אור שפיץ. גורו אפייה

אור-שפיץ_עוגות_אפייה_אופנה_
|

אור שפיץ. ראיון מלא אופטימיות כיאה לבחורה שהצבע המזוהה איתה ועם העסק המדהים שלה הוא ורוד. בהזדמנות זו נאחל לה המון מזל טוב ועוד שנים רבות של אפייה ועשייה

אור-שפיץ_אפייה_מגזין_אופנה_עוגות
מתוך האינסטגרם של אור שפיץ

מאת: נועם שקד – Fashion Israel


מי שלא שמע בשנה האחרונה את השם אור שפיץ, כנראה מנותק מהמציאות. שמה של אור, שהשבוע חוגגת 24, הפך לשם נרדף לדברי מאפה מושקעים ומדוייקים, ולא פחות חשוב מזה פוטוגניים במיוחד. בבעלותה בייקרי בניחוח פריזאי, יש לה תוכנית אפייה, היא מתחזקת חשבון אינסטגרם עם מעל 280,000 עוקבים, אבל עם הכישרון והאמביציה שלה תהיו בטוחים שזו רק ההתחלה

מה לא נאמר ונכתב עלייך – "אושייה קולינרית מובילה", "יזמית", "כוכבת רשת", "בעלת קונדיטוריה וחלל סדנאות מהיפים בארץ", "גורו אפייה", "האופה ההורסת"…וזה רק הקמצוץ. מה מכל ההגדרות הכי ריגש אותך, ולמה?
"ברור שגורו אפייה הוא המרגש ביותר. הידיעה שאין התייחסות לגיל הצעיר, ושיש הערכה למקצועיות שצברתי משעות על גבי שעות במטבח ,מרקיחות שונות, מורידים ברגליים שיצאו לי כאילו אני בת 90, מהלימוד בחו"ל ומהשיתוף שלי במתכונים ובידע שצברתי מרגשת מאוד מאוד."

שנים אחורה, כנערה צעירה בחולון, חלמת שתגיעי למקום הזה היום?
"ידעתי שאני רוצה משהו גדול, אבל לא ידעתי בדיוק מה.  ניסיתי לא מעט דברים, כמובן בעידוד ההורים, עד שגיליתי שאהבה האמיתית היא המטבח."

אפשר לאמר ש"ניצחת" את הקורונה מבחינה עסקית – את הסניף הראשון של הבייקרי פתחת בין הסגרים. העזת לעשות מה שהרבה אנשי עסקים וותיקים ומנוסים היו פוחדים לעשות. לא הייתה מחשבה להמתין לימים רגועים יותר?
נכון, פתחתי בן הסגרים אך לא חשבתי לרגע לא לפתוח. האמת לא תיארתי לעצמי שהסגרים ימשכו עד היום, חשבתי שאני ממילא משלמת שכירות, חשמל, ארנונה …אז תפתחי תשתפשפי  וכשיגמר הסגר תעבדי בפול טיים. המציאות לא דמתה לתחזיות שלי,  לא תיארתי שיהיו תורים מטורפים, איך מישהו כתב – "תור שלא נגמר כל יום כל היום" – תודה לאל. 

אך מסגר לסגר את מרגישה את זה גם כלכלית, והידיעה שכל פעם צריך להוציא את הצוות המושלם שלי לחל"ת היא מתסכלת, אך בהשקפתי לשבת ולבכות לא מועיל ומבזבז זמן, לכן בתוך יומיים הקמתי מערך שליחויות עצמאי שלי והתחלתי לשלח את הקינוחים. הסלוגן שלי "מי שמעז מצליח" מלווה אותי בכל צעד וצעד.

מאיפה מגיעה ההשראה לעוגות ולקינוחים המושקעים, שאת כל הזמן "ממציאה"?
"הראש כל הזמן עובד. לקחתי שנה הפסקה, כמו שאמא שלי אומרת,  כדי "לחדד את הגרזן"- טיילתי בעולם, נסעתי להשתלמויות בחו"ל, אפילו בבתי מלון שהתארחתי הייתי מבקשת לדבר עם הקונדיטור ושיתפנו אחד את השני בטיפים…אם אוהבים את זה כמו שאני אוהבת זה בא בטבעי."

מי הכי האמין בך בדרך להגשמת החלום? 
"סבא ברוך טבקול ז"ל שבנה לי את המטבח הראשון הוורוד במרתף, בסיום הבנייה נתתי לו תעודה של הסבא הטוב ביותר. 

אחרי שלהורים שלי נמאס מהבלגאן התמידי שעשיתי להם במטבח,  הלכתי לבכות לו  והוא שכנע את אמא שלי שמטבח במרתף יפתור הכל, הוא האמין בי ותמיד עזר לי בכל בקשה.

הוא היה כל כך גאה בי והשוויץ  בכל מקום שהנכדה שלו בבייק אוף, מבאס אותי ברמות שאני מספרת על זה ויורדות לי דמעות שהוא לא זכה לראות היכן אני היום ושיש לי מטבח ורוד גדול יותר. מקווה שהוא גאה בי מלמעלה."

הצבע המזוהה איתך ועם העסק הוא כמובן הוורוד. למה דווקא ורוד? זה צבע שתמיד היה מזוהה איתך? אין חשש שהצבע הוורוד משאיר מחוץ לבייקרי גברים?
"ורוד הוא צבע יפה ואופטימי נקודה. גם את הרכב שהיה לי צבעתי בוורוד, ואכן היום זה הצבע המזוהה איתי, המקום שלי כולו ורוד ופרחוני.

וכן, היו שאמרו לי שגברים לא יגיעו למקום שלי ועובדתית זה לא כך. אני  חושבת שלכל גבר שבטוח בעצמו  הצבע לא משנה…ורק לידיעה – רק בעת המודרנית יוחס הוורוד לנשים, בעברו היה מיוחד דווקא לגברים והכחול לנשים."

איזה מסר את יכולה להעביר לנערות ולנשים צעירות שחולמות גם הן להגשים את עצמן? 
"מי שמעז מצליח"!  תעוזה שבאה עם עבודה מובילה להצלחות , זה נשמע קלישאתי אבל אני מאמינה בכל ליבי וחוזרת על המנטרה הזו בכל צומת דרכים שדורשת קבלת החלטות משמעותית בעסק…תעזו, תעזו, בסוף תצליחו.

תינוק שלומד ללכת עם כל נפילה קם ומעז שוב אחרת לא היה לומד. לפעמים אנו שוכחים את צעדנו הראשונים והנפילות  ולא מעיזים לקום  וחבל."

את בכל זאת בחורה מאוד צעירה – עם כל העיסוקים שלך, יש מקום גם לזוגיות ולחיי חברה?
"בשלושת חודשים הראשונים כשפתחתי את הבייקרי לא היה לי זמן לאכול, אבל היום אני מוצאת זמן לדברים החשובים  ואין ספק שמשפחה, זוגיות וחברים חשובים…"

ראינו שהקורונה לא הרתיעה אותך, ובכל זאת יש תוכניות נוספות ליום שאחרי?
"ברור שיש, תמיד יש, אבל חייבת קודם להתאפס ולראות מה קורה אחרי הסגר השלישי. אין ספק שכל סגר מביא איתו תוכניות אחרות שמשנות תוכנית קיימת, ואם ניכנס חס ושלום לסגר רביעי צריכה להכין תוכנית עסקית חדשה. אסור לנוח לרגע ובמיוחד בעת הזו."


אור שפיץ אינסטגרםor_shpitz
אור שפיץ אתר – https://orshpitz.co.il/


נועם שקד, אופנה, אינסטגרם

נועם שקד – עיתונאית אופנה
אינסטגרם: noam.shaked

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

Beauty fashion Fashion israel Fashion Magazine Fashion News hair Makeup photography style Trends zara אופנה אופנה 2021 אופנה ישראלית אופנת גברים אופנת נשים איפור אפי אליסי אתר אופנה אתר אופנה 2021 ביוטי הפקות אופנה זארה חדשות אופנה חדשות האופנה טיפוח טרנדים טרנדים 2021 כתבות אופנה מגזין אופנה מגזין אופנה 2021 מגזין אופנה אונליין מגזין אופנה ויופי מגזין אופנה ישראלי מגזין אופנה לנשים מעצבי אופנה סטייל עיצוב אופנה צילום צילום אופנה קורונה קסטרו שבוע האופנה שיער שמלות כלה

תגובות פייסבוק