אור יאיר ביטון. ממגרש הכדורגל היישר לזירה האופנתית

- Fashion Israel - 2020 חדשות אופנה 2020, כתבות אופנה 2020, טרנדים 2020, מגזין אופנה ישראלי, אופנה - אור יאיר ביטון למותג Highlight Studio צילום הילה חן
|

בועט לאופנה: במקביל לתקופת אשפוזה ומותה של אמו האהובה, הכדורגלן המקצועי לשעבר אור יאיר ביטון לקח את התשוקה לאופנה צעד אחד קדימה והפך עם פרישתו למעצב ובעל מותג בגדי הגברים Highlight Studio: ״אני מרגיש שתחום העיצוב בחר בי. היום חיי השתנו, מצאתי משהו חדש שמעורר אצלי תשוקה וגורם לי אושר״

 

 - Fashion Israel - 2020 חדשות אופנה 2020, כתבות אופנה 2020, טרנדים 2020, מגזין אופנה ישראלי, אופנה - אור יאיר ביטון למותג Highlight Studio צילום הילה חן (22) (3)
אור יאיר ביטון למותג Highlight Studio. צילום: הילה חן

 

מאת: נועם שקד

 

בשנים האחרונות נחשפנו ללא מעט כוכבי כדורגל שהפכו לאייקוני אופנה, לכבוד צאת הקולקציה החדשה של אור יאיר ביטון, ישבנו אתו לשיחה על הבחירה שעשה, מקורות השראה, הסטייל של הגבר הישראלי ועוד.

המעבר בין כדורגל מקצועי לעיצוב אופנה הוא בהחלט מעבר דרמטי. עוד ככדורגלן ידעת שזה מה שתרצה לעשות "כשתהייה גדול" או שהפתעת גם את עצמך?
"נכון, המעבר הוא מאוד דרמטי, ועד היום יש לי חברים שלא מבינים את המעבר המטורף הזה. אני נמצא במקום האמיתי שלי עכשיו, אז מבחינתי המעבר הזה היה טבעי והוא פשוט היה צריך לקרות. ככדורגלן ידעתי שאני אעשה דברים יותר גדולים, תמיד חלמתי להיות איש העולם הגדול שעושה דברים גדולים. לא ידעתי שזה יהיה בתחום האופנה אבל זה לא הפתיע אותי כי גם ככדורגלן תמיד היה לי חשוב לבוש ואסתטיקה".

 

 - Fashion Israel - 2020 חדשות אופנה 2020, כתבות אופנה 2020, טרנדים 2020, מגזין אופנה ישראלי, אופנה - אור יאיר ביטון למותג Highlight Studio צילום הילה חן (18) (1)
אור יאיר ביטון למותג Highlight Studio. צילום: הילה חן

 

״אני נזכר מאיפה באתי ואיפה גדלתי״

בגיל 22 עם פרישתו מכדורגל החל לקחת קורסי חוץ מקצועיים בשנקר ועבד כאסיסטנט בסטודיו של המעצב מעוז דהאן מהמותג נובוריש דוג. משם הדרך למותג פרטי הייתה קצרה, "הרעיון מאחורי המותג הוא לאתגר את הגבר הישראלי והבינלאומי ולנסות לייצר דימוי חדש, לחשוף אותו לגזרות חדשנות ובנוסף להפגיש אותו עם דרך חשיבה יותר יצירתית בכל מה שקשור באופנה".

 

״אמי הייתה המנוע שלי בחיים והיא הפכה אותי למה שאני היום ודאגה לשמור עליי ולרדוף איתי ביחד אחרי החלומות שלי, אז היא מאוד דומיננטית במותג והאנגריות שלה עדיין פה. אני מאמין שהיא מלווה אותי גם מלמעלה, היא המתנה שלי בחיים האלה, בלעדיה לא הייתי מגיע רחוק״

 

בכדורגל, כמו בכל ענפי הספורט האחרים, יש את אלמנט התחרותיות. האם זה מלווה אותך גם כמעצב? האם זה נותן יותר דרייב להצליח?
"אני יכול להגיד שאני תחרותי במידה מסוימת, אך זה לא מה שמניע אותי ונותן לי דרייב. מה שנותן לי דרייב להצליח זה שאני נזכר מאיפה באתי ואיפה גדלתי, ולהוכיח לעצמי בעיקר שגם כשהגעתי ממקומות לא פשוטים אני יכול להצליח ולהשיג את כל המטרות שאני שם לנגד עיניי, אני רוצה לתת השראה לאחרים. אני בעיקר בתחרות עם עצמי."

 

 - Fashion Israel - 2020 חדשות אופנה 2020, כתבות אופנה 2020, טרנדים 2020, מגזין אופנה ישראלי, אופנה - אור יאיר ביטון למותג Highlight Studio צילום הילה חן (21) (1)
אור יאיר ביטון למותג Highlight Studio. צילום: הילה חן

 

״סבי היה תחליף לאבי״

לא פעם חשפת את הקשרים המשפחתיים המיוחדים שלך עם אמך וסבך, עד כמה הם דומיננטיים בעיצובים שלך?
"נכון, היו לי קשרים מאוד חזקים עם אמי וסבי, אך אני מאמין שהקשרים איתם לא נגמרו והם מלווים אותי ביום יום. הסיפור וההשראה של הקולקציה הקודמת בעצם היו סבי והזיכרונות שלי ממנו. לסבי היה חלק מאוד משמעותי בחיי כי הוא היה סוג של תחליף אב עבורי.

ואמי הייתה המנוע שלי בחיים והיא הפכה אותי למה שאני היום ודאגה לשמור עליי ולרדוף איתי ביחד אחרי החלומות שלי, אז היא מאוד דומיננטית במותג והאנגריות שלה עדיין פה. אני מאמין שהיא מלווה אותי גם מלמעלה, היא המתנה שלי בחיים האלה, בלעדיה לא הייתי מגיע רחוק. היא נפטרה לשני שלושה חודשים, אז זה עדיין טרי מאוד, אך אני בטוח שבצורה כזו או אחרת הזיכרונות שלי ממנה ורוח החיים שהייתה בה ישתלבו בקולקציות הבאות שלי, אך אני שומר את זה לזמן הנכון, כשהחשיפה למותג תהייה גדולה יותר וכך היא תקבל יותר מקום של כבוד".

 

 - Fashion Israel - 2020 חדשות אופנה 2020, כתבות אופנה 2020, טרנדים 2020, מגזין אופנה ישראלי, אופנה - אור יאיר ביטון למותג Highlight Studio צילום הילה חן (12) (1)
אור יאיר ביטון למותג Highlight Studio. צילום: הילה חן

 

״כבר לא מגניב ללכת ביום יום עם כפכפי אצבע וג'ינס״

מה דעתך על הסטייל של הגבר הישראלי? אם היית יכול לשנות פריט אחד בסגנון הלבוש של הגבר הממוצע מה הדבר החשוב ביותר שהיית משנה?
"אני חושב שהגבר הישראלי נמצא בתהליך בכל מה שקשור באופנה, בתהליך חיובי. נהייתה לו מודעות לאיכות הבדים ולנוחות והוא נחשף למותגים חדשים ולאופנה חדשה. הוא יודע מה הוא רוצה מעצמו. טיפ קטן שאני יכול לתת הוא להעז טיפה יותר ולא לפחד מה יגידו, כי תמיד ימצאו מה להגיד.
הפריט שהייתי משנה הוא לגמרי כפכפי האצבע! אני חושב שזה כבר לא מגניב ללכת ביום יום עם כפכפי אצבע וג'ינס, לגמרי אפשר להחליף את זה בסניקרס טובות, לא משנה כמה חם לך, כפכפי אבצע מקומם בים."

 

 - Fashion Israel - 2020 חדשות אופנה 2020, כתבות אופנה 2020, טרנדים 2020, מגזין אופנה ישראלי, אופנה - אור יאיר ביטון למותג Highlight Studio צילום הילה חן (11) (1)
אור יאיר ביטון למותג Highlight Studio. צילום: הילה חן

 

ספר לנו מעט על הקולקציה החדשה, קולקציית  HOMECOMING – לאיזה טיפוס גברי היא פונה, מה מאפיין אותה?
"הקולקציה נולדה בהשראת חיים מרוז, צייר, אומן ומורה דרך ישראלי שפועל כ-60 שנה בתחום האומנות בארץ ובקיבוץ ילדותו משמר השרון, שם גדל. כחלק מהמחקר המעמיק שעשיתי, ספגתי מחיים את ההשראות של החיים באותה התקופה, האידאולוגיה של הקיבוץ, הריחות, המרחבים הפתוחים, עבודות החקלאות והדייג שהיוו את הבסיס של הקיבוץ באותם הזמנים.

 

״כרגע אני נמצא בפגישות עסקיות בלונדון ובהמשך השבוע בפריז, אני עובד על החלומות הבאים שלי ממש ברגע זה, אך החלום הגדול עבורי הוא להיות קראייטיב דירקטור ביום מן הימים עבור אחד מבתי האופנה הגדולים בעולם, אני לא מתבייש להגיד את זה״

 

הקולקציה פונה לגבר הישראלי ומותאמת בחלקה למזג האוויר בארץ, אם גם לקהל אירופאי ואסייתי שמתחיל להיחשף למותג מקולקציה לקולקציה, ואני  מתחיל לייצר לעצמי בסיס טוב מעבר לים.
בנוסף ישנן כמה גזרות שגם יכולות להתאים לנשים. בקרוב מאוד אני מוציא קולקציית קפסולה לנשים בהשראת הקולקציה הנוכחית.
לאחרונה אני מקבל המון פניות בנושא, אז ההחלטתי לפתוח את עצמי לדברים חדשים.

 

 - Fashion Israel - 2020 חדשות אופנה 2020, כתבות אופנה 2020, טרנדים 2020, מגזין אופנה ישראלי, אופנה - אור יאיר ביטון למותג Highlight Studio צילום הילה חן (15) (1)
אור יאיר ביטון למותג Highlight Studio. צילום: הילה חן

 

״נתתי להם מקום של כבוד״

מה שמאפיין את הקולקציה זה שימוש בחומרים טבעיים כמו צמר וכותנה והשימוש באומנות בתוך פרטי הלבוש,
אני רואה בעיצובים שלי ממש אומנות שימושית מפני שאני שם דגש רב על איכות התפירה, הגזרה והבדים,
אבל מה שחשוב לי באמת להעביר בכל קולקציה זה את הסיפור ואת ההשראות מאחורי הבגד.

בקולקציה נוצר חיבור בין החיים באותה התקופה לחיים המודרניים של היום, דרך העיניים שלי, תוך כדי שמירה על הקו העיצובי שמאפיין את המותג.
כמו כן, השתמשתי בציוריו של חיים ושילבתי אותם כפריטי מפתח בקולקציה ונתתי להם מקום של כבוד", מוסיף אור יאיר ביטון.

 

 - Fashion Israel - 2020 חדשות אופנה 2020, כתבות אופנה 2020, טרנדים 2020, מגזין אופנה ישראלי, אופנה - אור יאיר ביטון למותג Highlight Studio צילום הילה חן (8) (1)
אור יאיר ביטון למותג Highlight Studio. צילום: הילה חן

 

״להקים איתה משפחה, אני לגמרי מוכן לשלב הבא״

בגילך הצעיר (27) הספקת לעצב מספר קולקציות, להציג במסגרת שבוע האופנה לגברים בפריז, לשתף פעולה עם המותג המיתולוגי "ליוויס". מה החזון שלך לעתיד, אילו חלומות תרצה עוד להגשים?״
״כרגע אני נמצא בפגישות עסקיות בלונדון ובהמשך השבוע בפריז, אני עובד על החלומות הבאים שלי ממש ברגע זה,
אך החלום הגדול עבורי הוא להיות קראייטיב דירקטור ביום מן הימים עבור אחד מבתי האופנה הגדולים בעולם, אני לא מתבייש להגיד את זה.
אך קודם אני רוצה לייצר סביב HIGHLIGHT צוות גדול וחזק שיעבוד על 2 ערוצים, גם בארץ וגם בחו"ל.
בתחום האישי כמובן להכיר משהי ולהקים איתה משפחה, אני לגמרי מוכן לשלב הבא.

 

את המותג Highlight Studio ניתן להשיג באתר: www.highlightstudio.co.il
טווחי מחירים: טי שרטים: 169- 599 שקל, חולצות מכופתרות: 399 – 799 שקל, מכנסיים: 499 – 1299 שקל, בלייזרים: 1999-2699 שקל.

 

 

נועם שקד, אופנה, אינסטגרם

עיתונאית אופנה – נועם שקד
אינסטגרם: noam.shaked

 

 

מירב רום כתבת אופנה

עורכת ראשית – מירב רום
אינסטגרם: meiravrom

 

Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
אינסטגרם: fashionisrael.mag
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
דף עסקי: Fashion Israel

פורסם בקטגוריה אופנת גברים
תגובות פייסבוק