Latto Velara, מותג נעליים נחשק של אורי זלוטניק והדס פוקסברונר מגיע דווקא מכפר סבא. מדובר בנעליים שכל פיס הוא יצירת אמנות. הכל התחיל רק לפני שנתיים. ״ייצרנו כבר למעלה מ-15 דגמים מקוריים מהם הוצאנו מאות יצירות שונות״. סיפור סינדרלה
Latto Velara
מאת: נועם שקד
המותג "לאטו ולארה", בבעלותם של אורי זלוטניק (34) והדס פוקסברונר (28), מפגיש בין עולם האופנה לבין עולם סוריאליסטי של ציורים ופיסולים מקוריים. כל פריט שיוצא תחת ידם הוא יצירה צבעונית מלאת הומור וכישרון.
״להישאר אותנטיים גם כמעצבים וגם כבני אדם״
בין שלל הפריטים שהם מעצבים תופס מקום של כבוד עיצוב הנעליים, לעיתים האבסורדי – נעל עם זנב שהפכה לעכבר, נעל צהובה שמפוסלת כמונית ונעל המשמשת כמגש המבורגרים, כל נעל והייחודיות שלה.
כל נעל וכל פריט בקולקציה נראה כיצירת אמנות. מהו תהליך העבודה ומה מנחה אתכם בבחירת הקונספט העיצובי של הפריטים השונים?
"אנחנו תמיד מזכירים לעצמנו את החשיבות של להישאר אותנטיים גם כמעצבים וגם כבני אדם.
אמנות, על מנת שתישאר רלוונטית לאורך שנים, במיוחד בזירה דינמית כמו עולם האופנה – לא יכולה לבוא ממקום של רדיפה אחרי טרנדים או מתוך שאיפה לפנות לקהל הגדול ביותר, היא צריכה לבוא בעצמה מתוך הרצון הטבעי של היוצר לעשות מה שהוא נועד לעשות- ליצור.
״למה הוא מצליח ואני לא״
לפני מספר שנים שמנו לב שהתקופות הפוריות ביותר בעסק היו כשהדס ואני נכנסו למצב של נתק מוחלט מכל מה שקורה בתעשייה והקו היחידי שהנחה אותנו היה שעל אותו פריט עליו עבדנו נהיה גאים לחתום ולהגיד שהוא יצא מהסטודיו שלנו.
ה"נתק" הזה בעל כורחנו ביטל את תחושת התחרותיות הבלתי נמנעת אשר מנסה להשתלט עליך כשאתה במרכז העניינים, ומנטרל את מדד ההשוואה לאחרים.
אתה פחות מרוכז ב"למה הוא מצליח ואני לא", ויותר ממוקד בלעשות את העבודה בצורה המקצועית ביותר".
העבודה כוללת את הציור על המוצרים השונים או גם את עיצובם?
"מעבר לציור, לפני שנתיים התחלנו לעסוק גם בעיצוב וייצור של הנעליים עצמן. ייצרנו כבר למעלה מ-15 דגמים מקוריים מהם הוצאנו מאות יצירות שונות.
היום אנחנו גאים להיות במצב בו יש לנו 100% שליטה על המוצר המוגמר גם מבחינת המראה, וגם מבחינת האיכות והטיב. זה חשוב מבחינת הנוחות".
לאילו קהלים אתם בעיקר פונים, האם אפשר להניח שגם הם, כמו הפריטים שלכם מאופיינים כצבעוניים ולא שגרתיים?
"הרבה אנשים שמגלים אותנו מיד שואלים איך זה שאנחנו לא בתל אביב. הרי שם נמצאים כל ה"מוזרים והמוזרות" שעפים על, ואני מצטט – "דברים כאלו".
אני יודע ש(לרוב) הם מתכוונים לזה כמחמאה אבל אני לא חושב שבשביל לאהוב אמנות צריך להיחשב מוזר/לגור בתל אביב/להיות מקועקע/להיות עם שיער בצבע לא שגרתי.
״הרי שם נמצאים כל המוזרים והמוזרות״
אם יש דבר אחד שלמדתי הוא שאי אפשר להניח כלום לגבי אנשים. אנחנו עסק שמתמקד בכל פריט ופריט וכמו הפריטים שלנו גם הלקוחות אינם/ן חלק מקהל מסוים. כשאנחנו יוצרים, אנחנו לא עושים את זה לפי קהל יעד ספציפי.
כל מי שרוכש/ת אצלנו הוא/היא חלק אינדיבידואלי מתערובת מגוונת של בני אדם אשר מסיבה זו או אחרת ראו את העבודה שלנו והתחברו אליה".
״רצו באותו הרגע להוריד לנו את הראש״
יש שיראו בעובדה שאתם מייצרים רק זוג נעליים מכל עיצוב "בזבוז" של משאבים. אתם גם כך חושבים, מתכננים, יוצרים וכו', אז למה לא לנצל את זה מבחינה כלכלית ולייצר עוד זוגות?
"מבחינה כלכלית כמובן שיש המון מודלים לפיהם ניתן יהיה להפוך את הסטודיו שלנו למשתלם יותר ומאוד רווחי.
אין לי דרך לספור את כמות היועצים העסקיים והכלכליים אשר פגשו אותנו ואחרי שראו איך אנחנו מתנהלים פשוט רצו באותו הרגע להוריד לנו את הראש.
״כסף לא יכול לקנות את ההנאה״
הכוונות שלהם טובות אבל הם לא מבינים שברגע שאתה מרוויח משהו אחד אתה מאבד משהו אחר, ואני מעדיף את המסלול הקשה שמוציא מאיתנו את המיטב מאשר המסלול המהיר שיהפוך אותנו לעוד עסק מוצלח בו אין לבעלים שום קשר עם הקהל.
הקונספט של להיות מיליונרים הוא נחמד אבל כסף לא יכול לקנות את ההנאה של ללכת לעבודה, ולא את החוויה של לראות כל אחד ואחת מגיב ליצירה הייחודית ברגע שקיבל/ה אותה.
״העולם של היום רוצה הכל מהר ועכשיו״
האנשים שתמיד הסתכלתי עליהם בהערצה היו אלו שבנו את עצמם לאט וכשבסוף הגיעו להכרה מסוימת והצלחה כלכלית, הם היו עם מספיק שנות המתמקצעות מאחוריהם כדי שיהיו באמת ראויים לזה.
העולם של היום רוצה הכל מהר ועכשיו, אנחנו מהאסכולה הישנה, האסכולה של הדם, היזע והדמעות".
האם אתם מעצבים גם בהזמנה, לפי ציור שמבקש הלקוח?
"אנחנו עובדים הרבה גם על הזמנות לפי בקשת הלקוח אבל ישנם חוקים מסוימים. לדוגמא אנחנו לא מעתיקים מציירים אחרים או עובדים לפי תמונות ששולחים לנו כך שצריך להתחבר לאמנות הספציפית שלנו וגם להגיע עם ראש פתוח לגבי התוצאה הסופית.
אנחנו יושבים בכיף לפעמים גם עד שעתיים עם כל לקוח/ה, משרטטים, רושמים הזמנה מאוד מפורטת ודואגים להבהיר שאין אפשרות לשינויים מרגע שההזמנה נסגרה.
״הכי חשוב לנו זה שהפריטים ייווצרו באהבה״
הלקוחות שלנו סומכים עלינו שנעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר וכשאנחנו מרגישים שאנחנו הולכים לעבוד תחת לחץ או מתוך ידיעה שמדובר בלקוח/ה שהחליט/ה מראש להיות לא מרוצה (קורה, ישנם גם כאלו), אנחנו לא מתביישים להמליץ על רכישה מהמלאי הקיים.
הכי חשוב לנו זה שהפריטים ייווצרו באהבה ותחת הידיעה שאנחנו עומדים לעשות מישהו/י מאושר/ת״.
איך זה לעצב ולנהל סטודיו כזוג? האם ישנה חלוקת עבודה ברורה ביניכם?
"אני חושב שההרמוניה ביננו נוצרה בזכות העובדה שסגנונות העיצוב והציור של הדס ושלי מאוד שונים זה מזה.
איכשהו נוצר מן מצב בו לא קיים ביננו שום אגו ובמקום להיות שני אמנים אשר רבים על הזרקור, למדנו לנצל את החוזקות האחד של השנייה על מנת לפתח יחדיו סגנון שמאוד מזוהה אתנו.
״לא קיים ביננו שום אגו״
אם לפרט אז הדס מומחית בסגנונות ציור מלאי טקסטורות בשילובי צבעים ויצירת מרקמים מסוגים שונים, והמומחיות שלי היא באיור סיטואציות ואינטראקציות בין דמויות בשחור לבן".
טווח מחירים: 450-750 שקל.
בנושא המחיר מוסיף אורי ואומר: "אנחנו משתדלים לשמור על כך שהמחירים יישארו נגישים לכל מי שמעריך את העבודה שלנו. מאחר ומדובר בתהליך עבודה לא פשוט אשר נעשה כולו בייצור מקומי ברמה גבוהה.
״מרוץ בלתי פוסק ומאוד מתסכל״
על מנת לא להגיע למצב בו כל מוצר נמכר ב-1000 שקל ומעלה אנחנו צריכים תמיד להיות במצב של מכירות.
זה מרוץ בלתי פוסק ומאוד מתסכל, אבל אי אפשר להגיד שמשעמם לנו בחיים".
את הפריטים ניתן לרכוש בסטודיו ברחוב ויצמן 84, כפר סבא.
דרך אתר האינטרנט www.lattovelara.com. טל' להזמנות: 054-7888914.
פייסבוק: Latto Velara, אינסטגרם: lattovelara
נועם שקד – עיתונאית אופנה
אינסטגרם: noam.shaked
חני שפגט – עורכת ראשית
אינסטגרם: shopink_israel
פייסבוק: Hani Shpagat
קבוצת פייסבוק: Shopink?
בעלים, מנכ״ל ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרם: fashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: ויצמן 68 כניסה ב׳ דירה 3 גבעתיים