אישה. ילדה. אלוהים. אופנה

קונספט, הפקה, גואפו, GUAPO, בית ספר לאופנה, איתי גורביץ', טל דקל, צילום, מיטל אזולאי, דוגמניות, רעות בנימין, אגם עמר, איפור, עיצוב שיער, שיער, רינת אלגריסי, Efifo, Fashion, מגזין אופנה, מגזין אופנה ישראלי, כתבות אופנה, מגזין האופנה של ישראל -8
|

מאחורי שדרנית הרדיו היפייפיה רעות בנימין מסתתר סיפור חיים מרתק ומרגש, אותו החלטנו להגיש לכם באמצעות מונולוג אמיתי וכנה של רעות שהוביל את צוות Efifo וגואפו (GUAPO) – בית ספר לאופנה ביצירת הפקת אופנה, שכולה עומק של חיים וסטייל

 

קונספט, הפקה, גואפו, GUAPO, בית ספר לאופנה, איתי גורביץ', טל דקל, צילום, מיטל אזולאי, דוגמניות, רעות בנימין, אגם עמר, איפור, עיצוב שיער, שיער, רינת אלגריסי, Efifo, Fashion, מגזין אופנה, מגזין אופנה ישראלי, כתבות אופנה, מגזין האופנה של ישראל -
חצאית: זאודיטו קאסה, חולצה: אן ברקוביץ' Annyshka, נעליים: רשת אלדו. צילום: מיטל אזולאי

 

 

אני רעות בנימין

"אני רעות בנימין. בת 36. יתומה מאם מגיל 5. גרה ביבנה. אימא לארבעה. חד הורית. מסרבת להיקרא גרושה. הרי לא גירשו אותי, לא באמת. דתל"שית, מתנחלת לשעבר, וקרובה לאלוהים מאי פעם. לא נצמדת להגדרה של 'חוזרת בשאלה/תשובה'. עבורי אין מושג כזה. לא אוהבת הגדרות.

בעלת שני תארים – חינוך וספרות וייעוץ חינוכי, מורה רכזת ויועצת חינוכית לשעבר, קריינית, מנחה ושדרנית רדיו, מגישת התכנית 'אג'נדה' ברדיו החברתי הראשון, מרצה לקהל הרחב על סיפור חיי בהרצאה שנקראת 'איך זה שכוכב אחד לבד מעז'. לאחרונה, עובדת על מיזם 'חדשות טובות' שהוא חלום חיי.

אני גם רעות הקטנה. זו שבזכותה הפכתי למה שאני היום. היא חיה בתוכי כל הזמן, לפעמים אני מחבקת אותה ולפעמים מתעלמת, לעיתים מניחה עליה את ראשי, ולפעמים מאפשרת לה להניח את שלה על כתפיי.

מדגמנת מדי פעם. אני רעות בנימין".

 

 

קונספט: גואפו (GUAPO) – בית ספר לאופנה, איתי גורביץ', טל דקל, מיטל אזולאי
הפקה: גואפו (GUAPO) – בית ספר לאופנה, Efifo – מגזין האופנה של ישראל
www.instagram.com/guapofashion

צילום: מיטל אזולאי
www.instagram.com/meital_azulay_photography_

דוגמניות: רעות בנימין, אגם עמר
www.instagram.com/reutbin

איפור ושיער: רינת אלגריסי
www.instagram.com/rinatelgrissy_perceptionart

 

רצף החיים

 

שמלה: אושרית ומור – עיצוב אופנה, עגילים: רשת טופ טן, שמלת ילדה: אצבעונית. צילום: מיטל אזולאי

"להיות אם חד הורית לארבעה זה בדיוק כמו שזה נשמע – לג'נגל בין המון דברים ביום, מה שיוצר רצף של רגעים הנעים בין חופש, מסוגלות וכוח פנימי אדיר לבין בדידות וחיפוש מקורות פנימיים להתמלא מהם כל הזמן. רעות הקטנה שבי לימדה אותי, מתוך הכאב, חוסר שנבע מיתמות, חוסר בתחושת ההגנה והביטחון, להעריך כל דבר קטן ופשוט. היא מראה לי כיצד רצתה לחוות את האימא שכמעט ולא הייתה לי. לא הייתה לי".

 

אותה השתיקו. אני אדבר

 

חולצה: אן ברקוביץ', שמלת ילדה: אצבעונית. צילום: מיטל אזולאי

"את רעות הקטנה השתיקו. בבית בו גדלה הוכרחה לשתוק. במשך שנים. כיום אני שדרנית רדיו, יש לי מה לומר, להביע ואני עושה את זה בכל פעם שאני פותחת מיקרופון. היש ניצחון גדול מזה?

לרדיו החברתי הראשון הגעתי לפני כשנה, עוד תוך כדי תפקידי כאשת חינוך, לאחר סיום לימודי קריינות, הנחייה ושידור, אחרי שהבנתי ששם תהיה לי, מגישה מתחילה, הזדמנות להגשים חלום ולהגיש תכנית משלי. כבר אז עלה לי השם 'אג'נדה', עבורו, בעיניי, יש מסר וחשיבות גדולה גם עבורי ביני לבין עצמי וגם כמובן, עבור הקהל. מכאן נולד הרעיון להביא לסדר היום דברים חשובים, שצריך לשמוע עליהם גם בפעם הראשונה וגם בפעם האלף, דרך הדמויות שמתארחות בכל תכנית. הסיפור של הדמות שמאחורי האג'נדה – התהליך, הדרך ומכאן הרעיונות והעשייה החוצה הופך את התכנית שלי למיוחדת.

אני לא מתכוונת לעצור כאן, יש כבר חלום הבא בדרך – המדיה הטלוויזיונית והדיגיטלית".

 

להיות ולא לפחד

 

חולצה: אן ברקוביץ', חצאית: אודיה מובשוביץ, נעליים: רשת אלדו, שמלת ילדה: אצבעונית. צילום: מיטל אזולאי

"אם היו אומרים לי לפני 6 שנים, כמתנחלת עם 4 ילדים, שיום אחד אצעד על מסלול ואדגמן לא הייתי מאמינה. לעיסוק בדוגמנות הגעתי תוך כדי תנועה, כאשר נבחרתי להשתתף בשבוע האופנה 2017 , בתצוגה של המותג Anna של המעצבת אנה לוקצקי, לה אני גם משמשת כפרזנטורית בחנות האונליין. הלכתי שם על המסלול, מול עשרות אנשים וצלמים, יחד עם רעות הקטנה ההיא שביקשו להחביא, זאת שאמרו לה שהיא לא יפה או ראויה או מוצלחת.

דוגמנות היא מתנה עבורי. לא הקריירה העיקרית שלי. זו עוד דרך להיות מי שאני בלי לפחד."

אני אישה

 

אוברול: אושרית ומור – עיצוב אופנה, שמלת ילדה: אצבעונית. צילום: מיטל אזולאי

"אני אישה. לפעמים מתגנדרת ולפעמים לא. וזה גם לא תמיד משנה. יש בי משהו תמים. עדיין. נחמדה וחייכנית לבני אדם חדשים שאני פוגשת. לגברים יש נטייה לפרש את הנחמדות כהבעת עניין לקשר איתם. למדתי להיות מודעת לכך ותוך כדי הנחמדות להסביר שאינני מעוניינת. במידה ואינני מעוניינת, כמובן.

העולם, לצערי, ברובו עדיין מתנהל ונשלט על ידי רוב גברי. עלינו, הנשים, להתעסק פחות בללמוד איך להתנהל בעולם כזה, אלא להוביל לשינוי המצב כדי שיגיע לאיזון. הכוח הנשי בא להיטיב בעולם, אני רואה אותו בחיבור הרמוני עם כוח גברי ולא כמניפולציה או קונוטציה שלילית. אך עד שיהיה איזון הרמוני, כוח נשי, לצערי, יישאר מושג קצת מאיים על הגבריות. בכל פעם אני מבינה עוד קצת את העולם, חוקרת, לומדת והיום בעיקר בוחרת ומציבה גבולות ברורים".

 

להחזיר את הזמן האבוד

 

מחוך ג'ינס: אן ברקוביץ', תיק: טופ טן. חולצת טי גבר: טל דקל – Guapo menswear. צילום: מיטל אזולאי

"אני ממעטת לצאת לדייטים. בתחילה, כשהילדים היו נוסעים לאבא והיה לי סופ"ש שלם לעצמי, הלכתי לאיבוד.  הייתי ממשיכה להעסיק את עצמי בעבודות בית והכנות לקראת הילדים שיחזרו. היום כבר יודעת לקחת את הזמן אחרת, להחזיר לעצמי זמן אבוד שמעולם לא חוויתי, בילדותי ובבגרותי.

למרות העומס בחיי, עדיין מנסה מדי פעם להתאוורר, כי בילוי מוצלח ממלא בכוחות יותר מעשר שעות שינה. ורצוי עם חברות וחברים קרובים. הדבר הזה שנקרא דייט דורש ממני כוח אותו מעדיפה להשקיע במקומות אחרים".

האלוהים שבתוכי

 

שמלה: חן קאופמן-כהן, תכשיטים: רשת טופ טן, מטפחת: אוסף פרטי, שמלת ילדה: אצבעונית. צילום: מיטל אזולאי

"כשנתיים לאחר פירוק הנישואין, התחלתי להרגיש שמה שהיה נכון עבורי מבחינת אורח חיים דתי, כבר פחות נכון. הרגשתי את אלוהים אחרת, בעיקר בתוכי. קיום המצוות קיבל משמעות אחרת בעיניי, ובעיקר סדרי העדיפויות שלו. הבנתי והרגשתי שהדת כממסד היא מקום שיש בו פחד, וככל שעבר הזמן התחברתי לכך פחות ופחות. הילדים שלי, על פי ההגדרה, נשארו דתיים ואני, על פי אותן ההגדרות, כבר לא.

התהליך האישי שלי הביא לפתיחות גדולה ולהבנת האחר, אצלי ואצל הילדים, גם אם האחר אינו הולך בדרכי. אנחנו חיים כמובן יחד, בכבוד והתחשבות, וזו מתנה גדולה שיכולתי לתת לילדיי. הם הפכו להיות חושבים יותר, שואלי שאלות, ובעיקר לומדים לבחור עבור עצמם, בגבולות המתאפשרים. מבלי להיכנע להגדרות.

רעות הקטנה הייתה ילדה של אף אחד, לא השתייכה למשפחה גרעינית משלה, גדלה בבדידות גדולה וחוסר זהות. חוסר הגדרות. כולנו בסוף מוגדרים ומגדירים את עצמנו כך או אחרת. ההבנה, שלצערי נוצרה בנסיבות מצערות, שיש לי בחירה להגדיר את עצמי, היא הפועל היוצא של חיי".

 

ליפול. לקום. להעז

 

שמלה: נטלי עמר, נעליים: רשת אייס קיוב, תכשיטים: רשת טופ טן, שמלת ילדה: אצבעונית, תיק: רשת אלדו. צילום: מיטל אזולאי

"הלבד שלי עם עצמי מתפתח ומתבגר עם הזמן. אני מוצאת יותר ויותר צורך ומזור להקדיש ולבלות זמן רק עם עצמי, בניגוד לעבר, אז הייתי בורחת מהלבד. מעצמי.

קריאה, כתיבה, מוזיקה טובה, כוס בירה ושוקולד – אלה רגעי החסד שלי. זהו המסע שלי, כשהמסע של ילדיי לצידי. אני בדרכי להרמוניה של חיים ברווחה גדולה מתוך עשייה שאני אוהבת. הדרך לא תמיד קלה. למרות הקושי, המאמץ והאתגר, אני מאמינה ויודעת שזה אפשרי. ובתוך זה אני מוצאת את רגעי הלבד, רגעי ההתכנסות הפנימית, למידת העצמי, יצירת כוחות לקום שוב, אחרי שנופלת, ולהעז. שוב. למרות הקושי, המאמץ והאתגר. כשאני מרגישה שאני ממלאת את תפקידי במסע הזה על הצד הטוב ביותר שאני יכולה, כאן אני מוצאת שקט מרפא".

 

*לסיפורה המלא והמורחב של רעות בנימין תוכלי להיחשף בהרצאה "איך זה שכוכב אחד לבד מעז". לפרטים נוספים www.facebook.com/reoutbin

ביגוד: בוגרי ותלמידי גואפו – בית ספר לאופנה: אן ברקוביץ' Annyshka – www.instagram.com/annyshka_be, אושרית ומור עיצוב אופנה ותפירה אישיתwww.instagram.com/mori_fadida, נטלי עמרwww.instagram.com/nataly_amar, חן קאופמן-כהןwww.instagram.com/chenicohen, לימור כהן "אצבעונית" – www.instagram.com/limor.jo, אודיה מובשוביץwww.instagram.com/odeyamovsho, זאודיטו קאסהwww.instagram.com/zuaditu.k

נעליים: רשת אייס קיובwww.instagram.com/fashionicecube, רשת אלדוwww.instagram.com/aldoshoes_il | תכשיטים: רשת טופ טןwww.instagram.com/topten_fashion | עיצוב חלל: איריס גולדשטיין – מעצבת פנים והום סטיילינג

**במהלך הצילומים התמודדנו עם קרייזס קטן, אך מאוד משמעותי להצלחת ההפקה. תודה מיוחדת לרשת סופר פארם סניף צומת הפיל שהיו שם ברגע הנכון, פתחו את הלב ואת הסניף והצילו אותנו ואת ההפקה ברגע של ייאוש.

 

 

 

פורסם בקטגוריה הפקות אופנה
תגובות פייסבוק