בגדים. המציאות של המחר

אלעד-הופמן,-צילום-קיים-קלנדר,-סטיילינג-בובה-זהבה-חיפה-
|

כשניסיתי למצוא נושא שבו גברים זוכים פחות לחופש מנשים, חשבתי על בגדים. 

במשך עשרות שנים מקובל מבחינה חברתית שנשים לובשות מכנסיים, חליפות וכמעט כל דבר אחר בגזרת הגברים. להיות "טומבוי" אינו מבזה, ואף נחשב מגניב במקרים מסוימים. מצד שני, זה לא מקובל מבחינה חברתית שגבר ינעל נעלי עקב ושמלה. באופן כללי, לאופנת נשים יש הרבה יותר מגוון וביטוי. בגדים שנלבשו בשנות ה- 1800 לגברים אינם רחוקים מדי ממה שהם לובשים עכשיו. כל כך ברור, לגברים יש פחות חופש. 

אלעד-הופמן
אלעד הופמן, צילום קיים קלנדר, סטיילינג בובה זהבה

מדוע נשים יכולות ללבוש בגדי גברים, אך גברים אינם יכולים ללבוש נשים?
מדוע אין מגמה רווחת לגברים שלובשים בגדי נשים? למרות שסלבריטאים גברים כמו דיוויד בואי וג'אדן סמית עיצבו בגדים בלבוש נשי, זה עדיין לא הפך למחזה נפוץ ברוב השטחים הציבוריים. כשאני אשאל את רוב הגברים אם הם אי פעם רוצים ללבוש בגדים נשיים ולמה הם לא. אני כמעט בטוחה שהתגובות שלהם יהיו: "לא, אני לא רוצה להיראות מוזר לאנשים אחרים," "חצאיות נראות נוחות, אבל אני לא רוצה להראות נשיות", "אנשים עשויים לחשוב שאני הומו, "ו," החברה לא מוכנה לכך. " 

אלעד-הופמן-5
אלעד הופמן, צילום קיים קלנדר, סטיילינג בובה זהבה

מה המסמל בגדים מגדריים
משיעור ההיסטוריה ומשיחות אלה הגעתי למסקנה, נשים אימצו את אופנת הגברים כסימן להעצמה מכיוון שגברים מסומלים כחזקים . לבישת בגדי גברים נותנת אשליה של מסגרת גוף גברית יחד עם המאפיינים הקשורים לגבריות.  רפידות כתף מדגישות כוח; מכנסיים מעידים על סמכות; עניבות מעוררות אמינות. בלייזרים ונשים חליפות מכנסיים היו אותות לכך שנשים נכנסו לעסקים, לפוליטיקה ולעמדות כוח אחרות. כך שלא רק נשים יכולות ללבוש בגדי גברים, הן גם רוצות . להגיע לרמת ארון הבגדים של הגבר הוא שאיפתי מכיוון שהם נתפסים כמעמד גבוה יותר. תפיסה זו ניכרת על ידי איך שאנחנו מרגישים על סמך מה שאנחנו לובשים. 

אלעד-הופמן-9
אלעד הופמן, צילום קיים קלנדר, סטיילינג בובה זהבה

יש לנו את הכוח לדבר ולהישמע ולהיאבק

אישה שלובשת בגדי גברים העלתה את מעמדה לגבר, אך גבר שלבש בגדי נשים הוריד את מעמדו למצב של אישה.
אין העצמה הקשורה לחצאית עיפרון. אם גבר לובש שמלה, הוא לא נראה חזק, הוא נראה "נשי", שלרוב קשור לדמות חלשה וכנועה יותר. גבר אינו יכול להתלבש בשמלה מבלי שתוטל ספק במיניותו. נראה כי יש פחד ובושה בלבוש בגדי נשים כי זה יאלץ גברים לראות ולהביע את עצמם בדרכים שהם לא רגילים בהם. 

שמלות שמש רכות ואווריריות; חולצות ללא שרוולים חושפות את הכתפיים והזרועות מעלה מראה פגיע. מה שנשים לובשות. מה שגברים לובשים. מבחינתי זו לא שאלה. העובדה שהחברה מניחה אוטומטית שהגבר מוזר בלבישת בגדים נשיים.

אלעד-הופמן-8
אלעד הופמן, צילום קיים קלנדר, סטיילינג בובה זהבה

מעבר לבגדים
השגת שוויון בין המינים לא תועיל רק לנשים, אלא גם לגברים. אם גברים ונשים היו נתפסים כשווים באמת, אז לא היתה שום בושה לגבר לעשות קניות במדור נשי. אם "ילדה" לא נקשרת לחולשה, אז גברים יכולים להיות יותר אקספרסיביים ולבסוף לחוש את הרוח המנחמת שמגיעה עם חצאית זורמת וזה מעבר ליותר אפשרויות להוסיף למלתחה שלו.

אלעד-הופמן-6
אלעד הופמן, צילום קיים קלנדר, סטיילינג בובה זהבה

אנחנו יוצרים מציאות של המחר 

להזכיר לעולם, במיוחד לגברים, שלא תהיה שום בושה לבטא את עצמם ולעשות דברים שהם "נשיים". להיות אותו אדם שגורם למישהו להרגיש בנוח מספיק כדי ללבוש את מה שהוא רוצה ולשתף את מה שהוא מרגיש.
ולהראות לעולם, כמה גברים יכולים להיראות גדולים בבגדי נשים!

אינסטגרם אלעד: eladhoffman
אינסטגרם זהבה: buba_zahava_vintage_shop

Maya Oshri Cohen, מאיה אושרי כהן

מאיה אושרי כהן – עורכת ראשית
אינסטגרם: maya_oshri_cohen

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Editor in Chief: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק