איפור: זהירות, מבצע סוף שנה. הטור של ירין שחף

1- ירין שחף. צילום סטודיו ירין שחף, אופנה, חדשות אופנה, כתבות אופנה, Fashiom Magazine, Fashion, Efifo ,מגזין אופנה, מגזין אופנה ישראלי, מגזיני אופנה ישראלים
|

איך זה שמחירי האיפור צונחים בסוף שנה? למה רכישה באינטרנט עלולה להיות מסוכנת? ואיך להחזיר לחיים מוצרי איפור שהתיישנו או שנשברו?

 

Yarin Shahaf - ירין שחף, ירין שחף, בית ספר למקצועות האיפור

מאת: ירין שחף, מיוחד ל-Efifo

 

רגע לפני סוף השנה האזרחית, מחירי האיפור יורדים. הרשתות מתמלאות בסייליים והמבצעים מפתים במיוחד. רק שכחו לספר לכם, שבדצמבר הקרוב  יפוג תוקפם. או  שלא כולם ברישיון של משרד הבריאות וחלקם אף עשויים מחומרים ירודים, אשר עלולים ליצור גירויי עור, פצעונים ולעיתים גם דלקות עיניים. רגע לפני ששולפים את כרטיס האשראי, ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות האיפור, הסטיילינג והתסרוקות עם מדריך לרכישה נבונה, ועל הדרך גם מספר טיפים, שיעזרו להציל מוצרי איפור ישנים שנשברו ומאז הם נחים להם ללא שימוש במגירת האיפור שלך.

 

אופנה, חדשות אופנה, כתבות אופנה, Fashiom Magazine, Fashion, Efifo ,מגזין אופנה, מגזין אופנה ישראלי, מגזיני אופנה ישראלים
איפור: ירין שחף. צילום: יח״צ

 

לפני הכל – רישיון
רכישת מוצרי איפור ברשת מחברות לא מוכרות עלולה להיות מטעה ומסוכנת. יש לתת את הדעת על אישור משרד הבריאות הישראלי, או אישור המוצר ע"י מנהל המזון והתרופות האמריקאי FDA, או אישור של האיחוד האירופי.

עבודה בעיניים
תצלום מפתה של פלטת גווני צלליות עלול להכיל שכבה דקה ומועטה של חומר, כך שאחרי שימוש אחד או שניים הצלליות נגמרו.מיכלי איפור עלולים להכיל כמות מופחתת וכדומה.

זיהוי תאריכי תפוגה
על אריזות מוצרי האיפור מופיע ציור קטן של קופסה פתוחה ועליה האות 'אם' באנגלית (M) ולצידה מספר. המספר מציין את מספר החודשים במהלכם ניתן להשתמש במוצר מרגע חשיפתו לחמצן. לדוגמא M6 – יתאים לשישה חודשים מרגע הפתיחה.

זיהוי מוצרים מקולקלים
ניתן לזהות באמצעות הריח, כי מוצרים שהתקלקלו מריחים רע, משנים את מרקמם והופכים כהים יותר. לעיתים הם אף מתכסים במעיין בשכבה עליונה של עובש. אם חומרי השימור התפרקו, התוצאה עלולה להיות: גירויי עור, הופעת פצעונים שקשה מאוד להיפתר מהם וזה אף עלול להוביל לדלקות עיניים.

 

ירין שחף. צילום סטודיו ירין שחף, אופנה, חדשות אופנה, כתבות אופנה, Fashiom Magazine, Fashion, Efifo ,מגזין אופנה, מגזין אופנה ישראלי, מגזיני אופנה ישראלים
ירין שחף. צילום: סטודיו ירין שחף

 

אל תקני און ליין בחנות לא מוכרת
העדיפו קניות  רק חניות מוכרות וידועות. כאלה שמבטיחות להחזיר כספכם במידת חרטה.

חשוב לדעת: מוצרי איפור שלא נפתחו יכולים להישמר גם עד שלוש-ארבע שנים אם נשמרו במקום קריר ויבש. חום, לחות וטמפרטורה גבוהה הם האויבים הגדולים של כל מוצרי האיפור. אין לאחסן איפור בארון האמבטיה. המקום האידאלי הוא מגירה חשוכה במקום קריר. ככלל, מוצרי איפור אבקתיים נשמרים לאורך זמן רב יותר, ואילו נוזליים עשויים להתקלקל מוקדם יותר.

איך להחזיר לחיים מוצרי איפור שיתיישנו או התקלקלו?
מסקרה ישנה שהתייבשה: כדי להחזיר את המסקרה למצב נוזלי, טובלים את המיכל כולו (עם הפקק) בתוך כלי עם מים חמים למשך כמה דקות. שאריות החומר שבתוכה יתרככו והמסקרה תשוב לאיתנה. שימוש נוסף למברשת מסקרה ישנה הוא הפיכתה למברשת גבות. שוטפים אותה היטב במים וסבון, מייבשים וטובלים אותה במעט ג'ל לשיער. נפלא לסירוק גבות סוררות.

עיפרון עיניים שחדל לצייר: מניחים את העיפרון בתא המקפיא למשך יממה. למחרת מעבירים אותו חימום קליל במכשיר המיקרוגל למשך כ-30 שניות. הצבע יתרכך ויחזור לצייר בקלות.

צלליות דחוסות שהפכו דהויות: מתיזים על הצלליות אלכוהול (70 אחוז). ממתינים מספר שניות וצבען הטבעי והמקורי חוזר לימי תפארתו.

צללית אבן שנפלה ונשברה: שופכים על הצללית מעט אלכוהול (70 אחוז) עד שהסדקים מתחילים להתאחות. מהדקים את הצללית בעזרת כפית. ממתינים שהאלכוהול יתאדה, ואז ניתן לחזור ולהשתמש בה. (ניתן לערבב בין כמה סוגי צבעים של שברי צלליות ובכך ליצור גוון מקורי וייחודי).

שפתון חסכוני: בכל שפתון LIPSTICK (השפתון הפופולרי ביותר) מסתתר עד שליש (!!) מוצר בבסיס התחתון שלו. כמות מכובדת זו (עליה שילמתם לא מעט כסף) נזרקת לרוב לפח. לא עוד. בעזרת מברשת שפתיים ניתן לחפור בשפתון שלכאורה נגמר וליהנות ממנו לעוד תקופת שימוש ארוכה. אפשרות נוספת (למשקיענים יותר) – מוציאים בעזרת סכין קטנה את השפתון המונח בבסיס האחיזה, מעבירים את החומר לכפית. מחממים את הכפית עם השפתון למשך 20 שניות מעל להבה. השפתון יהפוך לנוזלי. שופכים את הנוזל לצנצנת קטנה (או מיכל קרם עיניים שנגמר) והרי לכן שפתון חדש, בו תשתמשו בעזרת מברשת שפתיים.

 

 

בתצלום-ירין-שחף.-צילום-אבי-משולם
ירין שחף מנהל בית הספר הגבוה למקצועות היופי. צילום: אבי משולם

 

לאתר בית הספר: https://www.yarin-shahaf.co.il/
לחנות האיפור: https://store.yarin-shahaf.co.il/
האינסטגרם של ירין שחף: yarin_shahaf
כתובת: ירין שחף 
– בית הספר הגבוה למקצועות היופי: רחוב בית הילל 10, תל אביב.

 

Efifo – מגזין האופנה של ישראל
מייסד ועורך אחראי: אפי אליסי
מייל: efifo@efifo.co.il
אינסטגרם: efifomagazine
קבוצת האופנה שלנו פתוחה לכולם: https://www.facebook.com/groups/efifo/

 

פורסם בקטגוריות איפור, ירין שחף
תגובות פייסבוק