שבוע האופנה גינדי תל אביב 2017: שיתוף פעולה עם דיסני ישראל – "תחלמי בגדול נסיכה", עבור עמותת "רוח נשית", עמותה הפועלת למען נשים מוכות. 30 מעצבים שונים עיצבו בגד בהשראת נסיכות דיסני. צבעוני, שמח, מרגש וחשוב
מאת: עדי בסון צילום: גיא דניאלי
כבר מאחורי הקלעים אפשר היה להרגיש את הקסם ואת החיבור של כל אחת מהדוגמניות לדמות שאותה היא מייצגת ולסיפור ושעומד מאחורי הדמות. אני באופן אישי התרגשתי, הסתובבתי בניהן וניסיתי לזהות מי הן אותן דמויות שנבחרו, חלקן היו ברורות יותר וחלקן פחות.
בזמן התצוגה, כשכל אחת מהדוגמניות נכנסה ליווה אותה קטע מהפסקול של הסרט, ובמסך מאחור הוצג שמה של אותה דמות. התצוגה הייתה מרשימה ומרגשת, וכל אחד שאוהב כמוני את הסרטים של דיסני, יכול היה לחוות התרגשות וחיבור של הבגד לעלילה.
במהלך התצוגה ניסיתי לפענח את הבחירה של המעצבים ולהבין מה בעצם נתן להם את ההשראה לבגד, והצלחתי להבחין בדפוס שאיכשהו די חזר על עצמו. שמלות שייצגו דמויות בעלות "תסביך סינדרלה" היו בעלות אופי שמרני יותר והיה אפשר לשים לב לאלמנטים בבגד שעוצב אל מול הבגד המקורי. לדוגמה, אי אפשר היה לפספס את מיכל הקטנה שלבשה שמלה בהשראת בל מ"היפה והחיה", שמלה שעוצבה על ידי דרור קונטנטו. כך גם השמלה של לינור אברג'יל, שעיצבה חנה מרילוס בהשראת סינדרלה.
לעומת זאת, שמלות שנתפרו בהשראת דמויות מרדניות/עצמאיות/פמיניסטיות, קיבלו טרנספורמציה נועזת, אמיצה ואפילו מינית יותר בידי המעצבים שעיצבו אותן, עד כדי כך שלעתים היה קשה לזהות מי הן אותן הדמויות. לדוגמה, אורנה דץ לבשה שמלה שעיצבה ליהיא שמריך כהן בהשראת הסרט "אמיצה". השמלה הציגה מראה של אישה בוגרת ובעלת ביטחון עצמי ואילו הדמות בסרט היא בעצם נערה מתבגרת.
מצד אחד יכול להיות שההבדל הזה מייצג משהו שקשור לעולמן האישי של אותן נשים מוכות שעבורן נרקם כל הערב הזה, ומצד שני אני חושב שהיה מסקרן מאוד לראות כיצד דמויות שמחכות לנסיך עוברות תהליך או התפתחות ובעצם מגשימות את "החלום בגדול”.
היו שני דגמים שלדעתי מהבולטים של הערב. האחד, של המעצבת שני שמר שבחרה בדמות של יסמין מהסרט "אלאדין" והוציאה אותה מהמדבר ולקחת אותה למקום הכי רחוק שאפשר – לים. אין ספק שחליפת הגלישה והגלשן הכחול שמו את יסמין במקום שאפילו וולט דיסני בעצמו לא היה חושב עליו.
הדגם השני היה של ג'ולייט, ששלפה את מולאן מהבגד המסורתי שמתאים לתרבות עתיקת היומין של סין והציגה לקהל את מולאן של שנות האלפיים. השינוי בקווים שלפיהם הבגד נוצר, הצבעים והאטיטיוד נותנים למולאן משמעות חדשה לתואר "הנסיכה שהצילה את סין". התצוגה הייתה מיוחדת מאוד, אבל חבל לי שאף אחד לא חשב לעצב בגד לדמות של מואנה.