"אלופציה אראטה" של ג'יידה סמית

פניקט ג'יידה סמית
|

מהי מחלת "אלופציה אראטה" ממנה סובלת ג'יידה סמית, אשתו של השחקן וויל סמית'? ומה הם דרכי הטיפול 

בעקבות התקרית המביכה שהתרחשה במהלך טקס פרסי האוסקר, בה השחקן וויל סמית' איגרף בשידור חי לקומיקאי כריס רוק לאחר שהריץ בדיחה על חשבון אשתו כאשר התבדח על התקרחותה של ג'יידה פינקט, לאחר שזו שיתפה בעבר בגלוי כי היא מתמודדת עם מחלת אלופציה אראטה – ד"ר להבית אקרמן מומחית ברפואת עור מסבירה את  אודות המחלה ,את סיבות הופעתה ודרכי הטיפול האפשריות.

פניקט ג'יידה סמית' צילום יחצ חול - 1
פניקט ג'יידה סמית'. צילום: יח״צ חו״ל

"אלופציה אראטה" היא מחלה שכיחה שבה בין יום מופיעים אזורים ללא שיער בקרקפת אך גם יכול לתקוף כל אזור אחר שעיר בגוף- כמו גבות וזקן. זו מחלה שבה נוצרים נוגדנים שפוגעים בזקיק השיערה ותוקפים אותו והשיער נושר בבת אחת"  מסבירה ד"ר אקרמן. 

מדובר בתופעה שמביאה ללחץ אצל הסובלים ממנה, כיוון שבבת אחת מופיע מוקד נטול שיער. 

המחלה יכולה להתפשט מהר או להישאר ממוקדת למוקד אחד או שניים ולעיתים זה מופיע או מחמר לאחר סטרס. המחלה נפוצה בעיקר אצל צעירים אך יכולה להופיע בכל גיל, כאשר הופעתה הראשונה היא לרוב לפני גיל 30.

עוד מוסיפה ד"ר אקרמן: "מה שמאפיין בעיקר את המחלה היא קרחת עגולה, חלקה לחלוטין, מוגבלת היטב ללא סיב קשקשת. בבת אחת מופיע אזור נטול שיער, שמה שמאפיין את העור מתחת- חלקלקות לגמרי. לא מדובר במשהו מסוכן ומדבק, אבל ברוב המקרים חשוב לדעת שזה צומח, אבל יש מקרים שהשיער הופך לגמרי לקרחת ואפילו איבוד של כל שיער הגוף הנקרא אלופציה אוניברסלית". 

לרוב השיער מחדש את צמיחתו באופן ספונטני בתוך כחצי שנה עד שנה. מי שאין לו סבלנות, יכול להיעזר בטיפולים רפואיים שמחדשים את הצמיחה.מרבית המקרים קלים דווקא ומגיבים טוב לטיפול מקומי על ידי סטרואידים. 

עם הופעת התופעה מומלץ לגשת לרופא עור, וזה לא קשור לשום פעולה שבנאדם עושה אלא בעיקר למערכת החיסון. יש אנשים שמקשרים את זה באופן ישיר לסטרס. הבשורה הפחות נעימה היא שמי שהופיעה אצלו המחלה, והחלים ממנה, יכול לסבול ממנה שוב לאחר שנים. אין בה חסינות. 

כלומר, אם קרה שהיא הופיעה פעם אחת, זה לא אומר שלא תופיע שוב. 

כאמור, הטיפול בתופעה הינו על ידי סטרואידים באמצעות משחה או זריקות מקומיות. המחלה מופיעה אצל 2% מהאוכלוסייה ואין הבדל בין גברים לנשים. יש לציין כי לקרובי משפחה מדרגה ראשונה של חולים ב״אלופציה אראטה״ יש סיכוי גבוה לחלות בה בשיעור של 20%. 

דר להבית אקרמן מומחית לרפואת עור-284
דר להבית אקרמן מומחית לרפואת עור. צילום: אלון שפרנסקי

באדיבות ד"ר להבית אקרמן- מומחית ברפואת עור

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Editor in Chief: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות ביוטי, חדשות היופי, טיפוח
תגובות פייסבוק