יעקב (ג'אקו) גבאי: ״ניתן לייצר אופנה כחול-לבן ולהרוויח״. ראיון

EFIFO, יעקב ג'אקו גבאי מנכ"ל ובעלים רשת "דיסקרט". צילום: יח״צ
|

זו דעתו של יעקב (ג'אקו) גבאי, הבעלים ומנכ"ל רשת אופנת הנשים "דיסקרט", המתעקש נגד כל הסיכויים, על ייצור אופנה כחול לבן

 

EFIFO, יעקב ג'אקו גבאי מנכ"ל ובעלים רשת "דיסקרט". צילום: יח״צ-1
״אין אפשרות לתת מענה מיידי לצרכנית המקומית״. יעקב ג'אקו גבאי. צילום: יח״צ

מאת אפי אליסי

חברות אופנה המייצרות בישראל כנגד כל הסיכויים למה הן עושות את זה והאם יש עתיד לתעשיית ייצור האופנה המקומית? ענף האופנה הישראלי הוא ענף שברובו המכריע מייצר בחו"ל, למעשה אין באמת הצדקה לייצר בישראל מבחינת עלויות, עובדי פס ייצור לתעשייה זאת הולכים ונכחדים והמדינה לא נותנת שום הטבות בנושא. עם זאת, ישנן חברות אופנה המתעקשות לייצר באופן מקומי ממניעים של פטריוטיות, רצון לייצר מקומות עבודה לשוק הישראליותקווה כי המדינה תגמול להם על תרומתם לתעשייה המקומית.
יעקב (ג'אקו) גבאי, מנכ"ל ובעלים רשת "דיסקרט", המונה מעל ל-60 סניפים ומייצרת 80% מתוצרתה בישראל. הוא עושה זאת כי גדל להורים שעסקו באופנה והתאהב ברצפת הייצור. כיום הוא מרגיש שזה היתרון שלו בשליטה על הדברים ועל האפשרות לייצר. ״במפעל ניתן לייצר בגדים בשבועיים בלבד לעומת ייצור בסין שם עליך להמתין מספר חודשים. אין אפשרות לתת מענה מיידי לצרכנית המקומית״.
יעקב גבאי מייבא חומרי גלם אותם לא ניתן כמעט להשיג בישראל, את הייצור הוא עושה בישראל ובשטחים. ג'אקו מאמין שככל שהתעשייה המקומית תגדל זה יתרום ליחסים שלנו עם הפלסטינים.

 

״חברות ישראליות שמייצרות אופנה בחו"ל לא משתפות פעולה איתנו. הן לא משתפות פעולה עם מפעלי הייצור שלנו״

 

EFIFO, שירלי בוגנים. צילום: גיא כושי ויריב פיין-2
שירלי בוגנים. צילום: גיא כושי ויריב פיין

 

 

באילו קשיים אתה נתקל בייצור אופנה כחול לבן?
"הקשיים בייצור אופנה כחול-לבן נובעים מקשיים ממשלתיים שכן אין עזרה ממשלתית, אין עידוד לייצור מקומי. לא מתבצעת הכשרת עובדים חדשים כפי שהיה בעבר. לצערי, המדינה מעודדת ייבוא כשהיא מקילה על התעשיין הסיני, אך היא אינה מעודדת ייצור כחול-לבן״.

 

האם המדינה מקשה על ייצרני אופנה לקיים ייצור של אופנה על טהרת הישראליות?
״המדינה בהחלט מקשה על יצרני האופנה לקיים יצור מקומי כחול-לבן״.

כיצד מתנהלות מולך חברות ישראליות שמייצרות אופנה בחו״ל. האם יש לכך השפעה על העשייה שלכם?
״חברות ישראליות שמייצרות אופנה בחו"ל לא משתפות פעולה איתנו. הן לא משתפות פעולה עם מפעלי הייצור שלנו״.

מנסיונך ניתן לעשות אופנה כחול לבן ועדיין להרוויח?
״בהחלט כן, ניתן לייצר אופנה כחול-לבן ועדיין להרוויח. מדינת ישראל היא מדינה טכנולוגית וע"י שימוש בטכנולוגיות חדישות, בשילוב המשאב האנושי של עובדים מקצועיים וכישרוניים, ניתן בהחלט להרוויח. זו זכות שיש לכל מדינה לייצר את האופנה שלה, אופנה המתאימה לתנאי האקלים, ולצרכנים״.

 

״ענף האופנה עובר שינוי. אני רואה בשנים הבאות כדאיות שהולכת וגוברת לייצור בישראל. אם נדע להכשיר את כוח האדם הנפלא שיש בארץ, אם המדינה תעודדד הקמת מפעלים יצרניים בכל שטחי המדינה, אזי נצפה בפריחה כלכלית בייצור כחול-לבן״

 

 

EFIFO, שירלי בוגנים. צילום: גיא כושי ויריב פיין-3
שירלי בוגנים. צילום: גיא כושי ויריב פיין

זה באמת חשוב לצרכן הישראלי היכן מיוצרים הבגדים שהוא לובש?
״לצרכן הישראלי חשוב היכן מיוצרים הבגדים אותם הוא לובש. לאחרונה, אני נתקל יותר ויותר באנשים שאכפת להם במיוחד אנשים פטריוטיים. ב׳דיסקרט׳ רמת המחירים תחרותית גם אל מול חברות אופנה שמייבאות מסין. לנו יש יתרון מובהק באיכות המוצרים״.

 

מה מניע אותך לייצר בארץ אופנה כשכולם עושים זאת בחו״ל?
״הדבר שמניע אותי לייצר אופנה כחול לבן היא האהבה שלי לייצור אופנה למעלה מ-30 שנה. אני יצרן ואוהב לייצר, אני רואה בכך זכות גדולה שניתנה לי לעצב ולייצר בישראל עבור הנשים הישראליות״.

 

ערב יום העצמאות 2017, דבר אל לצרכן הישראלי.
״ערב יום העצמאות 2017 אני רוצה לומר לצרכן הישראלי שיחשוב בצורה חיובית על מותגים שמייצרים כחול-לבן. הייצור הישראלי יבטיח עתיד טוב יותר לנו ולדורות הבאים. אני רואה הזדמנות גם בשיתוף פעולה עם הפלסטינים שגרים לידינו וחושב שע"י שיתוף פעולה נכון בלספק להם מקומות עבודה, ניתן יהיה להחזיר את התעשיה לארץ, להתחרות מול הסינים ובמקביל לספק מקומות עבודה לפלסטינים.

 

״האני מאמין שלי בכל הקשור לאופנה ישראלית הוא מתן ביטוי למעצבות ישראליות בוגרות שנקר. מדינת ישראל יכולה להתגאות בהיותה בעבר מעצמת אופנה ומכתיבת אופנה.

 

EFIFO, יעקב ג'אקו גבאי מנכ"ל ובעלים רשת "דיסקרט". צילום: רפי דלויה
״אישה אופנתית, שיודעת בדיוק מה היא רוצה״. יעקב ג'אקו גבאי. צילום: רפי דלויה

 

מה היית מבקש לומר למדינה ערב יום העצמאות 2017?
״ערב יום העצמאות 2017 אני מאחל למדינת ישראל שנת שלום וביטחון, שגשוג כלכלי ואחדות לאומית״.

כיצד אתה רואה את עתיד ענף האופנה בישראל?
״ענף האופנה עובר שינוי. אני רואה בשנים הבאות כדאיות שהולכת וגוברת לייצור בישראל. אם נדע להכשיר את כוח האדם הנפלא שיש בארץ, אם המדינה תעודד הקמת מפעלים יצרניים בכל שטחי המדינה, אזי נצפה בפריחה כלכלית בייצור כחול-לבן״.

 

האני מאמין שלך בכל הקשור לאופנה ישראלית ואופנה עולמית. היכן אנו עומדים מול שאר העולם?
״האני מאמין שלי בכל הקשור לאופנה ישראלית הוא מתן ביטוי למעצבות ישראליות בוגרות שנקר. מדינת ישראל יכולה להתגאות בהיותה בעבר מעצמת אופנה ומכתיבת אופנה. האני מאמין שלי הוא להחזיר את המצב שהיה לקדמותו ולהפוך את המצב שבמקום שנייבא אופנה מהעולם, נייצא אופנה לעולם״.

מי היא אותה אישה הרוכשת את הבגדים שלכם?
״הצרכנית שרוכשת בגדים אצלנו היא אישה ישראלית המחפשת בגד איכותי ונוח במחיר הוגן. אישה המחפשת בגד אופנתי המתאים לגזרות שאותן היא אוהבת. אישה אופנתית, שיודעת בדיוק מה היא רוצה״.

 

״לצרכן הישראלי חשוב היכן מיוצרים הבגדים אותם הוא לובש. לאחרונה, אני נתקל יותר ויותר באנשים שאכפת להם במיוחד אנשים פטריוטיים. ב׳דיסקרט׳ רמתת המחירים תחרותית גם אל מול חברות אופנה שמייבאות מסין. לנו יש יתרון מובהק באיכות המוצרים״

 

EFIFO, שירלי בוגנים. צילום: גיא כושי ויריב פיין
שירלי בוגנים. צילום: גיא כושי ויריב פיין

*רשת "דיסקרט" היא רשת אופנת נשים כבר למעלה מ-30 שנה. הרשת מעצבת ומייצרת את הקולקציה בישראל, מידות הרשת ממידה 38-52. פרזנטורית הרשת כבר 5 עונות היא שירלי בוגנים. הרשת מונה כ-60 סניפים בפריסה ארצית, חברה משפחתית, פטריוטית. בנוסף, השיקה הרשת לאחרונה אתר אינטרנט מכירתי ומתקדמת עם הטכנולוגיה.

 

פורסם בקטגוריה מגזין אופנה
תגובות פייסבוק