גדעון לב

ספרו של גדעון לב
|

גדעון לב – ספר לאהוב שבוע הספר בפתח. דוכני הספרים, ערימות הכותרים, ריח הדפוס. אווירת החג. יש קסם המחזיר אותנו לנקודות בלב, לרגעים של אהבה. ספר חדש של גדעון לב, "אההבה", יוצא בימים אלה. מתנה נפלאה למי שאוהבים. הנה ציטטות נבחרות מהספר "אההבה"

גדעון לב

כדי לאהוב, כדי לגבור על החלק הלא-אוהב, יש לעשות פעולות של אהבה. אם עושים מעשי אהבה, תהיה אהבה. טעות היא לאדם להמתין לוודאות בהירה, בטרם יבטא אהבתו במעשים רומנטיים. אם יפעל וידבר באופן אוהב גם על סמך רגעים של רגש חם העולה בלבו – האהבה תגיע. וככל שימשיך לפעול כך – תוסיף ותגדל.

באהבה אמיתית, אין רצון לשנות את בת-הזוג, אוהבים אותה "בדיוק כפי שאת". אבל בכל זאת ישנו שינוי, כי למעשה אוהבים "בדיוק כפי שאני חושב שאת". באהבה, זה תמיד יותר ממה שבן-הזוג הוא בפועל. האוהבת בעצם אוהבת את האהוב כפי שהוא יכול להיות, אמור להיות, ולכבוד האהבה הזו, בהשראתה ובאמצעותה, הוא נהיֶה כזה.

האהבה מתלהטת משיוף נקודות החיכוך, מתעמקת בזכות היכולת לשהות יחד באזורי הצל, מתבהרת מהשגת היכולת לראות רק יופי במשהו שבתחילה מצאת בו כיעור. אם אין חיכוך ושיוף, אם אין התמרה אלכימית של פגימות למושלמות, אין זו אההבה.

אהבה עבור הנשמה היא כמו שמש לחַמנייה. השמש מזינה את החמנייה ומקיימת אותה, ובה בעת גם מסמנת עבורה את הכיוון לצמיחה ולהתקרבות.

להגיד "אני אוהב אותך בגלל…" זה בעצם לומר "אני אוהב את עצמי." שהרי העצמי שלי נהנה מהתכונה הזו והזו שלך – בגלל המבנה שלו-עצמו. אם אני אוהב אותך בגלל… אז אם לא היית כזו לא הייתי אוהב אותך. היום אני מבין שאני אוהב את התכונות האלה והאלה שלך – בגלל שאני אוהב אותך, ולא להיפך.

אההבה. גדעון לב
אההבה. גדעון לב

ניתן לרכישה גם דרך האתר
גדעון לב: דברי אהבה
דברי אהבה בפייסבוק

תגובות פייסבוק