אני רוצה להאמין שהז׳אנר שלי הוא אור ברק

אור ברק
|

אור ברק, בן ה-24, זמר, ראפר ומפיק, שיריו שהגיעו למאות אלפי צפיות ביוטיוב, ואף למיליוני השמעות בספוטיפיי ובאפל מיוזיק. אה כן, הוא שיחק עם שירה האס ודיגמן גם להארלי דוידסון. ראיון עם סטר קוואלוטי

אור-ברק-מגזין-אופנה-ישראלי
אור ברק. צילום: אינסטגרם

בעידן בו עולם הטאלנטים הולך ומשתלט על עולם הדוגמנות, לאור ברק, בן ה-24, יש את כל "החבילה" כדי להצליח – אור הוא זמר, ראפר ומפיק, שהוציא שירים שהגיעו למאות אלפי צפיות ביוטיוב, ולמאות אלפי ואף מיליוני השמעות בספוטיפיי ובאפל מיוזיק. בנוסף הוא שחקן, ששיחק בין השאר בסרט "אסיה" עם שירה האס, ודוגמן שכיכב בפרסומות רבות, ביניהן להארלי דוידסון. כשיש כל כך הרבה כישרונות ואמביציה הדרך להצלחה סלולה בקרוב ייצא אלבום חדש שהקליט בזמן הקורונה, בשם "אוונגרד".

אור-ברק-מגזין-אופנה-אונליין
אור ברק. צילום: איתן ברנט

מה הסגנון המוזיקלי שלך וממי אתה שואב השראה?
"אני לא אוהב להגדיר מוזיקה בז׳אנרים, אני רוצה להאמין שהז׳אנר שלי הוא אור ברק, שהמצאתי סאונד משלי, במיוחד באלבום החדש. אבל אם הייתי חייב אז זה לגמרי נכנס לקטגוריה של פופ, היפ-הופ או אר אנד בי.

אני שואב את ההשראה שלי מכל כך הרבה סגנונות שונים, גם מאמנים מהילדות כמו T-Pain או Kid Cudi וגם מאמנים יצירתיים עכשוויים שאני אוהב ולומד מהם המון כמו טראוויס סקוט, פרנק אושן, ג׳יידן סמית, ואפילו מאמנים ישראלים כמו טונה, רביד פלוטניק ומרגי שלאחרונה עושים דברים שמעוררים בי המון השראה. אני פשוט קודם כל מעריץ של מוזיקה, ומשם באה כל האהבה הגדולה הזו שלעולם לא תפסיק."

אור-ברק-מגזין-אופנה-מוזיקה
אור ברק. צילום: עמית אוזנה

אתה חושב שאם לא הקורונה והסגרים שהביאה, היית מוציא השנה אלבום? לעובדה שלא היו הופעות הייתה השפעה מבחינת האמנים שאירחת, צוות ההפקה של האלבום וכו'?
"אני חושב שדווקא בגלל השנה המשוגעת הזו, ודווקא בגלל כל הסגרים, הימים והלילות בבית התאפשר לי להתחבר יותר לעצמי ולמי שאני ולשאול את עצמי למה אני עושה את מה שאני עושה? אחרי המון שירים ששחררתי שהתפוצצו באופן אורגני רק בגלל הקהל שלי שאוהב אותי, והגיעו מאות אלפים ומיליונים לבד.

אור-ברק-מגזין-אופנה-חדשות
אור ברק. צילום: אינסטגרם

הבנתי שהגיע הזמן להגשים את החלום שתמיד היה לי, לעשות אלבום שלם, לקחת את הקהל שלי ביחד איתי לחוויה ארוכה יותר, אמיתית יותר, מעניינת יותר והכי חשוב ברמה גבוהה יותר כי זה באמת אלבום שישנה את העולם לדעתי.

באלבום אירחתי אמנים מהארץ, אמנים מאמריקה לדוגמא מטקסס ומניו יורק וגם אמנים מוכשרים ישראלים שבאמת יודעים לשיר באנגלית ועושים את זה כבר שנים והם פשוט התאימו למה שהיה לי בראש. לגבי השמות? חכו, הפתעה!"

לשם האלבום החדש שלך "אוונגרד" יש קשר לעובדה שאתה רואה עצמך כחלוץ שהולך לפני המחנה – במוזיקה/באמנות/בסטייל?
"כמובן, השם ״אוונגרד״ נבחר מהמון סיבות, ישבתי עם הצוות שלי באולפן ופשוט חשבנו על שם, אבל ידעתי שהוא חייב להיות עליי כדי שזה יהיה משהו שבאמת מייצג אותי .. אוונגרד פירושו אדם שממציא פאשן, ממציא קוד לבוש, ממציא סגנון מוזיקלי חדש, מוביל דעה ולא אחד שמכתיבים לו מה הולך, הוא זה שמכתיב מה הולך ורק הוא – וזה אני.

מעבר לזה השם אוונגרד בה מהמילה Avant-garde בצרפתית ואני חצי צרפתי ומאוד קרוב לשורשים הצרפתיים שלי, אז הייתי חייב להביא גם את זה אל תוך הסיפור שלי בצורה מעניינת. בחרתי בשם שגם מאפיין אותי וגם מאפיין את מאיפה באתי בצורה נסתרת."

אור-ברק-מגזין-אופנה-גברים
אור ברק. צילום: איתן ברנט

אתה מחזיק בקריירה מגוונת – אתה זמר, שחקן, דוגמן. אתה חושב שבעידן של היום זה יתרון לעסוק בכמה תחומים בו זמנית?
"אני חושב שזה מעולה, כמה שיותר להביא את מי שאני כמו שאני אל יותר תחומים ולכבוש פסגות. המוזיקה תמיד תהיה הדבר החשוב לי ביותר, זה מי שאני, אני קודם כל מוזיקאי, אבל לדגמן ולשחק אלא תחומים פשוט מדהימים שכל כך מתאימים לי. בנוסף, אתה צובר חוויות וחברים חדשים ורגעים חדשים על הסט שאף פעם אתה לא שוכח! אז זה כיף."

אור-ברק-מגזין-אופנה-לגבר
אור ברק. צילום: איתן ברנט

בסרט "אסיה" שזכה במקום ראשון בפרסי אופיר אתה משחק לצד שירה האס. איך היה לעבוד איתה ואיך ההרגשה לדעת שהסרט בו השתתפת זכה בפרס היוקרתי? 
"לעבוד לצד שירה האס זה פשוט חוויה מטורפת, מהסיבה הפשוטה שהיא פשוט מקצוענית, יש בה כל כך הרבה פוקוס ותכנון נכון של איך לעשות את הדברים – מעבר לכישרון המטורף כמובן, היא יודעת מתי לשים את הפוקוס שלה במאה אחוז על הסצנה, ולעזור לי אפילו להוציא את עצמי יותר טוב, ובשנייה שיש קאט, זהו, היא מתנתקת ממה שהיה הרגע וכבר מוכנה בראש להיכנס באמת לסצנה הבאה מכל הלב.

אור-ברק-אופנת-גברים
אור ברק. צילום: אינסטגרם

לא יודע ממש איך להסביר, אבל למדתי ממנה ולקחתי ממנה המון.
אני ממש שמח ש״אסיה״ זכה בפרסי אופיר ולהרבה הכרה בעולם ולביקורות טובות, אני צפיתי בו כמה פעמים וזה באמת אחד הסרטים המיוחדים והטובים שראיתי, מאוד מרגש גם. מחכה שיפתחו שוב בתי הקולנוע בארץ ואז גם כל המדינה שלנו תזכה לצפות בו."

אור-ברק-מגזין-אופנה-ישראלית
אור ברק. צילום: איתן ברנט

המראה, הוויב, הסטייל שלך משדרים חו"ל. יש חלום ללכת בעקבות זמרים כמו נועה קירל וסטטיק ובן אל ולחתום חוזים בארצות הברית?
"קודם כל, לא הרבה יודעים את זה, אבל אני כבר החתמתי כמה שירים בחו״ל. אף פעם לא חתמתי על חוזה גדול כאמן קבוע למרות שהציעו לי, אבל כנראה שההצעה לא הייתה מספיק מתאימה לי באותם רגעים. יצא לי לשחרר כמה סינגלים תחת חברות תקליטים אמריקאיות שהשקיעו בי בסינגל עצמו כמובן בתמורה לרווחים.

כמובן שאני רוצה לחתום עם חברת תקליטים ולהתחיל לשחרר מוזיקה דרכה וליצור את הדמות שלי ביחד איתה, אבל זה חייב לבוא בטיימינג הנכון. המטרה הסופית היא כן – להופיע על במות בכל העולם ולהגיע לקהל בכל העולם ולא רק בארץ, זו תמיד הייתה המטרה."

אור-ברק-אופנה
אור ברק. צילום: גיל טרנוס

אין ספק שהסטייל שלך מאוד ייחודי – בגדים בסגנון הסטריט סטייל, קעקועים… מה שמושך במיוחד את תשומת הלב זו השרשרת הגדולה אותה אתה עונד באופן קבוע.  מאחורי הבחירה בתכשיט הזה יש אמירה או משמעות?
"בכל דבר שאני עושה יש אמירה ומשמעות, מיותר לעשות משהו סתם כי זה נראה מגניב או כי זה דומה למשהו מגניב אחר שראית אצל איזה כוכב גדול או אצל איזה מישהו שאתה צופה בו.

אור-ברק-מגזין-אופנה
אור ברק. צילום: עמית אוזנה

חייב תמיד להיות מי שאתה ולהביא את השילוב בין מי שאתה למשהו יצירתי שאתה רוצה להעביר, השרשראות שאני עונד מתחלפות כל הזמן, אני בן אדם מאוד צבעוני ומאוד רואה צבעים ויזואליים בראש כשאני מתכנן את התוכן שלי, זאת אומרת אם אני רוצה ורוד אלבש שרשרת נוצצת ורודה שתתאים בדיוק לפיס הנכון או לבגד הנכון, עם ארצה משהו נוצץ הוא יהיה חייב להתאים לי לויז׳ן.

מבחינתי אני לא מתבייש ללכת במיליארד אחוז עם מה שאני רואה ומדמיין בראש, אם זה יהיה אדום, ורוד, כחול, שחור, כתום או צהוב, נוצץ או לא, עדין או צעקני, עם זה יוציא אותי קשוח או חמוד, אליל הבנות או בחור עדין אני עדיין אלך על זה אם זה מתאים לסטייל שרציתי להעביר לצופה. אני לא מפחד מזה, אני יודע מה אני עושה."

אור-ברק-מגזין-אופנה-כתבות
אור ברק. צילום: אינסטגרם

אינסטגרם: https://www.instagram.com/orbarakofficial/
פייסבוק: https://www.facebook.com/orbarakofficial
קישורים לשירים: https://www.youtube.com/channel/UCTGuOtB-exiRMPlzhtDeLuA
https://bit.ly/orbarak-apple


נועם

נועם שקד – עיתונאית אופנה
אינסטגרם: noam.shaked

logo fashion israel 2021

בעלים, מנכ״ל ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel
 – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
אינסטגרם: fashionisrael.mag
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
דף עסקי: Fashion Israel
טלפון: 050-7368167
כתובת למשלוח:  בר כוכבא 1 דירה 1 רמת גן

תגובות פייסבוק