מגזין אופנה [גברים]: שמחת תורה – תש״ף
אז זהו שלא. ההיסטוריה מספרת על שינויים רבים שחלו באופנת המין החזק במאה החולפת. רבים מאמינים כי אופנת הגברים לא השתנתה. ציר קצר ממחיש בדיוק ההיפך, משנות העשרים ועד היום. קיצר גבר, אתה לא משעמם
מאת: מאיה אושרי כהן
שנות העשרים
היה יותר כסף שאפשר להרחיב את האופקי התרבותית והאסתטיות על ידי חולצות מכופתרות, מעילים עם כתפיים טבעיות ועניבות. הדוכס היה הדמות החשובה והמשפיעה ביותר של בגדי גברים.
שנות השלושים
גברים הבינו כי הבגדים לא נועדו להסתיר את הקווים הטבעיים בגוף, אלא להתאים אותם, ובכך לשפר את מבנה הגוף והתגאו בבגדים שלבשו.
שנות הארבעים
סטו מהסטנדרטים הגבוהים והעקרונות הבסיסיים של שנות השלושים. חלק מזה היו שינויים בכוח העבודה ואובדן הרשמיות בחיי היומיום. בתקופה זו הוכנסו בגדי גברים ללבישה המונית על ידי כמה מותגים שעדיין קיימים עד היום.
שנות החמישים
מבחינה אסתטית התקופה נשלטה על ידי חליפות אפורות שמרניות ואביזרים מינימליסטיים. הוכנסו בדים מעשה ידי אדם כמו זהורית וניילון לייצור בגד הנחשב כ"עמיד יותר והכי קל לשטוף.
שנות השישים
הפעם הראשונה בהיסטוריה שגברים בוגרים רצו להיראות צעירים ונטולי טיפול. מגמה זו, כמובן, רק הרחיקה אותנו מחוקי האלגנטיות שהוקמו בשנות השלושים.
שנות השבעים
גברים החלו ללבוש חליפות מסוגננות משלושה חלקים שהתאפיינו בדשים רחבים, מכנסיים רחבים עם רגליים מתרחבים. עניבות הפכו רחבות ונועזות יותר, וצווארוני החולצה הפכו ארוכים והצביעו פאנק ודיסקו.
שנות השמונים
כתפיים רחבות, כתפיות, צבעים מודגשים ותבניות גרפיות. אנשי עסקים לקחו את ההלבשה עם דגש על ביגוד יקר ואביזרים.
שנות התשעים
זה אולי העשור הלבוש הגרוע מכולם. תחילת אימוץ קעקועים ופירסינג גוף, עם המראה השיקי הקז'ואל שכלל חולצות טריקו, ג'ינס במצוקה וקפוצ'ונים גדולים.
שנות האלפיים
בגדי גברים באלף החדש הושפעו בעיקר מתרבות ההיפ הופ לבני נוער. החליפה סוף, סוף החלה להתפוגג, שכן "הגזרה האירופית" הפכה מבוקשת מאוד.
עכשיו
יש לנו את התפתחות שבו הכוכבים ובלוגרי אופנה הפכו למיינסטרים. האופנה נמצאת בידי האנשים ומייצרת מגוון גדול של סגנונות ודיעות. כיום, גברים נעשו נוחים יותר עם סטיילינג עדין ויש להם רצון גדול יותר להתבלט.
בסופו של דבר, תקוותי לעתיד בגדי הגברים היא שנוכל לתת ביטוי להשפעות האישיות בהבנה שלכל אחד יש את הסגנון המתאים לו הבנוי מגופנו, אורח חיינו, ואישיותנו אשר לא מצריך רכישת ארון בגדים חדש בכל עונה, אלא להוסיף פריטים עשויים היטב לקולקציה של יצירות יפות המציגות ומייצגות, את הלובש כראוי.
עיתונאית אופנה – מאיה אושרי כהן
אינסטגרם: maya_oshri_cohen
עורכת – חני שפגט
פייסבוק: Hani Shpagat
קבוצת פייסבוק: Shopink?
Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
בעלים, מנכ״ל ועורך ראשי: אפי אליסי
משנה למנכ״ל וארטדירקטור: אלכס פרגמנט
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
אינסטגרם: fashionisrael.mag
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: ויצמן 68 כניסה ב׳ דירה 3 גבעתיים
אופנת גברים משעממת?