בגיל 61, אחרי שחלתה בסרטן השד, הלכה מיקה דרימר ללמוד עיצוב נעליים. שנתיים אחרי נולד לה מותג

נעליים של מיקה דרימר. בתמונה Mika Drimer - Artistic Shoes. צילום: מיקה דרימר - 4
|

״הנעליים נשיות, רכות, מלאות ברגש. אופטימיות, צבעוניות, ייחודיות, שמחה ובעלות תעוזה. לכל דגם יש סיפור. הנעליים מדברות״. מיקה דרימר, 65, אמנית, מעצבת ובעלת המותג Mika Drimer – Artistic Shoes על נעליים שמחוץ לקופסה. ראיון

 

נעליים של מיקה דרימר. בתמונה Mika Drimer - Artistic Shoes. צילום: מיקה דרימר - 6
"אני מייצרת וממציאה את עצמי כל רגע מחדש". מיקה דרימר. צילום: יח״צ

 

מאת נועם שקדעיתונאית אופנה Efifo

 

התחלת קריירה רגע לפני הפנסיה.
״אני בת 65, אמנית, מעצבת ובעלת המותג Mika Drimer – Artistic Shoes. אני גם פסלת. בתחום הפיסול פיסלתי שמלות מקרמיקה, הצגתי במוזיאונים ובגלריות בארץ ובעולם. מאחר וגם אני נכנסתי לסטטיסטיקה של אחת מתשע (עכשיו זה כבר אחת מארבע) וחליתי בסרטן השד, מסיבות בריאותיות עזבתי את החומר ושבוע לאחר הטיפולים, כשהייתי בת 61, בשנת 2014, התחלתי ללמוד עיצוב נעליים ב״הגילדה״. כשנתיים מאוחר יותר, כשאני בת 63, הקמתי את המותג ופתחתי את הגלריה לעיצוב נעליים ׳אמנות בתנועה׳. בנוסף, אני מעבירה מפגשים: ׳ללכת הלאה׳ – מפגשי השראה והעצמה נשית ומפגש ׳דיאלוג בין אמנות לעיצוב׳ – תהליך אישי ומרתק. כיצד מרעיון או השראה נולדת יצירה חדשה ולכל דגם יש סיפור״.

 

נעליים של מיקה דרימר. בתמונה Mika Drimer - Artistic Shoes. צילום: מיקה דרימר - 3
Mika Drimer – Artistic Shoes. צילום: מיקה דרימר

 

מה מיוחד בנעליים שלך?
״הדגמים שאני מעצבת הם מעשה אמנות. טביעת האצבע שלי, מבלי שאתן את הדעת, אני הולכת בזמן אחורה אל ימי הרוקוקו, הרנסנס ועד תחילת המאה ה-19. אמנם היצריות מאד עכשוויות, אך הן מעלות זיכרונות מהעבר. הנעליים נשיות, רכות, מלאות ברגש. אופטימיות צבעוניות, ייחודיות ושמחה, הן בעלות הרבה תעוזה. לכל דגם יש סיפור. הנעליים מדברות. הן מושקעות ברמת האיכות הכי גבוהה, הייצור, החומרים, העורות והתפירה. אני מייצרת מהדורות מוגבלות: ממידה 36-41, 10-12 זוגות בלבד מכל דגם, משמע 2 זוגות בלבד מכל מידה״.

אילנה כרמלי לנר, מלווה מעצבים בכל תחומיי העיצוב. מיקה דרימר היא אחת מהם: ״מיקה דרימר מעצבת נעליים המייצרות דיאלוג בין עיצוב לאמנות בתנועה, ללא תלות בטרנדים של אופנה, אלא מתוך סיפור שלה שעובר לנעל ואל האישה הנועלת אותו. חלום״. מספרת כרמלי לנר ל-Efifo.

 

נעליים של מיקה דרימר. בתמונה Mika Drimer - Artistic Shoes. צילום: מיקה דרימר - 2
Mika Drimer – Artistic Shoes. צילום: מיקה דרימר

 

הנעליים בעיצובך מאוד מיוחדות ויקרות. מי קהל היעד שלהן?
״קהל היעד שלי עדיין לא ממש מאופיין. זהו מותג חדש מן הסתם. כשאני מעצבת את היצירות שלי איני מפנה את דעתי דווקא לקהל מסוים, שאני מניחה שהוא יתגבש עם הזמן. אני יכולה לומר שהקהל הן נשים מגיל 45 ומעלה, נשים מיוחדות (לאו דווקא בעלות מעמד סוציו אקונומי גבוה) אוהבות נעליים, אוהבות משהו מיוחד שמאפיין את מי שהן ושיספר את הסיפור שלהן דרך הנעליים – עו"ד, רופאות, הייטק, פאשניסטיות, נשים שאוהבת להיות ולהראות אחרת ושאומרות עכשיו תורי״.

 

מאין את שואבת השראות וכיצד הן באות לידי ביטוי בעיצובים?
״הדגמים הם אמנות, כל סדרה באה מתוך השראה או נושא. במשך שנתיים יצרתי חמש סדרות, הראשונה הייתה בהשראת ״מסע הסתיו חורף בחיי״ דרכו יצרתי סדרה שמספרת על החוויות שלי, מתוך בחירה אישית שבאה לספר סיפור  על השראה ועל החוויות שלי בחיי. הסדרה השנייה היא בהשראת השחקנית האיטלקייה שכה הערצתי ״סופיה לורן״, במהלך הקולקציה הבנתי שיצרתי סידרת זיכרונות מבית אמא שנפטרה כשהייתי בת 24. השלישית נוצרה בהשראת ״שוקולד וקינוחים״. סיפרתי דרך הדגמים את החוויות וזיכרונות שלי משוקולד ומימי כילדה עד היום. הסדרה הרביעית הינה בהשראת ״זיכרונות רומנטיים״ סיפרתי דרך היצירות את הגעגועים להלבשה רומנטית מחוחים, מחטבים, רכות ותנועה. החמישית והאחרונה, בהשראת ״הפיתוי השקוף״ – בקבוקי הבושם מהמאה 18-19. היצירות מאפיינות את התכונות, הצורתיות, הצבעוניות והטקסטורות של כל דגם בתהליך היצירה כוולוהסיפור האישי עם דגש על עומק ונשמה״.

 

נעליים של מיקה דרימר. בתמונה Mika Drimer - Artistic Shoes. צילום: מיקה דרימר -
Mika Drimer – Artistic Shoes. צילום: ערן ירושלמי

 

את המעצבים הישראלים פוקד בשנים האחרונות משבר כלכלי, האם יש לדעתך עדיין מקום למעצבי נעליים מקומיים מסוגך?
״אף פעם לא שאלתי את עצמי את השאלה הזו. כמו כל אמן שמצייר, מפסל, כותב או מוסיקאי איני שואלת. אני מייצרת וממציאה את עצמי כל רגע מחדש. אני פשוט רוצה ליהנות מהדרך. לשמח, לתת לאישה את התחושה שהיא לא דומה לאף אחת אחרת, ושתרגיש שהיא ראויה ליצירת אמנות עבורה״.

היכן את רואה עצמך בעוד 5 שנים. תישארי עם מהדורות מוגבלות או תגדלי?
״אני רואה את עצמי בעוד פחות מחמש שנים מציגה את היצריות שלי בגלריות ומוזאונים, בארץ ובחו"ל. משתתפת בשבוע האופנה, ובעיקר, נשארת נאמנה לעצמי ונהנית מהדרך מבלי להתפשר״.

 

נעליים של מיקה דרימר. בתמונה Mika Drimer - Artistic Shoes. צילום: מיקה דרימר - 5
Mika Drimer – Artistic Shoes. צילום: מיקה דרימר

 

Mika Drimer – Artistic Shoes
ניתן להשיג: בגלריה. וינגייט 17, הרצליה פיתוח
בפייסבוק: https://business.facebook.com/MikaDrimer/

 

 

 

עיתונאית אופנהנועם שקד
האינסטגרם של נועם שקד: noam.shaked  cokiaje

 

Efifo – מגזין האופנה של ישראל
מייסד ועורך אחראי: אפי אליסי
מייל: efifo@efifo.co.il
אינסטגרם: efifomagazine
קבוצת האופנה שלנו פתוחה לכולם: https://www.facebook.com/groups/efifo/

 

 

 

 

פורסם בקטגוריה מעצבי אופנה
תגובות פייסבוק