, אך כבר עכשיו הוא זוכה להתעניינות גוברת מצד מובילי תעשיית היופי ברחבי העולם. "אני מאמין שהמוצרים שלי יהפכו לחובה בכל תיק איפור של אישה מודעת ואלגנטית," הוא אומר בביטחון. "זו רק ההתחלה של מסע מרתק, שיביא את המותג שלי להכרה בינלאומית. ומתכנן להוציא מספר מוצרים שנה הקרובה, אך הליין העיקרי שלו יושק רשמית ב-2026. "אני רוצה לקחת את הזמן הנדרש כדי להבטיח שכל פריט בקולקציה יהיה מושלם," הוא מסביר. "בעוד כמה שנים, אני רוצה להקים משפחה ולהיות בעל מותג מוביל בתעשיית היופי. זו החזון שלי, והוא מניע אותי להמשיך להשקיע ולהתמיד."
אינסטגרם עידו רפאל: idoraphaelmakeup@
שני אקוע – עורכת אופנה
אינסטגרם: shaniaqua
רום שי – צלמת
אינסטגרם: rom.shay.photography
Chief editor & art director: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel