שנקר עיצוב אופנה: בגדי ים הם פריטי לבוש שלעולם לא מפסיקים לחדש. תוכנית הלימודים ב׳שנקר׳, בית הספר הגבוה לעיצוב אופנה, כוללת תכנים תיאורטיים ומעשיים, מהסקיצה הראשונית ועד לדיגום, הגזירה והתפירה
צלמת: כדר ליז
עוזר צלם: ניר קופרמן
מנחים: מיכל ויינברג, רנן בן דוד
מאת: מערכת Fashion Israel
לי מרי
״ההשראה העיקרית שלי לפרויקט הייתה נשים חזקות, נשים שלא מפחדות להשתמש במיניות שלהן ומשדרות ביטחון וסקסיות. המטרה שלי בפרויקט הייתה להראות אישה ששולטת בגוף שלה ובמה שהיא רוצה לחשוף או לא לחשוף.
לכן הגזרות מאוד חושפות אך הגוף מכוסה בבד ולכן האישה שלובשת את בגד הים נראית עירומה אך מרגישה לבושה״.
שני עוזי
Snow-white
״הפרויקט שלי עוסק בנסיכות של וולט דיסני. חקרתי את ההתפתחות והשינויים שבין הנסיכה החלשה והנזקקת לבין הנסיכה של היום – החזקה והעצמאית.
כחלק מהתהליך, לקחתי את "שלגיה שלי" והחלטתי להשאיר אותה כפי שהיא – עדינה ויפה כשלג ומבלי להתנצל על כך. בפרויקט שילבתי טכניקת סריגה מחוטי דייג ואקרילן, והדפסת תלת מימד״.
אלונה ברקוביץ
התחממות גלובלית
״הקולקציה מורכבת מגזרות המורכבות מהחסרה של הבד בחלקים מסוימים כהקבלה לדרך שבה בני אדם מוחקים חלקים בכדור הארץ בהתנהלות היומיומית״.
אפק פריזאת
הפשטה
״צמצום של "שפת האמנות" לצורותיה הבסיסיות ביותר. הרעיון ליצור פירוק צורני של הגוף שנותן לו מקום של כבוד ומאידך מסווה אותו בתוך הבגד. הדגמים מצוירים ידנית כדי לתת מקום לצבעים ולמרקמים״.
טלי ריצמן
פלאפר
״הפרויקט שלי עוסק בחפיפה שבין ארצות הברית ליפן בשנות ה-20. איך השינויים של אותם שנים השפיע על הנשים ואיך הנשים של יפן הושפעו מהפלפריות מארצות המערב״.
נעה אמסלם
חשופה
״הצבעים מסמלים את משחק השקיפויות כמו שהמים שקופים, כך אנו חשופים במים ציבוריים. הבגד ים המינימלי, הצמוד – והגוף שרוצה להתכסות או להסתוות. הרצון להיראות כמו כולם ובו זמנית לא להיראות כלל״.
ענבל ברוכי
90 60 90
״הפרוייקט מדבר על ביקורתיות. 90 60 90 אינן מידות מציאותיות ואולי בכלל ההיפך הוא הנכון. הגזרות מגיעות מעולם המחוכים, הלבשה תחתונה וריקמה, עבודת יד של סרט מידה ללא סוף והתחלה״.
גל קלדרון
אנטומיה
״הפרויקט מגיע מתוך חיבור לעולם הספורט ועוסק באנטומיה של הגוף, תוך שימוש בטקסטילים ממערכות הגוף השונות ושימוש בגזרות ספורטיביות״.
שרון רוזלי
״הפרויקט שלי מתבסס על אמנות יפנית הנקראת קינגטסוגי, שמעריכה את היופי בחוסר השלמות. על פי הקינטסוגי לא מסתירים או מתביישים בפגמים, אלא להיפך מעצימים ומדגישים אותם והם מעוטרים במשמעות מוזהבת״.
נח מנוולד
הדרך שלי לים
״מגוון קהילות ואוכלוסיות על רצועת חוף אחת. הדגמים מעוצבים בסגנון ספורטיבי״.
שובל אביב
be the game changer
״הפרויקט שלי עוסק בנשים קטנות כלואות ואינן מצליחות לפרוץ החוצה, אל מול האישה החדשה, העצמאית, כוחנית, היודעת מה היא רוצה״.
איפור: שירן בן עזרא, דוגמניות: טינה טונקל ליולי מודלס, עדן בורי ל- סוכנות passion management, רעות זאנטקרןף, אלינור יזוביצקי
כדר ליז
לינק לאתר: https://lizkadar.com/
לינק לאינסטה: https://www.instagram.com/picbyliz/
פייס עסקי: https://he-il.facebook.com/picbyliz/
בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרם: fashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: ויצמן 68 כניסה ב׳ דירה 3 גבעתיים
אודות Fashion Israel
מגזין אופנה וביוטי מוביל בישראל. משמש במה לדור החדש של האופנה בישראל – מעצבי אופנה, צלמי אופנה, סטודנטים לאופנה, בוגרי אקדמיות לאופנה ובתי ספר לצילום אופנה.
מגזין אופנה וביוטי של כולם!
המגזין שם לו למטרה לקדם ולפתח כישרונות בתעשיית האופנה המבקשים במה להשמיע מעליה את קולם הרם, הברור והמחדש – נועזים, בועטים ותוססים מתחומי אופנה, ביוטי וצילום בישראל.
מגזין אופנה ישראלי מקדם אנג׳נדות חברתיות
קידום מעמד האישה, שיתוף פעולה עם אקדמיות, מכללות ובתי ספר גבוהים בארץ לצילום ואופנה, אופנה בחברה ערבית – במה לערביי ישראל.
חשיפה ראשונה של אלפי סטודנטים. פועל למען אנשים בעלי מוגבלויות, פגועי נפש, נכים ועוד.
יוזם ותורם למען התפתחות וחדשנות של עולם האופנה בישראל
דגש מיוחד על קהילת המעצבים/ות, הצלמים/ות, הדוגמנים/יות והסטייליסטים/יות, מעצבי השיער ואנשי האיפור.
טרנדים 2020
שילובים אינסופיים של פריטים היוצרים סטייל ייחודי.
פריטי בייסיק במראה עדכני חדש כגון הז'קט המשובץ, יוצרים שילוב מושלם ואפשרויות מיקס אנד מאץ' מגוונות.
פריטים כגון חולצות טי עם כיתובים, סווטשירטים או סריגים.
פרינטים פרחוניים אתניים. פריטי אופנה נוצצים, צבעוניות זרחנית והרבה אדום אש לוהט.
תפיסת היופי
מטבעה אופנה עשויה להשתנות, היא נוצרת באופן כללי בשיקולים שאינם מציאותיים.
יחד עם זאת, המאפיינים האופנתיים קיימים בתחומים רציונליים: אידאולוגיה, פילוסופיה, כתיבה או מחקר מדעי.
לחברות שונות תכתיבי אופנה שונים שמונעים משיקולים זרים.
קוד הלבוש בחברה החרדית עשוי להיות אחיד וקבוע, גם בחרה זו כמובן קיימות מגמות אופנתיות שונות.
מהי אופנה
אופנה בהחלט יכולה להשפיע על תפיסת היופי בעיני החברה. תכתיבי אופנה יש בהם כדי לגרום לבעיות דימוי עצמי ואנורקסיה.
התכתיב החברתי
אופנה הינה תכתיב חברתי בפרטים שנחשבו נכונים, ראויים וייפים בתחומים הבאים: חוץ, נימוסים, מוזיקה, אמנות, ביגוד, ריהוט, עיצוב פנים.
המילה העברית אופנה חודשה על ידי חמדה בן-יהודה, על ידי תרגום בבואה למילה הלועזית "מודה".
אופנה
אופנה הייתה יכולה להעיד על מעמד חברתי , לא בהכרח כלכלי של קבוצות במעמד חברתי גבוה.
אלו נהגו בדרך כלל להשאר באופנה והדבר העיד על מעמדם הרם.
אלו שאינם נשארים אופנתיים בחברה היו עשויים למצוא את עצמם מנותקים חברתית ונתונים ללחץ חברתי קשה.
שנקר עיצוב אופנה: קורס בגדי ים
על חשיבות האופנה במהלך היסטוריה
על כך יכולה יכולה להעיד העובדה כי במהלך מלחמות נפוליאון בין בריטניה לצרפת.
בין הפריטים המבוקשים שהיו מוברחים לאורך תעלת למאנש היו בובות, ששימשו להראות לנשות החברה הגבוהה בלונדון מהי אופנה נוכחית בפריז.
שנקר עיצוב אופנה