אתיופיה

awdamet חגית יאסו
|

אתיופיה: "אוודמט", חגית ואתיופיה: תיעוד מסע אל המוזיקה והשורשים של חגית יאסו באתיופיה

אתיופיה

 

awdamet מסע מוזיקה ושורשים. חגית יאסו
מסע מוזיקה ושורשים. חגית יאסו. צילום: מתניה תאוסיג

מאת מערכת המגזין

 

לכבוד יום השנה הלאומי של אתיופיה*, שיחול ב-28 במאי, יצאה הזמרת חגית יאסו, בליווי שי פורת (יוצר הסרט), יואב ברדה (הבמאי) ומתניה תאוסיג (צלם), למסע אל המוזיקה והשורשים שלה באתיופיה.

חגית יאסו

במהלך המסע פוגשת חגית, ילידת ישראל, את הצלילים, הצבעים, האנשים והנופים המרהיבים. בכפרים, אליהם היא מגיעה, היא פוגשת אנשים, שרה ורוקדת איתם, עולה למופע JAM לראשונה בחייה עם הרכב  מוזיקלי מקומי.

אוודמט

בנסיעות הארוכות היא עושה מדי פעם הפסקה, יורדת מהרכב,  נוגעת באדמה, נעמדת על סלע ושרה. היא שרה שיר את "אוודמט", שיר אתיופי ידוע, "אולי הפעם" ואת "שלום עליכם, מלאכי השרת", שהצליח לרגש גם את הצוות שליווה אותה.

 

 

צריך להבין שיהדות אתיופיה עתיקה מאוד, הם עברו תקופות מפוארות מאוד וגם רעות, אבל ללא ספק יהדות ויהודים – קהילת ביתא ישראל השפיעה השפעה עצומה על המדינה הזו.

ציון, ירושלים, בגדים לבנים בשבת וזה רק קצה הקרחון ויותר מזה- באתיופיה היום אתה רואה הערכה ואפילו ציפיה  מאיתנו הישראלים לתפקיד ממש רוחני, ערכי ומוסרי בשותפות איתם. 

 

הסרט אולי יעשה משהו לטובת זה. להבין איזה עוצמה וקסם יש שם. ולקהילה הזו יש לי רק להגיד- אחים אנחנו. ואת זה צריך לתרגם למעשים, אחרת אנחנו עלולים לאבד חלק מאוד חשוב של עצמנו".

awdamet מסע מוזיקה ושורשים. חגית יאסו-2
"אחים אנחנו" חגית יאסו. צילום: מתניה תאוסיג

אתיופיה חוגגת החודש 20 שנה למערכת הבחירות הדמוקרטית הראשונה, שלה קדמה הפיכה סוציאל-דמוקרטית בשנות התשעים.

את רוח הדמוקרטיה הובילו, בין השאר, סטודנטים באוניברסיטאות שהושפעו מתורות של סוציאליזם ושוויון, ממש כמו גל שנות השישים והשבעים באירופה ובארצות הברית, המוכרים לנו. אתיופיה היא כיום אחת מעשר המדינות הצומחות בעולם.

awdamet מסע מוזיקה ושורשים. חגית יאסו-3
צילום: הילה ברבי

מועדי הקרנת הסרט

בית הקונפדרציה, ירושלים: יום שלישי, 19.5, שעה 20:00, במעמד שגריר אתיופיה בישראל.

אורחת: חגית יאסו (פרטים בבית הקונפדרציה, הרשמה מראש ללא תשלום).

סינמטק תל-אביב: יום שישי, 22.5 , שעה 11:30, במעמד שגריר אתיופיה בישראל ויוצרי הסרט. אורחות מיוחדות: הרקדנית דגה פדר בקטע ריקוד והזמרת חגית יאסו.
כרטיסים במחיר 35 שקלים ניתן לרכוש באמצעות הלינק הבא: https://www.facebook.com/events/819955651422053 , או חפשו את שם הסרט בפייסבוק.

 

 


Beauty fashion Fashion israel Fashion Magazine Fashion News hair Makeup photography style Trends zara אופנה אופנה 2021 אופנה ישראלית אופנת גברים אופנת נשים איפור אפי אליסי אתר אופנה אתר אופנה 2021 ביוטי הפקות אופנה זארה חדשות אופנה חדשות האופנה טיפוח טרנדים טרנדים 2021 כתבות אופנה מגזין אופנה מגזין אופנה 2021 מגזין אופנה אונליין מגזין אופנה ויופי מגזין אופנה ישראלי מגזין אופנה לנשים מעצבי אופנה סטייל עיצוב אופנה צילום צילום אופנה קורונה קסטרו שבוע האופנה שיער שמלות כלה

תגובות פייסבוק