אלעד דוד. LOUD-קידום עסקים באינטרנט

בצילום: אלעד דוד. צילום: אופיר הראל
|

להיות צלם, סטייליסט, דוגמן או מאפר זה קודם כל להיות בעל עסק

הצלם לשעבר, אלעד דוד, עוסק מזה מספר שנים בקידום עסקים באינטרנט, ומספר איך ההבנה שאנחנו קודם כל בעלי עסקים יכולה להכניס לנו הרבה יותר כסף

 

בצילום: אלעד דוד. צילום: אופיר הראל-1
״אני לא מאמין במתחרים״. אלעד דוד. צילום: אופיר הראל

 

מאת אפי אליסי

טוב, אז נתחיל בזה שלאלעד דוד סיפור די מפתיע שאולי קצת ארוך לכתבה הזו, אבל בשורה התחתונה, בימיו כצלם, סעיף שכתב בעצמו והוסיף לאחד ההסכמים שנערכו בינו לבין הפקה בה צילם (בהתנדבות!) הציל אותו מניסיון תמוה לתביעה בסך 100,000 שקל. ניסיון שכנראה והיה מצליח אלמלא התושיה העסקית שלו.

אלעד דוד (37)  עוסק כבר מספר שנים בקידום עסקים באינטרנט (גוגל ופייסבוק) וכיום בעסק שלו LOUD הוא נותן מענה היקפי לבעלי עסקים קטנים וגדולים בכל מה שקשור בתחום: מבניית עמודי פייסבוק עסקיים וניהול קמפיינים ממומנים ועד מיתוג, יצירת שפה גרפית וצילומי וידאו וסטילס תדמיתיים ושיווקיים עבור הלקוחות שלו.

הדבר שמאפיין את אלעד דוד יותר מכל, לדבריו, הוא החיבור האישי שהוא חייב שיתקיים עם הלקוחות שלו. "אם אין לי חיבור אישי עם הלקוח, ואני לא מבין מה גורם לו לקום בבוקר לעבודה או מה הסיפור שעומד מאחורי העסק, קשה לי לקדם אותו בצורה טובה. הקידום יהיה גנרי ומשעמם, ולכן במקרים שכאלה אני מעדיף להעביר את הלקוח, לטובת שנינו, לקולגות שלי״.

 

בצילום: אלעד דוד. צילום: ארקדי רסקין
״ההרצאה מתאימה לבעלי עסקים באשר הם, קטנים כגדולים״. אלעד דוד. צילום: ארקדי רסקין

 

אתה מתכוון בעצם למתחרים שלך?
"ממש לא. אני לא מאמין במתחרים. למרות מה שמספרים לנו, יש מספיק לקוחות לכולם, ויש בעלי מקצוע בתחום שלי שהם מעולים ומוכשרים ושגם בפן האישי אני מאוד מתחבר אליהם. רובם, כבר מזמן הפכו חברים קרובים. אני ממש לא מוצא טעם בלנהל מלחמה על לקוחות. מעבר לזה, אם פונה אלי לקוח בתחום שאני פחות מתחבר אליו, למה לא להפנות אותו לקולגה שלי שייהנה מהעבודה וייתן ללקוח מענה אפילו טוב יותר?״

 

אתה בעצם מוותר על לקוח. מה עם הכסף?
"אני יודע שלהרבה קוראים ובעלי עסקים זה אולי יישמע מוזר, אבל באמת שלא הכל בחיים זה כסף״.

 

 

אז מה כן?
"הבריאות האישית והעסקית שלי, החיבור אל בעל העסק, חיבור לתחום הפעילות והקידום, יחסי עבודה תקינים ובעיקר להמשיך ליהנות ממה שאני עושה. אני מאוד אוהב את העבודה שלי. אני קם מוקדם מאוד בבוקר והולך לישון מאוחר, אבל אם לקוח מתקשר אלי ואני מתבאס לראות את המספר שלו על הצג, אני יודע שאני בבעיה, ושהגיע הזמן ששנינו נחשב מסלול מחדש ונראה איך ממשיכים בצורה הכי טובה לשנינו״.

 

גם אם זה אומר להיפרד?
"בהחלט. מה הטעם לחייב לקוח בחוזה או בכל דרך אחרת להישאר איתך, אם אתה או הוא לא מרוצים מהתהליך?"

 

איך בעצם בעלי עסקים אמורים להמשיך ליהנות ממה שהם עושים עם כל הקשיים שהם מתמודדים איתם מידי יום?
"זו שאלה מצוינת וכמובן שאין דרך אחת נכונה לענות עליה. הסיבה היא שאנחנו שונים זה מזה ושלכל אחד מניעים שונים לפתיחת העסק שלו. בהרצאה הקרובה שלי בנובמבר אני הולך לדבר על הרבה דברים שקורים אצלנו בעסק, גם אצלי כמובן. אני הולך להציג את השילוב המעולה או ההרסני שבין "האני-האישי" לבין העסק – איך הדבר הזה מקדם בעלי עסקים ואיך הוא בלא מעט פעמים, לצערי, מושך אותם לאחור מבלי שהם מודעים לזה בכלל.  מתוך הדבר הזה אני גוזר את המשמעויות של נראות עסקית ושל נראות ושיווק ברשת, ומשם אני ממשיך אל ההשפעות הנוספות של המורכבות הזו בדברים אחרים כמו אופן הטיפול של בעלי העסקים בלקוחות, מה שאגב שמסתכם היום לרוב בתחרות שלילית, חוסר פירגון וברדיפה אחר לקוחות״.

 

בצילום: אלעד דוד. צילום: אופיר הראל-2
״לא הכל בחיים זה כסף״. אלעד דוד. צילום: אופיר הראל

 

איך הגעת לייצר הרצאה במה שאפשר לכנות ייעוץ עסקי, מתוך תחום עיסוק של קידום עסקים באינטרנט?
"מהדרך שלי כשכיר בעבודות שונות, עבור דרך ניהול עסק של חבר כ-One man show (או בעצם Two) ובעיקר כמובן בשנים האחרונות דרך פרסום וקידום עסקים באינטרנט, למדתי בזכות המעורבות האישית הרבה שיש לי איתם המון על בעלי עסקים ועל ההתנהלות שלהם בתוך העסק שהם בנו בעצמם.
בתור בן אדם מאוד רגיש שמתי לב להרבה דברים שהם עושים טוב או פחות טוב, או לדברים שהם לא עושים וחייבים לעשות. כל אלו היו גורמים להם באופן תמידי לדברים כמו: איבוד לקוחות, הפסדים כספיים, תסכול מתמשך ובסופו של דבר, לחוסר שביעות רצון – בעיקר מעצמם.
לאחרונה הבנתי שבשם העסק שלי ״LOUD – קידום עסקים באינטרנט״ חשוב לי לא פחות החלק של 'קידום עסקים' ולא רק להיות איש טכני שמפעיל קמפיינים. טובים ככל שיהיו, אני מרגיש את הסיפוק האמיתי רק אם בעל או בעלת העסק מתקדמים בעצמם ומקדמים אותו גם במישורים האחרים שנתתי בהם דגש״.

 

למי ההרצאה מיועדת, איך, מה ומתי?
"ההרצאה מתאימה לבעלי עסקים באשר הם, קטנים כגדולים. כאלו שהיו רוצים להבין איך דרך אוסף פעולות יחסית פשוטות הם יהיו יכולים בסופו של דבר לעשות יותר כסף בעסק שלהם״.

ההרצאה תתקיים ב-8.11.17, יום ד' ב'מיסטר בין' (רמת החייל 9 א').
המחיר למשתתף/ת הוא 180 שקל.
את שאר הפרטים ואת האפשרות לשריין מקום כמובן ניתן למצוא כאן בקישור >> http://landing.loudmedia.co/

מייל. elad@loudmedia.co
אתר. loudmedia.co

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק