מגזין אופנה: "אמור"

EFIFO, The Arrest, אור אילן, אמור, אפי אליסי, אפיפו, גיל אלון, גל פרידמן, דן תורג'מן, הבועה, לירון לבו, מומו רז, מקום ליד הים, משה איבגי, נטלי עטיה, נעמה אמית, סרט, עדות מאונס, ענת עצמון, רמי אגמי, רפאל רביבו, שושה גורן, תמר שם אור-11
|

מגזין אופנה: "אמור" – סרט קטן. גדול. תנו לעצמכם להסחף אל המקומות המופלאים שיצר עבורכם רפאל רביבו. רגעים עבורם הומצא הקולנוע

מגזין אופנה: "אמור"

 

בצילום: על תבונה ורגישות. ענת עצמון, גיל אלון ואור אילן. ״אמור״. צילום: רמי אגמי
על תבונה ורגישות. ענת עצמון, גיל אלון ואור אילן. ״אמור״. צילום: רמי אגמי

 

מאת אפי אליסי

בצעירותי אהבתי מאוד לברוח מהמולת העיר באמצע היום ולהבלע בקולנוע. החושך הזה באמצע יום שמשי וסואן. האהבה הגדולה שלי היתה לברוח אל אותן פנינות, סרטי קולנוע צרפתי. מה שנהוג לכנות סרטים קטנים. בלי פירוטכניקה ותמרות עשן. משחק משובח ופרצי רגשות ששיחקו לי בבטן.

הסרט הישראלי החדש ״אמור״

של הבמאי הוותיק רפאל רביבו הוא כזה. אמש בפרמייה האיש הצנוע והשקט הזה זרק לחלל האוויר את המשפט: ״בוא נקרין את הסרט. מקווה שתישארו חברים שלי״. לא יצא לי לענות לו, אז הנה אני עושה זאת כאן: ״אני לא מכיר אותך רפאל, וכן, אני רוצה להיות חבר של במאי כמוך״.

 

בצילום: לירון לבו ודן תורג׳מן האח הגדול. ״אמור״. צילום: רמי אגמי
האח הגדול. לירון לבו ודן תורג׳מן. ״אמור״. צילום: רמי אגמי

 

כשצפיתי בסרט חזרתי לאותם ימים בהם סרטים באמת ריגשו אותי. מחוות קטנות של רגעי משחק גדולים. הגדולה הזו להכניס את הצופה אל עולמות פנימיים של דמויות. עבודת בימוי מופלאה. אור אילן, כוכבת הסרט, תזכרו את השם שלה. השחקנית הנהדרת הזו מצאה בתוך הנשמה שלה רגעים גדולים של חסד קולנועי.

הוירטואוזיות הזו של לא לעשות

ובמקביל לעשות כל כך הרבה, ובעוצמות שלוקחות את הצופה אל תוך הכאב שהעיניים מראות כמו היו עוד ציור של דניאל הרגיש, אהבת חייה שנגדעה. והוא, לירון לבו המחוספס, שחי בעולמות קרועים בין אהבה וכאב שאין לו מרפא.

 

בצילום: מקסימה. נטלי עטיה. ״אמור״. צילום: רמי אגמי
מקסימה. נטלי עטיה. ״אמור״. צילום: רמי אגמי

לבו המושבניק שחזר מהבריחה הינו שחקן בשל ועשוי היטב שלוקח על הכתפיים שלו את הסרט ומצליח להביא את עצמו אל תוך תפקיד שדורש משחקן זוויות משחק מכשילות, והוא עמד באתגר בהצלחה מרתקת.

תפקידים מצויינים עושים גם גיל אלון וענת עצמון

שהחזירה בי את החשק לחזור להתגנבות היחידים המענגת שהיתה בי לצפות באותם סרטים קטנים ומרגשים שהוקרנו בקולנוע דיזנגוף. האיפוק של ענת עצמון כאמה של ליליה המשותקת סוחף. את הרגש היא עיצבה בתבונה רבה. לא בטוח שהייתי מלהק את דן תורג׳מן שיש לו מניות בקולנוע הישראלי, לתפקיד בן זוגה של נטלי עטיה ששיחקה בחן רב ועושה חשק לעוד. שושה גורן האם של לירון לבו ודן תורג׳מן מרשימה ביכולות משחק גבוהות ותמר שם אור היא הפתעה נעימה.
סרט קטן. גדול. תנו לעצמכם להסחף אל המקומות המופלאים שיצר עבורכם רפאל רביבו. רגעים עבורם הומצא הקולנוע.

אפי אליסי

 

"אָמוֹר" (Amor)

בימוי ותסריט: רפאל רביבו
בהשתתפות: לירון לבו, אור אילן, דן תורג'מן, ענת עצמון, נטלי עטיה, גיל אלון, תמר שם אור, שושה גורן, גל פרידמן, נעמה אמית, מומו רז ומשה איבגי

העלילה: לאחר שלוש שנים של שוטטות באירופה, חוזר במפתיע הצייר דניאל (לירון לבו), אל בית ילדותו במושב חקלאי במרכז בארץ ואל אהבת נעוריו. אף אחד בסביבתו לא יודע היכן הוא היה, מדוע הוא חזר וכמה זמן הוא מתכוון להישאר. במקביל, הצופים מתוודעים אל משפחת פריזר, שבעקבות תאונה, בתם היחידה לילה (אור אילן), מורה למחול לשעבר, משותקת ולא מגלה שום רצון להמשיך ולחיות. הסרט "אָמוֹר" מביא למסך הגדול סיפור מרגש וסוחף לצד דילמה המעלה שאלות אתיות על אמונה ואהבה, וחושף את החובות שהאהבה גובה מאיתנו ואת השבריריות של זיכרונות, שלפעמים הם בעצם כל מה שנותר לנו.

 

בתמונה: איפה הליד. לירון לבו ושושה גורן הנפלאה. צילום: רמי אגמי
איפה הליד. לירון לבו ושושה גורן הנפלאה. צילום: רמי אגמי

 

החל מ-19 באוקטובר 2017 בבתי הקולנוע בכל רחבי הארץ

רפאל רביבו: "אָמוֹר" – הסרט הישראלי הראשון שיצרתי מאז שנות השמונים, לאחר שנים רבות של פעילות ועשייה באירופה, דן בסוגיה האם זכות האדם לקבוע את גורלו, ובאיזו מידה החברה והסובבים חייבים לכבד את זכותו זו״. עבור הבמאי והמפיק הוותיק רפאל רביבו, מדובר בסרט ישראלי ראשון מאז סרטו "מקום ליד הים" ב-1988. רביבו, שנולד בקזבלנקה ב-1942, יצר בשנות השבעים והשמונים סרטים זכורים כדוגמת "עדות מאונס" והמותחן השוויצרי "הבועה" (The Arrest) , עליהם זכה לביקורות מהללות בארץ וברחבי העולם ותואר כקולנוען מהפכן ופורץ דרך. לפני מספר שנים נערך ערב מחווה ליצירותיו בסינמטקים ברחבי הארץ.

 

בצילום: תזכרו את השם. אור אילן. ״אמור״. צילום: רמי אגמי
תזכרו את השם. אור אילן. ״אמור״. צילום: רמי אגמי

מגזין אופנה: "אמור"

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

Beauty fashion Fashion israel Fashion Magazine Fashion News hair Makeup photography style Trends zara אופנה אופנה 2021 אופנה ישראלית אופנת גברים אופנת נשים איפור אפי אליסי אתר אופנה אתר אופנה 2021 ביוטי הפקות אופנה זארה חדשות אופנה חדשות האופנה טיפוח טרנדים טרנדים 2021 כתבות אופנה מגזין אופנה מגזין אופנה 2021 מגזין אופנה אונליין מגזין אופנה ויופי מגזין אופנה ישראלי מגזין אופנה לנשים מעצבי אופנה סטייל עיצוב אופנה צילום צילום אופנה קורונה קסטרו שבוע האופנה שיער שמלות כלה

תגובות פייסבוק