אופנה ופרשת השבוע: הבגדים שאת לא רוצה בארון שלך

אופנה ופרשת השבוע, Fashion Israel - מגזין אופנה ישראלי - 1
|

פרשת ״וירא״. השמדת סדום ועמורה. מה להציל בארון הבגדים שלכן או שהגיע הזמן לגזר הדין. בניית ארון לפי הצרכים שלך, לפי סדר היום שלך, לפי פנימיות וחיצוניות שלך

 

אופנה ופרשת השבוע, Fashion Israel - מגזין אופנה ישראלי -
צילום: יח״צ

מאת לאה לאוקשטיין

 

אופנה ופרשת השבוע: בפרשת השבוע וירא, אחרי ברית המילה, אברהם אבינו זוכה לאורחים מיוחדים – שלושה מלאכים שבאו עם שליחות מה' לבצע את דבר ה'. מלאך אחד מרפא את אברהם אבינו. מלאך השני מבשר על לידת יצחק למרות הגיל המבוגר של אברהם ושרה. והמלאך השלישי מבשר על השמדת סדום ועמורה. מיד עם שמיעת הבשורה על ההשמדה, אברהם אבינו נעמד לתפילה ומבקש רחמים, מבקש לדון לכף זכות, אולי יש עדיין שם מה להציל!?

אופנה ופרשת השבוע, Fashion Israel - מגזין אופנה ישראלי - 4
צילום: יח״צ

אני רוצה לדבר אתכן הפעם על איך תדעו מתי ללמד זכות על הבגדים שלכן ומתי לשחרר. איך תדעו שיש מה להציל בארון הבגדים שלכן או שהגיע הזמן לגזר הדין.

ראשית שאלה: למה בכלל לעשות סדר בארון? מחקרים מראים שבלגאן ועומס פיזי פוגע ביכולת שלנו להיות רגועים ומרוכזים. בהעדר שני אלו, נפגע גם הביטחון העצמי. מעבר לזה, כשארון הבגדים מלא בפריטים  מיותרים ולא מחמיאים, ההתארגנות בבוקר לוקחת המון זמן. 

לא מכבדים אותך ולא אמורים להיות בארון שלך

תדמיינו ארון כזה, שכל פריט בו הוא מושלם, פשוט כיף ללבוש כל בגד. כל פריט מחמיא לפנימיות ולחיצוניות שלך. זה אפשרי! ובכדי להיות שם, יש שלושה שלבים במיפוי הארון.

אופנה ופרשת השבוע, Fashion Israel - מגזין אופנה ישראלי - 5
צילום: יח״צ

בשלב הראשון, וללא רחמים, יוצאים כל הבגדים שזמנם עבר. חד משמעית. כל בגד שצבע או מרקם הבד שלו השתנו רבות מהשימוש הראשון בהתחלה – החוצה מהארון . בגדים כאלו לא מכבדים אותך ולא אמורים להיות בארון שלך. הרבה פעמים דווקא הבגדים האלו הם הכי יקרים על ליבך. כנראה הם מאוד החמיאו לך ופשוט חרשת עליהם. אבל זהו, הגיע הזמן להיפרד. גזר דינם – מיחזור. גם בגדים קטנים מדי או גדולים מידי לא מכבדים אותך, וגם הם צריכים לצאת משם. אם את בטוחה שתלבשי אותם בהמשך, אז תוכלי לשמור אותם, אבל לא בחלק היום יומי של הארון.

הבגדים הללו כנראה לא מחמיאים לך

השלב השלישי הוא להוציא את הבגדים שאני קוראת להם "משהו לא מסתדר איתם". אני מתכוונת  לכל הבגדים שאת מודדת אותם בבוקר, מורידה מהר ומחזירה לארון. הרי גם ככה לא לובשת אותם, אז למה שיהיו שם?  הרי אז צומחת לה תחושת התסכול שיש ארון מלא בבגדים אבל אין לך מה ללבוש. 

אופנה ופרשת השבוע, Fashion Israel - מגזין אופנה ישראלי - 3
צילום: יח״צ

הבגדים הללו כנראה לא מחמיאים לך, ואת מרגישה את זה. או שהם לא מתאימים לצבעים שלך ומחווירים אותך, או שהם לא מתאימים למבנה הגוף שלך ומדגישים את האזורים המאתגרים שלך, או שהם לא מתאימים לסגנון הלבוש שלך ופשוט משדרים מסר שונה ממה שאת באמת מרגישה בפנימיות שלך. גזר דינם – יד שניה.

אופנה ופרשת השבוע, Fashion Israel - מגזין אופנה ישראלי - 2
צילום: יח״צ

אחרי מיפוי כזה, את קודם כל תרגישי הקלה גדולה. עכשיו אפשר לגשת לשלב של השלמת הפריטים החסרים עד לקבלת ארון בגדים מושלם, האוסף היקר שלך. בניית ארון לפי הצרכים שלך, לפי סדר היום שלך, והתאמת הפנימיות לחיצוניות שלך.

או שהם לא מתאימים למבנה הגוף שלך ומדגישים את האזורים המאתגרים שלך, או שהם לא מתאימים לסגנון הלבוש שלך ופשוט משדרים מסר שונה ממה שאת באמת מרגישה בפנימיות שלך. גזר דינם – יד שניה

 

לאה לאוקשטיין

לאה לאוקשטיין – כתבת אופנה
אתר: https://lea.laukstein.com
אינסטגרם: laukstein
פייסבוק: לאה לאוקשטיין – סטיילינג לדתיות שבא מבפנים

חני שפגט

חני שפגט – עורכת ראשית
אינסטגרם: shopink_israel
פייסבוק: Hani Shpagat
קבוצת פייסבוק: Shopink?

בעלים, מנכ״ל ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel
 – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרם: fashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: ויצמן 68 כניסה ב׳ דירה 3 גבעתיים

 

אופנה ופרשת השבוע

תגובות פייסבוק