אנג'לה פטה. פיליפ שולצה

weiser westen3-2
|

אנג'לה פטה. פיליפ שולצה. האבולוציה כורתת את הילדים. תערוכה חדשה בגלריה של המכון לאמנות בת ים, לצמד האמנים הגרמנים אנג'לה פטה ופיליפ שולצה. פתיחה: חמישי  5.11.2015  בשעה 19:00

weiser westen3-1
צילום: יח"צ
weiser westen3-3
צילום: יח"צ
weiser westen3-4
צילום: יח"צ
weiser westen3-5
צילום: יח"צ
weiser westen3-6
צילום: יח"צ
weiser westen3-7
צילום: יח"צ

הגלריה של מכון האמנות בת ים מארחת את צמד האמנים הגרמנים  אנג'לה פטה ופיליפ שולצה, צמד אמנים  בין תחומי  מדיסלדורף, הנע בין פיסול מיצב וסאונד והידוע בשם Weisser Westen (מערב לבן).
אנג'לה פטה היא אמנית מיצג ציירת ומשוררת הפועלת ברוח האוונגרד הקלאסי ופיליפ שולצה הוא אמן סאונד המשחזר את אווירת הדאדא בטאצ' אלקטרוני עכשווי. (פטה, ילידת 1970, הציגה בארץ לראשונה השנה במוזיאון הרצליה במסגרת התערוכה "מעבר זמני" והתארכה בארץ לשהות אמן במשך 3 חודשים.)  עבודותיהם של הצמד מזכירות באווירתם את פעילותן של תנועות העבר האמנותיות -הבאוהאוס, הקונסטרוקטוביזם הרוסי והדאדא, בעבודה בין תחומית המשלבת מיצבים ומיצגים של  ציור, עיצוב תלבושות, שירה, סאונד אלקטרוני ופסלי תאורה. צמד האמנים  מייצרים שילובים משונים בין ניו מדיה אלקטרונית (אור, וידאו קירות של סאונד אלקטרוני) ותלבושות, קישוטים, דגלים ושלל עיצובים ביזארים המיוצרים באופן ידני ועצמאי. הסאונד של שולצה מושפע גם מהאופרה של מלביץ' "victory over the sun" או הבלט של אוסקר שלמר, כל אלו מתכנסים ומעורבבים לכדי תוצר דיגיטלי עכשווי. הליריקה של שיריהם המוצהרת בפרפרומנס בגרמנית ואנגלית עוסקת בשאלות הנוגעות סביב אבולוצית האדם, אוטופיה וטכנולוגיה. הסאונד המשולב משחזר אוירת מועדונים, סאונד אקפירמנטלי, טכנו ועוד. ההופעות של הצמד הוגדרו במילותיהם כ"ניסויים פיזיים". זוהי התערוכה הראשונה לצמד בארץ.

בתערוכה הקרובה בגלרית המכון לאמנות בבת ים יציגו השניים  מיצבי וידאו ותלבושות ויקיימו פרפורמנס באירוע הפתיחה.
המכון לאמנות הוקם על ידי עיריית בת-ים בסוף שנות ה- 60 של המאה ה-20. בבמסגרת המכון פועלים היום חוגי אמנות לקהל רחב ולתלמידי בית הספר לאמנות. לצד המכון הוקמה גלריה אשר משמשת אמנים רבים מכל התחומים לתצוגות ולפעילויות. המכון לאמנות והגלריה בניהול האמן שי פרדו, פועלים במסגרת מכללת בת-ים. הגלריה מציגה תערוכות מתחלפות של אמנים מוכרים, אמנים צעירים, סטודנטים מהמכללה ואמנים מן הקהילה.

נעילה: יום ו' 20.11.2015
הגלריה החדשה במכון לאמנות בת ים
רח' הגבול 18(שמחה הולצברג),
שעות פתיחת התערוכה: ימי שני 18:00-20:00
שישי -שבת 11:00-14:00
ובתיאום מראש עם אוצר הגלריה, שי פרדו 0546484344

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק