אורית חופשי – מגדלור

אורית חופשי - מגדלור
|

תערוכת יחיד חדשה בגלריה זימאק לאמנות עכשווית: אורית חופשי – "מגדלור"

אירוע פתיחה: יום חמישי, 19.5.2016, שעה 20:00
נעילה: 19.6.2016

אורית חופשי - מגדלור
beacon צילום יגאל פרדו

באף אחד מן הציורים שבתערוכה מגדלור, תערוכתה החדשה של האמנית אורית חופשי, לא נמצא מגדלור. למעשה, בכל יצירתה עד כה לא נאתר ולו תיאור אחד של מגדלור, כי אצל חופשי המגדלור אינו פיזי כי אם מטפורה לתפיסת עולם אמנותית. זוהי אפוא השקפה הרואה את האמנות כמגדלור – מוקד שמפיץ אור, מאיר מן החשכה, מאותת ומסמן דרך אל מול הלכי ההיסטוריה והאקטואליה. רעיון זה מקבל משנה תוקף ביצירתה של חופשי – ציירת, רשמת ואמנית הדפס שמתמחה בעיקר בשיטות של חיתוך עץ, כי הטכניקות בהן היא נוקטת מבוססות על ניגוד חריף בין מוקדים מוארים לחשוכים.

הקומפוזיציות המונומנטליות של חופשי נוצרות במלאכת צירוף שממזגת תצלומי עיתונות, תצלומים שצילמה בעצמה, תרגום חזותי למשמע חדשות היום, מראות מן הזיכרון ומן הדמיון, ועוד. האקטואליה וההיסטוריה הופכות תחת ידיה של חופשי לתכנים "שחורים" עליהם מכוונת אלומת האור של מגדלור-האמנות, מראות לעתים קשים שיש להפנות את המבט אליהם.

אורית חופשי זוכת פרס מוזיאון ישראל ע"ש יעקב פינס לאמן הדפס פרס עידוד היצירה של משרד המדע, התרבות והספורט ופרס האקדמיה לאמנות של פנסילבניה ועוד רבים נוספים, הציגה תערוכות יחיד רבות בארץ והעולם: במוזיאון חיפה לאמנות; המוזיאון הפתוח, תפן; בית טיכו-מוזיאון ישראל, ירושלים; מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית; המרכז להדפס, פילדלפיה; גלריה שולמית נזריאן , קליפורניה; גלריה לוקס, פילדלפיה; גלריה ברוורמן, תל אביב.

גלריה זימאק לאמנות עכשווית
כתובת: רח’ ה’ באייר 68 תל אביב
טלפון: 03-6915060
שעות פעילות: א’-ה’: 09:30-20:00  שישי 09:30-15:00

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק