אורנה חיות: "אין משהו שקארין סנדרוסי לא יודעת או לא יכולה לעשות״

קארין סנדרוסי שמלות כלה
|

בגיל 22 כבר מתחזקת עסק בצמיחה ומצליחה להביא סגנון ייחודי לסצנת הכלות המקומית: ראיון עם קארין סנדרוסי מעצבת שמלות כלה וערב, ועם אורנה חיות המנטורית שמלווה אותה כל הדרך להצלחה

שמלות כלה מטריפות ולא שגרתיות עם כתפיים מודגשות צדו לאחרונה את עינינו באינסטגרם. בדיקה העלתה שזהו פרי עבודה משותפת של המעצבת הצעירה (תרתי משמע) קארין סנדרוסי יחד עם הסטייליסטית, מנטורית לסטיילינג ויוצרת התוכן אורנה חיות. ראיון זוגי מיוחד

 JOIE GOWN- סטודיו קארין סנדרוסי. שמלת הדגל של קולקציית הביכורים המהפנטת של המעצבת, עם הכובע הייחודי שיצרה. שמלה המייצגת את חזונה וההשראה הפריזאית מסבתה ז"ל (צילום: Theatreetvibe. מנטורינג וסטיילינג: אורנה חיות) - 2
JOIE GOWN- סטודיו קארין סנדרוסי. שמלת הדגל של קולקציית הביכורים המהפנטת של המעצבת, עם הכובע הייחודי שיצרה. שמלה המייצגת את חזונה וההשראה הפריזאית מסבתה ז"ל (צילום: Thestreetvibe. מנטורינג וסטיילינג: אורנה חיות)

קארין סנדרוסי רק בת 22 ממושב מצליח, וכבר צברה רזומה מרשים. היא בעלת הספק מעורר הערכה בכל הקשור ללימודים ולהתמחות מקצועית. למדה תדמיתנות ותפירה עילית בבית הספר המקצועי פרסייס, התמחתה בשמלות כלה ושיבוצים אצל המעצב המוערך דרור קונטנטו, למדה איור אופנה אצל ליטל אופיר ועוד ידה נטויה. 

"בעצם בשנים האחרונות אני בונה לעצמי את תכנית הלימודים במטרה להמשיך להעשיר ולהגדיל את הידע התיאורטי והמעשי שלי" קארין מספרת, "אני דוגלת בלמידה אינסופית של טכניקות. כך בעצם אני יוצרת את שיטת העבודה שלי, לוקחת קצת מכל טכניקה ומשלבת – יוצא מושלם. גם מעבר לעולם האופנה ובמקביל לו אני ממשיכה ללמוד ולהרחיב אופקים. אני בעלת רישיון תיווך במקרקעין, לומדת לימודי ביטוח וייעוץ פנסיוני, משפרת את האנגלית שלי ואף עשיתי קורס בהוראה מקוונת. אני אוהבת ללמוד ומכל דבר אני מיישמת בחיי היומיום ומאמינה שזה גם משפיע, במישרין או בעקיפין, על העסק שלי". 

ANABELLE GOWN - סטודיו קארין סנדרוסי. שילוב מדויק של צניעות ועוצמה (צילום: Theatreetvibe. מנטורינג וסטיילינג: אורנה חיות) -8
ANABELLE GOWN – סטודיו קארין סנדרוסי. שילוב מדויק של צניעות ועוצמה (צילום: Thestreetvibe. מנטורינג וסטיילינג: אורנה חיות)

את מרגישה שבחרת להיות מעצבת אופנה? או שזה בחר בך?
"שילוב של השניים. להיות מעצבת אופנה היה מעין חלום במגירה, פנטזיה שחלמתי להגשים מגיל די צעיר. כבר בגיל 16 במהלך התיכון התעניינתי בתחום ורציתי להירשם לקורס תפירה, אך ההורים שלי הציעו שאמתין עם זה ואהנה מהילדות שלי, שלכל דבר יש מקום וזמן, הם צדקו. הייתי תלמידה מצטיינת ומשקיענית שצפו לה לצעוד במסלול הרגיל של קריירה הנתפסת כמצליחה, כמו משפטים. באמצע השירות הצבאי הרגשתי שאני הולכת לאיבוד ורציתי להיות בעשייה נון-סטופ אז החלטתי שאני חייבת ללמוד משהו. נרשמתי לקורס תדמיתנות ותפירה עילית בבית הספר המקצועי פרסייס וכך בעצם, בעודי חיילת, בחרתי באופן מעשי במקצוע. ביום הייתי בבסיס, ובערב למדתי אופנה. המשפחה המדהימה שלי ובן זוגי המהמם תמכו בהחלטה ופרגנו, מה שנתן לי כוח עצום. במהלך הקורס הבנתי שלהיות מעצבת זו מהות חיי, זה מה שממלא ומרגש אותי". 

ROSE GOWN – סטודיו קארין סנדרוסי. עשויה מתחרת וורדים רקומים משגעת בגוון פודרה, עם הכתפיים המודגשים שהם סימן ההיכר של המעצבת (צילום: Theatreetvibe. מנטורינג וסטיילינג: אורנה חיות)-5
ROSE GOWN – סטודיו קארין סנדרוסי. עשויה מתחרת וורדים רקומים משגעת בגוון פודרה, עם הכתפיים המודגשים שהם סימן ההיכר של המעצבת (צילום: Thestreetvibe. מנטורינג וסטיילינג: אורנה חיות)

מדוע בחרת להתמקד דווקא בשמלות כלה וערב? 
"היה לי את החיבור הטבעי והמהיר לעולם הערב והכלות שכן זה היה צורך אמיתי למישהי כמוני שברוך השם מגיל צעיר בורכתי בהמון אירועים משפחתיים וחברתיים. פעמים רבות התקשיתי למצוא בגדי ערב שאני אוהבת, מה גם ששמתי לב שהעיצובים די חוזרים על עצמם אז ידעתי שבאיזשהו שלב בחיי אעצב בגדי ערב שיהיו לטעמי. ההתקדמות לשמלות כלה הייתה צעד מתבקש במהלך השנה שלמדתי אצל דרור קונטנטו ונחשפתי למאות שמלות כלה מכל הסוגים והמינים, למהלך העבודה בסטודיו, לתפירה ולתדמיתנות, לשיבוצים, לקוטור. זה לחלוטין קסם לי ופשוט התאהבתי". 

כיצד החל החיבור שלך עם אורנה חיות? ואיך זה משפיע על העסק ועל העיצובים שלך?
"פניתי לאורנה לפני שמונה חודשים, אני זוכרת את הרגע שהתקשרתי אליה אחרי שראיתי את הסטורי הראשון שהעלתה שהחלה בתכנית ליווי מנטורינג למעצבי אופנה. לא היססתי, פניתי אליה ונפגשנו. למרות שזה התחיל ממספר שיעורים נקודתיים אני לא מוותרת עליה והיא מלווה אותי מאז. הגעתי לאורנה בשביל לדייק את עצמי בכל התחומים – סטיילינג, עיצוב, לפתח את הדגמים לרמה הבאה, גם סושיאל מדיה, והשיעורים איתה לגמרי שינו לי את החיים. אורנה נתנה לי את התעוזה להוציא אל הפועל את העיצובים הכי משוגעים שלי, מבלי להתעכב על מי ילבש, איך וכמה. יחד דייקנו את הסגנון האישי הייחודי שלי, ואורנה לובשת את העיצובים שלי שזה הכי מדהים!"

DENISE GOWN – סטודיו קארין סנדרוסי. גזרה א-סימטרית עם שרוול אחד מלא, שופעת בלבן צחור עם פרחים בכותר העליון והתחתון (צילום: Theatreetvibe. מנטורינג וסטיילינג: אורנה חיות)-89
DENISE GOWN – סטודיו קארין סנדרוסי. גזרה א-סימטרית עם שרוול אחד מלא, שופעת בלבן צחור עם פרחים בכותר העליון והתחתון (צילום: Thestreetvibe. מנטורינג וסטיילינג: אורנה חיות)

מהן ההשראות והמאפיינים של קולקציית שמלות הכלה שאת משיקה? 
"ביולי השנה התחלתי לעבוד על קולקציית הכלות שלי, הרגשתי שאני "בבית" ושיחד עם בגדי ערב זו לחלוטין הטריטוריה שלי, הכל זרם מדויק כמו בפנטזיות שלי. היו ימים שלא ישנתי בלילה מרוב התרגשות לקראת גזירת הדגם הבא. אני משתמשת במגוון רחב מאוד של בדי יוקרה מהאיכותיים ביותר שאני מצליחה לשים עליהם יד, גם בדי אריג איכותיים חלקים, טולים בעבודות יד, מחורזים עם אפליקציות, כל מיני תחרות מיוחדות. הלכתי על השראה פריזאית בקולקציה הזו – השמלות החלקות, התחרות, הטול והעושר של בדים". 

בנוסף קארין עומלת בימים אלה על השקת קולקציית קפסולה של בגדי ערב המכילה עיצובים מרהיבים ודי נועזים בתפירה אישית ובהשראת הויז'ן של המנטורית אורנה חיות. 

מה ניתן למצוא בקפסולה של בגדי הערב שאת עובדת עליה? 
"הכל התחיל מפיסים עם הדפס זברה שיצרתי וזכו להרבה הד ברשתות, בין היתר כי אורנה לבשה שמלת ערב מזומבררת בעיצובי, עם קפוצ'ון וגב פתוח. העובדה שאורנה זעקה לי "אין בגדים מיוחדים לקנות בחנויות" רק חיזק את הדרייב שלי ליצור את הפריטים האלה, והתחלנו לעצב ביחד – אורנה מביאה את הויז'ן והצורך שלה, ואני כל פעם לוקחת את ההגזמה צעד קדימה. החלטתי שאני מאפשרת רכישה של הפריטים שעיצבתי בעבור אורנה גם לנשים אחרות, בהתאמה ובתפירה אישית כמובן. בתקופה הקרובה אמשיך לפרסם פיסים שניתן יהיה להזמין מראש, רק אציין שכל פיס מוגבל ל 3-5 פריטים כי חשוב לי לשמור על ייחודיות". 

אורנה חיות לובשת סטודיו קארין סנדרוסי. עיצוב אישי מקולקציית הקפסולה Karin Sandrusi ZEBRA, שמלה שיש בה הכל מהכל וזה עובד – הדפס זברה מוצלח, קפוצ'ון וכיסים, שרוול מלא אחד וכמובן כתפיים גדולות מחודדות (צילום: Theatreetvibe) 9
אורנה חיות לובשת סטודיו קארין סנדרוסי. עיצוב אישי מקולקציית הקפסולה Karin Sandrusi ZEBRA, שמלה שיש בה הכל מהכל וזה עובד – הדפס זברה מוצלח, קפוצ'ון וכיסים, שרוול מלא אחד וכמובן כתפיים גדולות מחודדות (צילום: Thestreetvibe)

מעבר לאורנה, איזה מעצב או מוזה הם השראה עבורך?
"אוליבייה רוסטאן המנהל הקריאייטיבי של בית האופנה בלמיין הוא השראה ענקית עבורי, כריות הכתפיים שלו, הרמה הגבוהה והשיק המטורף. גם זוהיר מוראד מעצב השמלות המופלאות, עם עבודות היד והפריטים האלגנטיים. השראה אני שואבת כמעט מכל דבר שאני עושה, אם זה נסיעות, ים, אוכל, פריז ואפילו בשינה. הרעיונות הכי טובים שלי מגיעים באמצע הלילה אז אני מיד קמה ומאיירת. אך המוזה העיקרית שלי בקולקציית הכלות שכיניתי JOIE היא סבתי היקרה ז"ל שהתגוררה שנים ארוכות בפריז וניחנה בסטייל ובשיק הפריזאי, הסיפורים ששמעתי ממנה מגיל צעיר, השפה הצרפתית המתנגנת, אז כל הקולקציה שלי בהשראתה ומוקדשת לה". 

קארין סנדרוסי לובשת אוברול לבן מחויט בעיצובה. one piece ייחודי עם שרוולים תפוחים מרשימים, אופציה נהדרת ללוק כלה שני, או אפילו ראשון (צילום: Theatreetvibe. מנטורינג וסטיילינג: אורנה חיות)-5
קארין סנדרוסי לובשת אוברול לבן מחויט בעיצובה. one piece ייחודי עם שרוולים תפוחים מרשימים, אופציה נהדרת ללוק כלה שני, או אפילו ראשון (צילום: Thestreetvibe. מנטורינג וסטיילינג: אורנה חיות)

מי היא הלקוחה האולטימטיבית בעינייך?
"קודם כל היא אישה ששלמה עם עצמה. מעבר לכך הלקוחה האולטימטיבית עבורי היא כזו שמגיעה עם ראש פתוח, שהתחברה לטעם שלי מלכתחילה. מניסיוני, כשיש אמון הדדי התהליך יותר חווייתי וזורם. אני מאוד קשובה לרצונות של הלקוחות שלי אבל יש לי קווים אדומים, אין בעיה לקחת השראה אך אני לא מוכנה למשל להעתיק דגם של מעצב אחר". 

כל העת יושבת לצידנו המנטורית אורנה חיות שמלווה את קארין בשמונת החודשים האחרונים ומתמוגגת מגאווה. אורנה בת ה-45 נשואה ואמא לשניים נוכחת מאוד בסצנת האופנה הישראלית, עם סטייל גדול מהחיים המזוהה עימה. אומנם גדלה לאם תופרת, אך סיפור האהבה שלה עם בגדים וסטיילינג קרה דווקא מאוחר יותר בחייה כשהכירה את בעלה בשנות ה-90, בן להורים בעלי מפעל לייצור בגדים למכירה סיטונאית וחנויות ברחוב הרצל בתל-אביב. אורנה שימשה מודליסטית לחמתה ז"ל לכל בגד שעיצבה, וחמתה היא זו שהכירה לה את החליפה הגברית-נשית שתהפוך לימים לסימן ההיכר שלה. עוד לפני שעסקה בסטיילינג כמקור עשייה ופרנסה עיקרי, אורנה הייתה מסובבת ראשית מדופלמת שתמיד נאמנה לסטייל המקורי שלה ומתעלמת מרעשי רקע. דווקא בעלה הוא זה שדחף אותה להשתמש ברשתות החברתיות כמנועי חשיפה וצמיחה, וזו בהחלט הזדמנות שהיא לקחה בשתי ידיים וממנפת ביג טיים עד היום.  

שמלת מקטורן- GABRIELLE – סטודיו קארין סנדרוסי. אלגנטית וקלאסית עם טוויסט בשרוולי השפיץ הדרמטיים (צילום: Theatreetvibe. מנטורינג וסטיילינג: אורנה חיות)
שמלת מקטורן GABRIELLE – סטודיו קארין סנדרוסי. אלגנטית וקלאסית עם טוויסט בשרוולי השפיץ הדרמטיים (צילום: Thestreetvibe. מנטורינג וסטיילינג: אורנה חיות)

תשתפי על החיבור המיוחד שלך עם קארין, ואיזה עתיד את צופה לה?
"אין משהו שקארין לא יודעת או לא יכולה לעשות, זה מדהים" אורנה מכריזה, "היא שולטת בקראפט על רבדיו ועושה את הכל בעצמה. החל מהעיצוב, דרך חיפוש בדים וגזירה, וכלה בתפירה ובהתאמה האישית לאישה שלובשת אותה. היא גם נותנת לי מענה מיידי לדגמים שאני רק חולמת ללבוש ואין להשיג בארץ. אני בטוחה שהעיצובים שלה ימשכו יותר ויותר נשים שמעוניינות להביע משהו אחר וייחודי, גם ביום חתונתן". 

מה ייחודי בתכנית המנטורינג שאת מציעה, ומה הליווי שלך כולל?
"אני מעניקה גם למעצבות אופנה וגם לסטייליסטיות ארגז כלים ליציאה לדרך, מהניסיון האישי והמקצועי שלי לאורך שמונה השנים שאני בתעשייה ובעשייה. גם אחרי לימודים מקצועיים חלקן זקוקות להכוונה ברגע שהן יוצאות אל החיים האמיתיים מה שנקרא. למעצבות אופנה אני מציעה את הטאץ' שלי, מעשירה אותן בכל הקשור בבדים, עיצובים ותחזיות, ויחד אנחנו חושבות על רעיונות מחוץ לקופסא. מעבר לזה אני מלמדת אותן רשתות חברתיות, שזה כרטיס הביקור שלנו בין אם נרצה ואם לא, וכתיבת תוכן. בעיקר אני נותנת להן כוח, תעוזה ואפילו השראה. זה ליווי מאוד צמוד ובסוף אני הופכת להיות מנטורית גם לחיים, הצלחה שלהן זו הצלחה שלי ואני אף מגשימה את עצמי דרכן. בסופו של דבר אני תמיד אומרת שהסגנון הייחודי האישי הוא הבסיס, זה מה שעבד עבורי ואת כל הכלים והניסיון שלי אני מעניקה לבנות ולנשים שאני מלווה כדי לוודא שהן יבלטו כשהן יוצאות לשוק האופנה הישראלי".  

LEON GOWN – סטודיו קארין סנדרוסי. שמלה לכלה הנועזת שמעוניינת לשמוט לסתות, מתחרת מעוינים יפיפייה ועם מפתחים גיאומטריים סימטריים שתוכננו בקפידה (צילום: Theatreetvibe. מנטורינג וסטיילינג: אורנה חיות) -7
LEON GOWN – סטודיו קארין סנדרוסי. שמלה לכלה הנועזת שמעוניינת לשמוט לסתות, מתחרת מעוינים יפיפייה ועם מפתחים גיאומטריים סימטריים שתוכננו בקפידה (צילום: Thestreetvibe. מנטורינג וסטיילינג: אורנה חיות)

קארין היכן את רואה את העסק שלך בעוד 5 שנים?
"חמש שנים מהיום העסק שלי הופך להיות מסטודיו לבית אופנה בישראל. בית אופנה המייצר שמלות כלה, שמלות ערב, חליפות יוקרה וגם נעליים. אולי אפילו אפתח סניף נוסף בפריז, זה חלום שלי". 

יש משהו נוסף שאת חולמת לעשות וטרם העזת?
"חלומות יש בשפע, את רובם אני כבר מעיזה לעשות. הייתי שמחה לטוס לחודש לפריז למעין סטאז' נוסף בתחום התפירה העילית. והחלום המהותי ביותר כרגע הוא להצעיד קולקציית כלות שלי בשבוע האופנה הישראלי". 

כמה את מחכה לפריצה הגדולה שלך? 
"זוהי קריירת חיי, אין לי ברירה אלא להיות סבלנית שהכל יפרוץ כפי שאני רוצה. אני לא מהטיפוסים שמתייאשים או מרימים ידיים, אני חושבת תמיד באופן אופטימי וחיובי. כל מה שנותר לי הוא להמשיך לעבוד, לייצר עוד ועוד, וההכרה תגיע. הפרסום הוא לא המטרה מבחינתי, זהו רק האמצעי" היא מסיימת בחיוך כובש.

 

CELINE GOWN – סטודיו קארין סנדרוסי. נסיכותית, אצילית ומנצנצת בדיוק במידה, כזו שלובשים באגדות חיות להשארת חותם ושובל חלומי (צילום: Theatreetvibe. מנטורינג וסטיילינג: אורנה חיות)   - 6
CELINE GOWN – סטודיו קארין סנדרוסי. נסיכותית, אצילית ומנצנצת בדיוק במידה, כזו שלובשים באגדות חיות להשארת חותם ושובל חלומי (צילום: Thestreetvibe. מנטורינג וסטיילינג: אורנה חיות)
קארין סנדרוסי
קארין סנדרוסי. צילום: Thestreetvibe

מעצבת אופנה
קארין סנדרוסי: https://www.instagram.com/karinsandrusi/ 

מנטורית וסטייליסטית
אורנה חיות: https://www.instagram.com/ornahayut/ 

צילם – Theatreetvibe:

https://www.instagram.com/thestreetvibe/ 

טלי-ארבל-חדש - 1

כתבה: טלי ארבל
עיתונאית אופנה, דוגמנית, סטייליסטית ויוצרת תוכן
אינסטגרם: https://www.instagram.com/tali_arbel/ 

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Editor in Chief: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

 

פורסם בקטגוריות כלות, שמלות כלה
תגובות פייסבוק