ביבי נתניהו אוהב חליפות יוקרה ואתם?

ביבי נתניהו צילום ויקפדיה, אופנה, fashion, מגזין אופנה, fashion magazine, טרנדים -
|

ראש הממשלה שלנו אוהב יוקרה. הוא נצפה בחליפות יוקרתיות של בית האופנה ״בריוני״, Ermenegildo Zegna ואחרות. מאיה אושרי כהן הולכת אחורה בזמן אל תולדות החליפה הגברית. היזהרו מחיקויים

 

אופנה, fashion, מגזין אופנה, fashion magazine, טרנדים - דיוקן פרוספרו אלסנדרי, מאת הצייר ג'ובאני בטיסטה מורוני, 1560. צילום: פינטרסט
דיוקן פרוספרו אלסנדרי, מאת הצייר ג'ובאני בטיסטה מורוני, 1560. צילום: פינטרסט

 

מאת מאיה אושרי כהן

 

גבר עם סמכות 

אין עוררין, החליפה מגלמת רצינות, כבוד ומודעות ובלי לשים לב לכך במודע, אנו מכבדים איכשהו גבר בחליפה יותר ממה שקורה בכל בגד אחר. אולי זה מכיוון שגברים כאלה נראים בטוחים יותר. אין פלא שבנקאים ועורכי דין רציניים לובשים חליפות אפילו באמצע הקיץ, עם טמפרטורות חיצוניות של 35 מעלות. כמובן שחליפת גברים היא גם סימן להתאמה ושמרנות והיא חלק מהותי בעולם שנשלט בעיקר על ידי גברים. אני יצאתי לבדוק מאיפה בעצם החליפה מגיעה?

חליפה לגבר, אופנה, fashion, מגזין אופנה, fashion magazine, טרנדים - general washington. צילום: פינטרס
general washington. צילום: פינטרס

 

נימוסים מהמאה ה-17

זהו הנימוס שנשמר בהתמדה מאז המאה ה-17, מה שהופך את החליפה לבגד הנצחי ביותר מאז ועד היום . גם במאות השנים האחרונות החליפה השתנתה רק מבחינת הפרטים, אך מעולם לא באופן התואם לטרנדים העכשוויים בתחום האופנה. אולי זה גם בגלל שאי אפשר עוד להכיר בהבדלים התרבותיים, האתניים והדתיים של גבר, אם הוא לובש חליפה. אבל איך יכול להיות שבגדים מסוג זה שרדו בהתמדה וללא ספק יישארו אחד הבגדים החשובים ביותר בארון בגדים בעתיד?

אופנה, fashion, מגזין אופנה, fashion magazine, טרנדים -
המאה ה-17. צילום: פינטרסט

 

הזמנים – פאר והגזמה

המאה ה-17 התאפיינה בכל מיני סוערות והגזמות, אפילו מבחינת האופנה. אחת הסיבות העיקריות הייתה שהאצולה שרצתה להציג כראוי את עושרה ואת כל המותרות שהיו ברשותה. צ'ארלס השני, מלך אנגליה, ששם קץ לזה אז הושק האפוד הארוך, כמו גם הצעיף וחולצה פשוטה עם מכנסי מכנסיים אשר הותאמה עם מעיל באורך הברך.

 

אופנה במהפכה במאה ה-18

השינוי החל באנגליה שהתבסס תחילה על אופנת הסוסים מהמעמד הגבוה האנגלי. במעגלים האלה היה לובש מכנסיים ארוכים עם אפוד קצר וחולצה לבנה תואמת.

אופנה, fashion, מגזין אופנה, fashion magazine, טרנדים -
המאה ה-18. צילום: פינטרסט

 

אירופה – בגדים קלאסיים אלגנטיים 

בהתחלה, הצרפתים היו אלו שהסתגלו לאופנה החדשה. מאוחר יותר היא הגיעה לכל אירופה, לפיה הפשטות הצליחה סוף,סוף לנצח. אנשים מסוגננים כבר לא התעניינו בבגדים צבעוניים ואקסצנטריים. החליפה הכהה נולדה והייתה באופנה כמו שום בגד אחר. זה גילם מודעות וסגנון אופנה כבר באותה תקופה.

 

טוקסידו במאה ה-19

באמצע המאה ה-19 זה היה המעיל הארוך והקצוץ סוג פורמלי של מעיל שמנמן שהיה מפורסם. כיום, זה ידוע בכינויו טוקסידו שהיה שמור לערב, כפי שקורה גם היום. עם זאת, זה הגיע הזמן למהפך, החליפה האיכותית הונחה שהוביל לייצור המוני שנעשה זול וזול יותר. בעקבות התפתחות זו, הבגדים המסודרים הללו הפכו נגישים גם לאנשים מהמעמד הנמוך.

חליפה גברית, אופנה, fashion, מגזין אופנה, fashion magazine, טרנדים - חליפה גברית 1900.חליפה גברית. צילום: פינטרסט
הטוקסידו. המאה ה-19. צילום: פינטרסט

 

החליפה – חוקים ותקנים 

אם קבלת פנים התקיימה בערב, הבחירה המושלמת הייתה מעיל זנב. זהו בגד עם ז'קט באורך המותניים עם שני זנבות באורך הברך מאחור. כשמדובר בעבודה יומיומית במשרד, אז המעיל הקצר היה הסטנדרט. בשנת 1925 פותח העיצוב שהפך לבסוף את החליפה לשילוב של ז'קט שחור עם מכנסיים אפורים ויצר מראה יומיומי. עד היום חתך החליפה והצורה בפועל נותרו ללא שינוי הדבר נכון גם לענייני כל אביזרי הגברים הידועים כמו העניבה.

אופנה, fashion, מגזין אופנה, fashion magazine, טרנדים - חליפה גברית שנות העשרים. צילום: פינטרסט
שנות העשרים. צילום: פינטרסט

 

 

 

Maya Oshri Cohen, מאיה אושרי כהן

עיתונאית אופנה – מאיה אושרי כהן
אינסטגרם: maya_oshri_cohen

 

 

חני שפגט

חני שפגט – עורכת
אינסטגרם: shopink_israel
פייסבוק: Hani Shpagat
קבוצת פייסבוק: Shopink?

 

 

Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
בעלים, מנכ״ל ועורך ראשי: אפי אליסי
משנה למנכ״ל וארטדירקטור: אלכס פרגמנט
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
אינסטגרם: fashionisrael.mag
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: ויצמן 68 כניסה ב׳ דירה 3 גבעתיים

 

 

 

 

ביבי נתניהו

פורסם בקטגוריה אופנת גברים
תגובות פייסבוק