אלפי כלות יסתערו על אירוע אופנת הכלות הגדול בישראל ועל אניה פליט

אניה פליט שמלות כלה, צילום אלון שפרנסקי
|

רגע לפני ההסתערות על CELEBRIDE במתחם האירועים והכנסים LAGO, תפסנו את מעצבת שמלות כלה אניה פליט לשיחה על מניה. בטוחה. תעשיית הכלות הישראלית. תמיד יש ביקוש. ההיצע גדל והמחירים ירדו. או שלא. תלוי את מי שואלים. ראיון

 

שמלת כלה של אניה פליט, צילום אלון שפרנסקי - 14
אניה פליט. צילום: אלון שפרנסקי

 

מאת: נועם שקד – עיתונאית אופנה Efifo

גם מוטי רייף הבין כי תעשיית הכלות הוא האינסטגרם (מי אמר נטע אלחמיסטר) של תעשיית האופנה הישראלית. זו הזירה העסקית. שם נמצא הכסף. הגדול. מוטי רייף: ״תעשיית אופנת הכלות בישראל קיבלה תנופה בשנים האחרונות, זהה לזאת שזכתה לה תעשיית בגדי הים בשנות ה-70 וה-80. מעצבי אופנת הכלות זוכים בימים אלה להצלחה רבה ברחבי העולם ובארה"ב בפרט, ואנו מאוד גאים שתעשיית האופנה הישראלית מככבת בעולם. אנו נרגשים ושמחים להעניק למעצבי אופנת הכלות הישראלית פלטפורמה להציג את כישרונותיהם״. מבין עשרות המעצבים (ענבל דרור, לי גרבנאו, שני צימרמן, ויוי בלאיש, ליהי הוד, דנה הראל, יואב ריש, אריאל טולדנו, עובד כהן, עידן לרוס, משכית, דני מזרחי, שחר אבנט, בטי אלדד, אלון לבנה, מירה צוילנגר, חנה מריליוס, גדי אלימלך, אייזן-שטיין, גליה להב ורבים נוספים) שעושים כבוד לנו ולבד הלבן בחרנו לדבר עם אניה פליט, מעצבת שמלות כלה שיודעת דבר או יותר על כלות, שמלות, כישרון ואהבה.

 

אניה פליט צילום יחצ
״לסמוך על המעצבת שבחרת״. אניה פליט. צילום: יח״צ

 

אניה פליט נולדה להורים אמנים, גדלה עם רקע של ציור ופיסול ואווירה בוהמיינית. דודתה וסבתה תמיד התעסקו בלבוש שלהן. תפרו, רקמו וסרגו. היא נמשכה לזה כבר מאז. ״היה לי ויז'ן לגבי לוקים מוקדם מאד. מיד עם סיום הלימודים בשנקר, עשיתי קו טישרטים מודפסים ידנית  וג'ינסים מעוטרי רוכסן ובנוסף התחלתי לעבוד אצל מעצבת מקומית בשם שרון ברונשר״. מספרת פליט. היא פתחה את הסטודיו שלה בשנת 2007 בגן החשמל שהפך לחנות. מאז היו התפתחויות ושינויים שהובילו להקמת סטודיו ושואורום ביפו. היא איחדה את ליין הקז'ואל ושמלות הכלה.

 

שמלת כלה של אניה פליט, צילום אלון שפרנסקי - 13
אניה פליט. צילום: אלון שפרנסקי

 

תנסי להגדיר את הסגנון שלך.
״אני אינטואיטיבית ועובדת מהרגש קודם כל. משלבת ומפגישה סגנונות שונים יחד. במיוחד כשזה נוגע בשמלות כלה, זו ממש אמנות העיצוב לאזן נכון את כל המרכיבים. השראות שמרגשות אותי יכולות להגיע מתקופות שונות כמו התקופה הויקטוריאנית, שנות ה-70 עם סגנון הבוהו, שנות ה-30 המזוהות עם טור הזהב ההוליוודי המזוהים עם זרמי הארטדקו והארט-נובו. ובעיקר אמנות. ציוריו של אגון שילה  שספגתי בבית והיצירות של הוריי. התנועה, הפיסוליות, פרופורציות, הגרפיטי של נו-הופ, צילום, תולדות הלבוש אשר מגלות טכניקות ופיתוחי רקמה ועבודות יד והתפתחות הלבוש. נשארת נאמנה לעצמי כדי שלכל העיצובים תהיה טביעת האצבע שלי. בסופו של דבר התוצאה צריכה להיות ״פרש״, טוויסט לקלאסיות, שיהיה אפקט ה-WOW אבל בשיק. לא מאומץ ומראה על זמני״.

 

״אני לגמרי בחזרה לקז'ואל, לערב קל. בגדול לבגד הלביש. כפי שאמרת לחזור למקורות. זה חסר לי ברמת השפה העיצובית שלי. זה מספר את מי שאני לציבור הלקוחות (גם של הכלות). מה שקורה באופנה משקף את רוח הרחוב. התחושה מהשטח. יש לי מה לומר ועיצוב זאת השפה שלי.״

 

אניה פליט צילום: Josef
״אני אינטואיטיבית ועובדת מהרגש קודם כל״. אניה פליט. צילום: Josef

 

מי המודל שלך בתחום עיצוב שמלות הכלה בארץ ובחו"ל?
״בארץ: ויקטור (ויוי) בלאיש שאני מעריצה כאדם, כמעצב וכחבר. בעולם ישנם לא מעט מעצבי אופנה שאני אוהבת את השפה והדרך שהם עושים: נייקולה גסקייר, איזבל מאראנט וסטלה מקרטני. בעיצוב שמלות כלה יש מעצבים טובים מאד עם סגנון שמייחד אותם כמו וורה וונג, מרקיזה, נאם קאן ומוניק לולייר, קוסטרלוס״.

 

שמלת כלה של אניה פליט, צילום אלון שפרנסקי - 1
אניה פליט. צילום: אלון שפרנסקי

 

את מי את חולמת להלביש ככלה ביום חתונתה? 
״לנשים יש כח קסום לא מוסבר. מעניין לעצב לדמות מסקרנת. בארץ אני רוצה להלביש את ניב סולטן וליהי קורנובסקי, בעולם: Hailey Baldwin, Sophie Turne, אריאנה גרנדה״.

בשנה האחרונה חזרת לעצב גם בגדי קז'ואל.מה הניע אותך לחזור ל״מקורות״. האם ניתן למצוא שפה עיצובית משותפת לשמלות הכלה והקז'ואל?
"בגדול, לא הפסקתי עם הקז'ואל לגמרי. כל שנה יצאתי בקולקציית קפסולה המכוונת לבגדי ערב לייט. אני לגמרי בחזרה לקז'ואל, לערב קל. בגדול לבגד הלביש. כפי שאמרת לחזור למקורות. זה חסר לי ברמת השפה העיצובית שלי. זה מספר את מי שאני לציבור הלקוחות (גם של הכלות). מה שקורה באופנה משקף את רוח הרחוב. התחושה מהשטח. יש לי מה לומר ועיצוב זאת השפה שלי״.

 

״אני אינטואיטיבית ועובדת מהרגש קודם כל. משלבת ומפגישה סגנונות שונים יחד. במיוחד כשזה נוגע בשמלות כלה, זו ממש אמנות העיצוב לאזן נכון את כל המרכיבים״

 

מה העצה הטובה ביותר שאת יכולה לתת לכלה שמבקשת לעצב שמלת כלה?
״לסמוך על המעצבת שבחרת. לספר לה על עצמך ומה חשוב לך. לבחור מלווה אחת לכל התהליך ולא לערב נוספים וכמובן ליהנות מכל רגע בתהליך״.

היכן נמצא אותך עוד בעוד חמש שנים. יש מחשבות על מעבר לים?
״בחלל בית האופנה שלי בישראל המציג שמלות כלה, קו ערב לייט וקו קז'ואל (פריטי לבוש – MUST HAVE ), אתר לקניה אונליין ואת השאר אשמור כהפתעה״.

 

שמלת כלה של אניה פליט, צילום אלון שפרנסקי - 12
אניה פליט. צילום: אלון שפרנסקי

 

אניה פליט
כתובת: רחוב הדולפין 4, תל אביב. טל׳ לתיאום: 077-4299510
האתר של אניה פליט: http://www.anyafleet.co.il/

 

כל הפרטים על CELEBRIDE – אירוע אופנת הכלות הגדול בישראל כולל מחירים וקופוני הנחות. לחצו כאן

 

מתחם צילום רותם לבל LAGO צילום - רותם לבל תמונת אווירה44 (31)
מתחם LAGO. צילום: רותם לבל

 

 

עיתונאית אופנהנועם שקד
האינסטגרם של נועם שקד: noam.shaked  cokiaje

 

Efifo – מגזין האופנה של ישראל
מייסד ועורך אחראי: אפי אליסי
מייל: efifo@efifo.co.il
אינסטגרם: efifomagazine
קבוצת האופנה שלנו פתוחה לכולם: https://www.facebook.com/groups/efifo/

 

 

 

פורסם בקטגוריה שמלות כלה
תגובות פייסבוק