בית ברל בוגרים 2016

בית ברל בוגרים 2016-4
|

הפקולטה לאמנויות המדרשה, משיקה את תערוכת הסיום של בוגרי תואר ראשון לאמנות: תערוכת בוגרים 2016

אוצרים: רמי מימון ודורון רבינא

בית ברל בוגרים 2016-3
מיכאלה לזר

בתערוכה יציגו 43 בוגרים פרויקטים אישיים במדיה דיגיטלית, בווידאו, בציור, בצילום, ובפיסול, המסכמים תקופת לימוד בת ארבע שנים. התערוכה פורשת מנעד רחב של אופני עשייה ותפיסות אמנותיות שונות ומציגה מבעים שונים ועמדות מגוונות ביחס למציאות הישראלית והגלובלית .

תערוכת הבוגרים של הפקולטה לאמנויות המדרשה מסמנת את סיום פרק הלמידה הסדורה ותחילתה של התמודדות עצמאית בשדה האמנות. ככזאת, היא מביאה לשיא פומבי תהליך אינטנסיבי בן ארבע שנים בשני קטבים: העמקה, חיפוש, פיתוח וגילוי עצמיים, ובו בזמן מפגש, חשיפה, ביקורת, לימוד ושכלול שפה. נדמה כי בתערוכה השנה מועצם המתח הזה שבין האישי לציבורי.

הבוגרים מציגים עולמות פרטיים, רבים מהם מתכנסים לתחום המרחב הביתי, בוחרים בקנה מידה קטן, וכמו נמנעים לא בנימוס ובמתכוון ממפגן הכח, המתבקש מאמנים צעירים, הנלחמים על מקומם בזירה. כך, גם עבודות המתמודדות עם אזורי סכסוך ומלחמה, כוחות ואסונות טבע, חתירה תחת החוק והסדר הטוב, מציגות דימויים מפורקים, משובשים, רוטטים, המסרבים להתקבע. הפקולטה לאמנויות המדרשה מזמינה אתכם להיחשף למנעד הרחב והמרתק של השפות, הסביבות ותחומי העניין, המרכיבים את תערוכת הבוגרים 2015, מהם תיגזר ותתעצב הסביבה האמנותית והתרבותית בשנים הבאות.

המדרשה תציין השנה 70 שנה להיווסדה. במשך שבעת העשורים הפכה מסמינר קטן להכשרת מורים לציור למוסד בעל השפעה מכרעת על שדה האמנות והתרבות בישראל. הפקולטה לאמנויות המדרשה, מכללת בית ברל, היא מוסד מוביל בהכשרת אמנים בתחום האמנות החזותית והקולנוע. המדרשה משלבת לימודים גבוהים באמנות וקולנוע עם הכשרת אמנים – מורים בלימודי תואר ראשון (.B.Ed.F.A). כמו כן היא מציעה תכנית ייחודית לתואר שני בחינוך לאמנות (.M.Ed) ומסלול ללימודי המשך לאמנים פעילים.

במסגרת פעילותה, מקיימת המדרשה את "הירקון 19" בתל אביב – הכולל גלריה ומרכז תרבות וחינוך. כמו כן היא מוציאה לאור את כתב העת "המדרשה" המתפקד גם הוא כ"חלל תצוגה" ומשמש במה לחומר תיאורטי מהארץ ומהעולם ולדיון ביקורתי מעמיק בשאלות אמנותיות.

בצד השאיפה למצוינות, המדרשה היא מקום המקדש את הרגישות, הקשב והערבות, וכן את החופש התרבותי, הקושרים אנשים שיש להם עניין משותף אמתי ביצירה אמנותית. תערוכת הבוגרים 2016, בה מוצגות זו לצד זו עמדות ותפיסות שונות באמנות ובחיים, משקפת את היומיום של המדרשה, המתאפיין בריבוי קולות ובפלורליזם.

בית ברל בוגרים 2016-1
פריג' הדיל

תאריך פתיחה: יום רביעי, ה-20 ביולי בשעה 19:30
נעילה: יום רביעי, 3 לאוגוסט
קמפוס המדרשה – הכניסה חופשית

בית ברל בוגרים 2016-2
ליהי שני

שעות פעילות: א-ה 12:00 עד 20:00  /  יום ו' 10:00 עד 14:00
הפקולטה לאמנויות המדרשה במכללה האקדמית בית ברל.
טלפון: 09-7478788

 

 

 

פורסם בקטגוריה מגזין אופנה
תגובות פייסבוק