אן דהאן משנקר היא המצטיינת של Fashion Israel – מגזין אופנה

אופנה-ישראלית-אן-דהאן-קולקציית-גמר-שנקר-טרנדים-אופנה
|

Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי, בחר את הבוגרים המצטיינים ממחלקות האופנה ב"שנקר", "המרכז האקדמי ויצו חיפה" ו"בצלאל". המצטיינת שלנו: אן דהאן, בוגרת "שנקר"


בוגרים 2020 – המצטיינים:

"המרכז האקדמי ויצו חיפה": ג’ורג' נאסר, שרה שואח, סיהאם עטאללה, אוריאן כהן, נטע בן אבו, אפרת יתח.

"בצלאל" – אקדמיה לאמנות ועיצוב: יהונתן פישר, פז בן ארי, רוואן בזבזת, תוג'אן חטאב, אלודי אטלן.

"שנקר": אן דהאן, תומר סטולבוב, שיר כהן, נוי פוליבה.


אין-דהאן-קולקיית-גמר-שנקר-2020-מגזין-אופנה-סטייל
אן דהאן. קולקציית גמר. שנקר 2020. צילום: עדי סגל

מאת: מערכת Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי


עיצוב-אופנה-סטייל-חדשות-אופנה-טרנדים-יהונתן-שלמה-פישר-בצלאל-מגזין-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה
יהונתן פישר. קולקציית גמר. בצלאל 2020. צילום: אנטונינה רודזביץ’

שחר רבןסטייליסיט אישי ועיתונאי אופנה


בצלאל – אקדמיה לאמנות ועיצוב: יהונתן פישר, המרכז האקדמי ויצו חיפה: ג’ורג' נאסר, שנקר: תומר סטולבוב

תומר-סטולבוב_אופנה_קולקציית-גמר_2020_שנקר
תומר סטולבובקולקציית גמר. שנקר 2020. צילום: עידו לביא

מאיה אושרי כהן – עורכת ראשית Fashion Israel


בצלאל – אקדמיה לאמנות ועיצוב: פז בן ארי, המרכז האקדמי ויצו חיפה: שרה שואח, שנקר: שיר כהן

פז בן ארי, המרכז האקדמי ויצו חיפה, מגזין אופנה
פז בן ארי. קולקציית גמר. בצלאל 2020. צילום: רוני כנעני

אלכס פרגמנט – ארטדירקטור Fashion Israel


בצלאל – אקדמיה לאמנות ועיצוב: יונתן פישר, המרכז האקדמי ויצו חיפה: סיהאם עטאללה, שנקר: נוי פוליבה

סיהאם עטאללה, המרכז האקדמי ויצו חיפה, מגזין האופנה
סיהאם עטאללה. קולקציית גמר. המרכז האקדמי ויצו חיפה 2020. צילום: עידו לביא

חדיג׳ה דסוקי – עורכת אופנה Fashion Israel


בצלאל – אקדמיה לאמנות ועיצוב: רוואן בזבזת, המרכז האקדמי ויצו חיפה: אוריאן כהן, שנקר: אן דהאן

רוואן בזבזת, בצלאל, מגזין אופנה
רוואן בזבזת. קולקציית גמר. בצלאל 2020. צילום: רוני כנעני

נועם שקד – עיתונאית אופנה Fashion Israel


בצלאל – אקדמיה לאמנות ועיצוב: תוג'אן חטאב, המרכז האקדמי ויצו חיפה: נטע בן אבו, שנקר: אן דהאן


אסתר בר מוחא – עיתונאית אופנה Fashion Israel


בצלאל – אקדמיה לאמנות ועיצוב: אלודי אטלן, המרכז האקדמי ויצו חיפה: אפרת יתח, שנקר: אן דהאן

אופנה-גרורות-אפרת-יתח-טרנדים-סטייל-ויצו-חיפה-מעצבי-אופנה-סרטן-אופנת-נשים-מגזין-אופנה
אפרת יתח. קולקציית גמר. המרכז האקדמי ויצו חיפה 2020. צילום: עידו לביא

אפי אליסי – עורך אחראי Fashion Israel


בצלאל – אקדמיה לאמנות ועיצוב: יהונתן פישר, המרכז האקדמי ויצו חיפה: נטע בן אבו, שנקר: אן דהאן


אן דהאן – שנקר

"מקום בטוח"

אן דהאן: "החיפוש אחר המקום הבטוח שלי הוביל אותי אל הבית שלי, המיטה שלי אל בגד הפיג׳מה שלי שמעניקים לי תחושת שייכות, חיבוק, חום ואהבה." 

הקולקציה "מקום בטוח" עוצבה בהשראת האמנית הסיבים האיראנית ״מרים אשכנזי״- הרוקמת פרצופים ופוזיציות של אנשים ישנים על כריות בצבעים לבן ושמנת.    לפי אשכנזי התנוחות בהם אנשים ישנים מעידות על חוויות שאנשים חוו במהלך חייהם ושרק על פי הצורה שאנשים ישנים ניתן ללמוד המון על מיהו האדם ומה הוא חווה. 

 הקולקציה הינה קולקציית נשים בצבעים רכים ורודים ולבנים, ועשויה מבדים נעימים למגע הגוף. השמלות בעלות צלליות רחבות ופריטים מהלבשה תחתונה בכדי להדגיש את הניגוד בין הפגיע למגן. ישנם רקמות וקווילטים, המביעים אישיות ורגישות. 

אן דהאן: "הקולקצייה מאוד אישית ומביאה אותי לתוכה, ברצוני להעביר בקולקציה אווירה חלומית וסוראליסטית שמדברת על נושא של מיטה, חלומות, הגנה ואהבה״.

אן-דאהן-למחלקת-האופנה-בשנקר-מגזין-אופנה
אן דהאן. קולקציית גמר. שנקר 2020. צילום: עידו לביא

מייל: Anndahan36@gmail.com
אינסטגרם: anndahan
מנחה: מנשה בן יוסף


ג׳ורג׳ נאסר – המרכז האקדמי ויצו חיפה

"Graveyard Funhouse"

הקולקציה מספרת את סיפורו של ילד שגדל בבית ספר תיכון ערבי נוצרי קתולי. לפי ערכי הדת והחברה בה גדל, נטייתו המינית הייתה – תועבה.
בגדילתו, ריחף מלאך המוות מעליו והיה לו כצל, ובתי הקברות היו לו כמגרש משחקים.
מצלעו השבורה והמדממת ברא הילד אלטר אגו, ושניהם מנסים בכל יום מחדש לארוג את כל החלקים, לחפש את היופי והטוב שבעולם, ולנסות להפוך את החושך לאור.

ג׳ורג׳ נאסר: "בקולקציה נלקחים הכאב, החנק, והטראומה מחוסר הקבלה החברתי והדתי, ונארזים בקופסה מלכותית קשורה בסרט מלכותי של עולם הדראג, כמתנה לעצמי וכתזכורת לאהוב את עצמי ולעולם לא לוותר.

גורג-נאסר-ויצו-חיפה-מוחמד-טוחי-חדשות-האופנה-מגזין-אופנה
ג׳ורג׳ נאסר. קולקציית גמר. המרכז האקדמי ויצו חיפה 2020. צילום: מוחמד טוחי

חומרים: אריגי דריל, סריגים כפולים – מכותנה אל מול עבודות אריגה מחומרים סינטטיים.


מייל: Georgeartmoc.liamg@1992
אינסטגרם: georgenasser_studiolab


יהונתן פישר – בצלאל

"אנחנו לא משקל הזיכרונות שלנו"

התעללות חברתית ובריונות הן מגפות חברתיות בחיי ילדים ובני נוער רבים ברחבי העולם. הן מלוות בחוויות של להֱיות רדוף, לא מובן, אבוד, שבור, לבד ובלתי נראה לאחרים. זאת חוויה של רדיפה ופלישה לאזור הבטוח שלך ולו רק בגלל מי שאתה. גדילה במציאות טראומטית כזו משאירה צלקות רגשיות, מחשבות על בריחה והסתתרות או מפתחת מיומנות "להיעלם". קיר אחר קיר. אותו אדם נעלם, ונשארת ממנו "קליפת אדם" והוא מנסה לזעוק לעזרה, אך לא יכול לתת לכאב לצאת.

יהונתן פישר: "כמי שעבר התעללות חברתית בילדות, אני מרגיש אחריות ליצור דיאלוג סביב נושא כואב זה. האוסף שיצרתי מתייחס לאדם שעובר מסע נפשי-פסיכולוגי של התבגרות והתגברות על זיכרונות עבר כואבים וטראומטיים.

יהונתן שלמה פישר. קולקציית גמר 2020, בצלאל, המחלקה לצורפות ואופנה. צילום: רוני כנעני-מגזין-אופנה
יהונתן פישר. קולקציית גמר, בצלאל 2020. צילום: רוני כנעני

את הזיכרונות תרגמתי לטקסטורות שיצרתי בטקסטילים שבהם אני משתמש: המצולק, הנפוח, המכווץ, המלופף והפגיע.

החלטתי להציג את המתח במצבים שבין שבריריות לעוצמתיות, חקרתי אפשרויות לשינויי גבולות הגוף המוכרים וניסיתי להמציא מחדש פרופורציות אנושיות ופיסוליות של גוף משתנה במרחב."

חומרים: חבלי גומי, שרוכים סינתטיים, בדי טול, בדים סינתטיים, חוטי צמר.
טכניקת עבודה: סריגה במסרגה אחת (קרושה), הדפסת סובלימציה והדפסה דיגיטלית, tufting, המסת בד עם מגהץ אדים, פליסה, בניית קונסטרוקציית עץ.

מייל: fyonny1996@gmail.com
אינסטגרם: jonatan_fisher
מנחה: קלודט זורע


נטע בן אבו – המרכז האקדמי ויצו חיפה

"DIS-ORDER"

נטע בן אבו: "הרעיון לקולקציה צמח מתוך חוויה אישית ורגשית שלי.
הפרעת נפש היא מערך מובנה של תסמינים המופיעים אצל האדם, ויש להם ממד התנהגותי, רגשי או קוגניטיבי.
מאז ומעולם הפרעות נפש מתחוללות בתוכנו ומסעירות את נפשנו. אחת מדרכי הביטוי של הפרעה נפשית כלפי חוץ היא באמצעות יצירת אמנות שונה ומשונה ככל שתהיה. בהתאם לכך חקרתי הפרעות בתחומים שונים: עיצוב, אומנות וקולנוע, ושאבתי השראה מאמנים כגון: ססאו, אדוארד מונק ואלפרד היצ׳קוק. גיליתי שהיופי ביצירה מתבטא בכך שאין להפרעה כללים וחוקים, ושהיא נמצאת בכל תחום ויכולה להתבטא בכל צורה.
הקולקציה מהווה תגובה רגשית, דרך לביטוי, לריפוי וביטחון להביע רגשות בשפה חדשה."

נטע בן אבו, המרכז האקדמי ויצו חיפה, מגזין אופנה
נטע בן אבו. קולקציית גמר. המרכז האקדמי ויצו חיפה 2020. צילום: עידו לביא

בקולקציה יש שימוש בצלליות, אסתטיקה מורכבת, שילובי בדים שיוצרים ניגודיות – בדים רכים ועדינים בשילוב עם מגוון בדי צמר. שימוש באיקונוגרפיה המשקפת את מצב הנפש, עיניים המסמלות את ראי הנפש, שפתיים פעורות המרמזות על זעקה, שמחה, חרדה, חצאי פנים ופנים מעוותות, שימוש בפרינט של פסים בצורות שונות וחדות, המרמז על חוסר איזון, לחץ, בלבול, ויחד עם זאת מצביע גם על סדר ב"בלאגן".

חומרים: סריגים, בדי צמר, טול, אורגנזה, תחרות, רקמות.

מייל: Neta@iluz.net
אינסטגרם: neta_ben


תומר סטולבוב – שנקר

"בנויים לתלפיות"

בין בתי הלבנים הנמוכים שבעיר El Alto, החלו לפני כעשור לצוץ בתים גבוהים וצבעוניים בעיצובו של האדריכל הבוליביאני Freddy Mamani. בניינים אלה, המכונים Cholets ובולטים במימדיהם ובצבעוניותם כמו גם בקוויהם הגיאומטרים, סימנו התחלה של סגנון חדש – אדריכלות ניאו-אנדינית. את ההשראה לעיצובם הוא שואב ממקורותיו הילידיים, החל בצורות וכלה בצבעים, וקורא באמצעותם תיגר על קאנון האדריכלות הקולוניאליסטית והמודרנית-מינימליסטית מחד, ומאידך דורש הכרה במוצאו ותרבותו. 

אייל ברקובר - Eyal Berkover, צילום: חן לוי - Chen Levi, מעצב אופנה: תומר סטולבוב - Tomer Stolbov-סטייל
תומר סטולבוב. קולקציית גמר. שנקר 2020. דוגמן: אייל ברקובר, צילום: חן לוי

תומר סטולבוב: "הגיאומטריה הייחודית וקווי הדמיון הצורניים והרעיוניים שבין בניית הבניינים לבין המבנה הפנימי של בגדים מחויטים ריתקו אותי, והקולקציה מציעה תרגום לביש למבנים הטוטאליים של ממאני, ומתבססת על בגדים מחויטים והפרטים המאפיינים אותם, תוך שימוש בצורניות ובצבעוניות העמוסות של עבודותיו של ממאני."

זוהי קולקציית גברים בה כל מערכת היא טוטאל לוק מכף רגל ועד ראש, הכוללת גם נעליים, תיקים, משקפיים וכובעים – ויחד הן מהוות מפגן עושר של צבעים, טקסטורות ודוגמאות.

מייל: tomer.stolbov@gmail.com
אינסטגרם: tomer.stolbov


פז בן ארי – בצלאל

"-Dis-,Dis-, Dis"

פז בן ארי: "הפרויקט שלי עוסק בתופעות של הפרעות קשב. בגיל צעיר אובחנתי עם דיסלקציה, דיסגרפיה, דיסקלקוליה והפרעות קשב. הפרעות קשב הן תופעה שכיחה באוכלוסייה, אך באות לידי ביטוי באופן שונה אצל כל אדם.

הקולקציה משקפת את ההתמודדות האישית שלי ואת שיטות העבודה שסיגלתי לעצמי. כמקור השראה חזותי התייחסתי לקוביזם, זרם אומנות שהתאפיין בפירוק והרכבה סימולטניים.

בחרתי לעבוד בג'ינס, שהשימוש בו שכיח, כביטוי לשכיחות של הפרעות הקשב. אני מפרקת פריטי ג׳ינס לחלקים בגדלים שונים באנלוגיה לרצף מחשבות תזזיתי, ומחברת אותם באופן רנדומלי ואינטואיטיבי למשטח רציף שמשמש כחומר גלם לקולקציה."

חומרים: ג׳ינס 'יד שניה', שאריות ג'ינס מפרויקטים קודמים, בד דנים.
טכניקת עבודה: פירוק והרכבה רנדומליים של פריטי ג'ינס משומשים.

מייל: Paz220794@gmail.com
אינסטגרם: pazben_ari
מנחה: ירון רונן


סיהאם עטאללה – המרכז האקדמי ויצו חיפה

"זאפֶה زﻓّﮫ" – מחאה על ה"דם הצעיר"

סיהאם עטאללה: "בקולקציה אני מבקשת למחות על "פצע מדמם" בחברה הערבית: זילותו של ערך החיים, הקלות להרוג והקלות הבלתי נסבלת ללחוץ על ההדק.
המנהג בחברה שאני חיה בה הוא לקבור צעירים/צעירות שנרצחו באיבם לבושים בבגדי חתונה (חתן או כלה) ולעשות להם זאפֶה (טקס של שמחה בזמן החתונה) לפני שקוברים אותם.
הקולקציה מבטאת את המתח בין הלבוש לחתונה לבין הדם, האלימות והמוות. רגע במסיבה של חתונה שהופך להיות זאפֶה של מוות."

חומרים: משי, אורגנזת משי, קרפ, לבד תעשייתי, קופרו.
מייל: sehamatawizo@gmail.com
אינסטגרם: sehamatallah


שיר כהן – שנקר

"LET THEM STREET WEAR"

מארי אנטואנט לא הייתה המלכה רודפת-הבצע שהעיתונאים ומתנגדי השלטון טענו שהיא. צרפת של מאה ה-18 פעלה תחת קוד לבוש נוקשה, האוסר על פריטי לבוש מסוימים לבני המעמד הנמוך, ומעודד ראוותנות מנקרת עיניים לאליטה העשירה.

בימים אלו המלך והמלכה היו מורמים מן העם, ולבושם היקר הוא ביטוי לכך. על רקע זה פצחה המלכה ב-1776 במרד אופנתי מהפכני. היא נטשה את שמלות הארמון הכבדות ואימצה את ה"שמיז" ואת ז'קט הרכיבה הגברי. כיום מדובר בשילוב הידוע של לאנז'רי והבלייזר , סגנון ה"קז'ואל-שיק" אומנם משתייך לשאנל, אך כמאתיים שנה לפניה, מארי אנטואנט הייתה החלוצה שלו. 

בעידן של תרבות צריכה, ואופנה-מהירה, וכתוצאה של הגלובליזציה והיצור ההמוני, רבים מאיתנו מתלבשים אותו הדבר. אחד הטרנדים הגדולים הוא הדפס של טקסט ולוגואים ממותגים על בגדים. בעוד שהלובש מנסה להיראות "קול" בבגדים אלו, הוא משלם למעשה עבור התחושה שהבגד מעניק לו, כמו אז גם היום, הבגדים הם סמל סטטוס והתווית עליהם היא כלי למיצוב תדמית חברתית סוציו אקונומית.

שיר כהן, שנקר, מגזין אופנה
שיר כהן. קולקציית גמר. שנקר 2020. צילום: עידו לביא

שיר כהן: "בקולקציה עיצבתי מחדש פרטי לבוש אייקונים, בשילוב של אלמנטים תקופתיים והתאמתם לסגנון ה"סטריט-וור" הפופולרי של היום. עשיתי שימוש בלוגואים מוכרים, תוך כדי התייחסות והעברת ביקורת על תרבות הצריכה והעומס בעולם האופנה."

קולקציית "סטריט וור" של שיר כהן, פונה לנשים ומורכבת מפריטי לבוש שנמצאים לכולנו בארון, ובו-זמנית אין לאף אחד. הצבעוניות מורכבת בעיקר מאדום לבן וכחול, המסמלים את דגל צרפת, ואת נאמנותה של המלכה חפת הפשע שנשלחה אל מותה בגיליוטינה.

מייל: Shir22c@Gmail.com
אינסטגרם: sheer_co


שרה שואח – המרכז האקדמי ויצו חיפה

"חוק הלאום – השפעת החוק על מיעוטים בישראל"

חוק הלאום יצר שיח מאוד מורכב ומבלבל בקשר לזהותם של מיעוטים והשתייכותם לחברה הישראלית. החוק פגע במיוחד במשפחות שכולות אשר הקריבו את יקיריהם למען שמירה על בטחון המדינה. חקיקת חוק הלאום הכתה בהם, טלטלה את עולמם, וגרמה להם להרגיש שהקרבתם היתה לשווא.
שרה שואח: "הנושא נוגע בי אישית מכיוון שאני באה ממשפחה שכולה. איבדתי את אבא שלי כשהייתי בת 4. נותרנו אני, שני אחיי ואמי שהייתה רק בת 27. חיינו השתנו בין לילה, והם עוברים עלינו בצל השכול והכאב, אך לצד זה הייתה בנו גאווה בדרכו של אבא ובהקרבת חייו למען הבית והמולדת. החוק מזלזל בעשייתו של אבי ובמשפחתנו, שאיבדה אותו למען המדינה.

בקולקציה הדגשתי את כוחו של הרוב לעומת חולשתו של המיעוט, ואת המציאות האבסורדית שנוצרה עקב חוסר השוויון. ניסיתי להעביר חוויה אישית של ילדה שנחשפה לחוק שמזלזל בה, במשפחתה ובמיעוט שממנו באה."

חומרים: בדי ניילון, אריגים סינטטיים וטבעיים דקים ועבים, רקמות, הדפסות משי, רוכסנים.

מייל: sarah13sh@gmail.com
אינסטגרם: sara_shawach


נוי פוליבה – שנקר

"המכונות האנושיות"

הפרויקט "המכונות האנושיות" חוקר את היחסים בין רובוטים לבני אדם החיים יחד בעולם עתידני. 

נוי פוליבה: "בימים מתקדמים אלה, קיימת טכנולוגיה פורצת דרך המשלבת רובוטים בתחומי האמנות, סיעוד והלחימה. לצד אלו קיימת טכנולוגיה שמרחיבה את יכולתו הביולוגית של האדם. הבלבול בין אדם למכונה כבר החל והתופעה רק תלך ותתעצם."

נוי-פוליבה-שנקר-מגזין-אופנה
נוי פוליבה. קולקציית גמר. שנקר 2020. צילום: עידו לביא

ד"ר לבלוק טוען שהמכונות יהיו התפתחותו האבולוציונית של האדם ואף יהפכו לישות אחת חצי אנושית וחצי טכנולוגית שתיקרא – cyborg. מגפת הקורונה האיצה את התהליך והביאה את הרובוטים לחזית, הרובוטים מחטאים חדרים, מגישים תרופות וממלאים משרות נוספות הכוללות חשיפה לנגיף.

בקולקציה "המכונות האנושיות" מערכות הלבוש הן unisex, כיוון שבעולם המכונות אין מגדר. לסדרה מראה מחויט בשילוב עם בגדי ספורט,הצבע הלבן מבטא ניכור, ריחוק ואווירת מעבדה. 

חומרים: ניילון, כותנה וצמר.

מייל: Noypoliva@gmail.com
אינסטגרם: noipoliva
אתר: https://www.noipoliva.com/


רוואן בזבזת – בצלאל

"שעקבות ממלוכיים"

הסולטנים הממלוכים ידועים בתמיכתם באמנות ואדריכלות בירושלים. המוסדות החינוכיים שלהם היו חלק ממגוון רחב של פרויקטים אדריכליים.

הפרויקט שלי עוסק בצורתם של המבנים הנוגעת ברוח האחדות והאחווה, שעד היום מניעה את יצירת המבנים האדריכליים הללו.

המטרה הראשית הייתה איסוף של רוח הדפוסים והגיאומטריה של צורות המבנים הממלוכיים, הנחבאים בחוקים ובהפשטה, בקונספטים ובאופן התפיסה שלהם – האיכויות שמהוות עדות לזיכרונם.

ברצוני להדגיש ולשלב באובייקטים שלי את התצורה של המאפיינים הפורמליסטיים שלהם, התכונות הציריות שלהם והנראוּת המבנית שלהם, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה מופשטת.

לפיכך, אני מתקדמת ומשתמשת בשיטות ייחודיות להתחקות אחר העקבות של אותן אנדרטאות, בעודי נעזרת בטכניקה הוותיקה פרוטאז׳.

את האובייקטים השונים בסדרה יצרתי מחומרים שהם בעת ובעונה אחת שבריריים, מעודנים, שקופים, אך עמידים וכבדים, בדומה לביטוי המורכב של הערכים האנושיים, שמהווים את היישום המרכזי של הפרויקט.

טכניקות: מחקר שדה, הדפסת משי, לחצנות מתכת, זכוכית מנופחת, שרשרת מנופפת, שבור, תפירה, ניסור, הלחמה וחיבור קרץ.
חומרים: זכוכית, נחושת, אלומיניום, פחם, כותנה גולמית, פיגמנטים.

מייל: rawanbazbazat@gmail.com
אינסטגרם: rawanbazbazat
הנחיה: קלודט זורע


אוריאן כהן – המרכז האקדמי ויצו חיפה

"תכשיטי הנפש"

הרמב"ם – גדול הפוסקים ביהדות.
הרמב"ם, אחד האישים החשובים והנערצים ביותר ביהדות מאז ועד היום, היה ידוע כאיש אשכולות. היה מחשובי הפילוסופים בימי הביניים, מדען, רופא, חוקר ומנהיג. הרמב"ם חי בתרבויות שונות, שילב בין מדע ודת, והביא בפסיקותיו הנועזות את המודרניות אל לב המסורת היהודית.

הקולקציה עוסקת ברנסנס של היהדות בתקופת הרמב"ם ובהשפעותיו על הקהילה היהודית מאז ועד היום.

השילוב בין דת ומדע הביא לתהליכי מודרניזציה בעולם העתיק, והוביל לשילובים כדוגמת ההוד וההדר של האוריינטליזם לצד הצניעות של נפש האדם.

בקולקציה בחרתי לייצג אלמנטים של לבוש מסורתי אוריינטלי שניתן למצוא בקהילות היהודים מצפון אפריקה.

את סגנון הקישוט והציור שאבתי מעימודים של כתבים שנעשו באותה תקופה: לא רק טקסט אלא גם אותיות מעוטרות ומקושטות ועריכה מופתית ואסתטית המפארת ומהדרת את כתבי הקודש.

חומרים: עור, אורגנזת משי, מתכות, ניילון.

מייל: cohenoriyan@gmail.com
אינסטגרם: oriyanc15


אלודי אטלן – בצלאל

"צרפוקאית"

שמי אלודי אטלן ואני, יש אומרים, "צרפוקאית" – צרפתייה שמוצאה בצפון אפריקה.

בפרויקט הגמר שלי בחרתי לעסוק במוצאי המשפחתי שהוא המפגש בין שלוש תרבויות – צרפתית, מרוקאית וישראלית המהווה מרכיב מרכזי בזהות שלי. צרפתייה שמוצאה מצפון אפריקה לא נחשבת שוות ערך ל"אירופאית אמיתית", היא "צרפוקאית", כינוי גנאי שנתקלתי בו פעמים רבות במהלך חיי.

בקולקציה "צרפוקאית" אני בוחרת לבטל את ההיררכייה ולהאדיר את המפגש התרבותי על ידי שימוש בגזרות ובחומרים המשלבים עושר מרוקאי, איפוק ואלגנטיות אירופאית המוכרים לי מצרפת, ואיך לא, חוצפה ישראלית. יצרתי מנעד חזותי חדש המתפקד כמראה לאופן שבו אני ה"צרפוקאית" תופסת וחווה לבוש.

שילוב זה יבוא לידי ביטוי בשימוש בבדים עשירים, כגון: קטיפה, משי, חוטי זהב ועיטורים רבים המקשטים מערכות לבוש בתרבות המרוקאית, בשילוב גזרות בעלות מראה ארוך ואלגנטי, וסממנים המזוהים עם התרבות האירופאית-צרפתית, דהיינו, הסגנון המוקפד שהוא חלק ממי שאני. בנוסף למגוון הבדים והגזרות, בחרתי לתבל את הקולקציה בסממנים ובסמלים המזוהים עם התרבות הצפון אפריקאית והישראלית: סמל ה"חמסה", תליון "עין הרע" ותליון "חי", בכדי להאדיר אותם.

חומרים: קטיפה, משי, פרווה סינתטית, חוטי זהב.
טכניקת עבודה: סריגה, הדפסת תלת-ממד, אלקטרו פורמינג, עבודות יד.

מייל: elodiatlan@gmail.com
אינסטגרם: atlanelodie
מנחה: דורון אשכנזי


אפרת יתח – המרכז האקדמי ויצו חיפה

"גרורות"

מחלת הסרטן היא המגפה של העידן הנוכחי.
כל מי שחלה והבריא יודע להעיד כי החיים אינם ברורים מאליהם, בדיוק כמו המחלה. יש בהם עליות, מורדות, המולה, דממה, שמחה ועצב.
הקולקציה שלי משקפת את התהליך אותו עברתי עם אבי, שהיה אדם חזק, כל יכול ומלא באופטימיות. לאט לאט שברה התקדמות המחלה את גופו, ולבסוף גם הביסה את רוחו.

אופנה-גרורות-אפרת-יתח-טרנדים-סטייל-חדשות-האופנה-מגזין-אופנה
אפרת יתח. קולקציית גמר. המרכז האקדמי ויצו חיפה 2020. צילום: עידו לביא

הקולקציה מתמקדת בהתפשטות המחלה, בגידול שאיננו יכולים לראותו חיצונית, ובגרורות שמאכלות את הגוף וגורמות להרס פיזי ונפשי.

חומרים: אורגנזה, פרשוט, קטיפה, גומי, אקרילן, טכניקות צביעה ידנית

מייל: efratitahmoc.liamg@1
אינסטגרם: efratitah


תוג'אן חטאב – בצלאל

"Sunbird"

תוג'אן חטאב: בפרויקט הגמר בחרתי לחקור את מסורת הלבוש הפלסטיני במשפחה שלי. יצאתי למסע שורשים באלבומי התמונות ובארונות הבגדים בבית סבא ואבא. התמונות שגיליתי הפכו למקורות השראה עבורי בעיצוב קולקציית הלבוש, שמכבדת את הבגד הפלסטיני המסורתי, ובו זמנית שומרת על חירות המערערת על המוסכמות המקובלות ומציעה אלטרנטיבה חדשה. ברוב התמונות מצאתי בעיקר תיעוד של הלבוש הגברי, בשילוב מסורת מפוארת של רקמות מסורתיות בעבודת יד, של נשים שכמעט שלא נראו בתמונות. 

בחרתי לשלב את גזרות הלבוש הגברי עם טכניקות רקמה ואריגה מעשה ידיי. האמירה החדשה שלי בקולקציה היא עיצוב לבוש פלסטיני לנשים וגברים כאחד.

טוג'אן חאטב, בצלאל, חדשות האופנה
תוג'אן חטאב. קולקציית גמר. בצלאל 2020. צילום: שלו אריאל

באמצעות טשטוש, פירוק והרכבה מחדש בחנתי מחדש את החלוקה המגדרית המקובלת, שילבתי בין ישן לחדש, בין בגדי יום-יום ובגדי חג. מורשת הרקמה הפלסטינית משתנה מאזור לאזור, אני בחרתי לערבב טכניקות רקמה ממקומות שונים ולתת ביטוי לדימוי הציפור, המופיעה ברקמות השונות, בהן "יונק הדבש", שהוכתרה ב-2005 כציפור הלאומית של פלסטין המודרנית כיום, הנקראת ״ציפור השמש״."

חומרים: עור צמחי, אורגנזה, משי, חוטי כותנה, חוטי סאטן, חוטי נחושת, חוטי עור, חוטי גומי, צמר.
טכניקת עבודה: תפירה, אריגה בנול מקורי מעור קויו, עבודת יד רקמה, סריגה.

מנחה: סיון לוי


שחר רבן_אופנה

שחר רבן
סטייליסט אישי ועיתונאי אופנה
אינסטגרם: shachar_rabanne
אתר: www.styleyourlife.co.il

Maya Oshri Cohen, מאיה אושרי כהן

מאיה אושרי כהן
עורכת ראשית
Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
אינסטגרם: maya_oshri_cohen

אלכס פרגמנט ארדירקטור הפקות אופנה

אלכס פרגמנט – משנה למנכ״ל
ארטדירקטור – עורך הפקות אופנה
Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
אינסטגרם: pergament
מייל: alex.pergament@gmail.com

חדיג'ה דסוקי עיתונאית אופנה Efifo

חדיג'ה דסוקי – עורכת אופנה
Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
אינסטגרם: khadijeh.a.s

נועם שקד, אופנה, אינסטגרם

נועם שקד – עיתונאית אופנה
Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
אינסטגרם: noam.shaked

אסתר בר מוחא

אסתר בר מוחא – עיתונאית אופנה
Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
אינסטגרם: ester_bar_moha


זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרם: fashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: ויצמן 68 כניסה ב׳ דירה 3 גבעתיים

תגובות פייסבוק