בית האמנים ירושלים

בית האמנים סתיו 2015-6
|

תערוכות סתיו 2015

ארבע תערוכות חדשות של אמנות ישראלית עכשווית תיפתחנה בסוף אוקטובר בבית האמנים בירושלים האמנים ינאי סגל, פרל שניידר (זוכת פרס מוזס לאמן צעיר לשנת 2015).  חיים בן שטרית ועמרי קרן לפידות' יציגו תערוכות צילום ציור, מיצב ווידאו העוסקות בסיפורים מצויירים, אדריכלות ישראלית, מבני קיבוץ ואוריינטליזם

פתיחה: שבת 31.10.15  בשעה 12:00 |  נעילה: שבת 26.12.15 בשעה 14:00

בית האמנים סתיו 2015-5
ינאי סגל, אבן פראית, 2015,

ינאי סגל / טיילת  (מיצב)

אוצרת: סאלי הפטל נוה
טיילת הוא מיצב תלוי מקום, אשר יתפרס על פני חלק ניכר מהקומה העליונה של בית האמנים. התערוכה תכלול עבודות ציור, פיסול ותבליט בפורמטים גדולים, שהם תוצאה של דיאלוג מתמשך מול הערכים האסתטיים של המינימליזם. במיצב זה מבקש סגל, לחשוב מחדש את חלל התצוגה, את הקונוונציות המקובלות בצפייה באמנות עכשווית ואת הדינמיקה המתקיימת בין "צרכן האמנות" לבין היצירה עצמה. העבודות המוצגות מגיבות לאדריכלות מודרניסטית ישראלית, נוף ילדותו של סגל, חוקרות את האסתטיקה של הדגם והאורנמנט ומתבססות על אסטרטגיה של שכפול ורפטטיביות. התערוכה היא ניסיון ליצור מרחב רעיוני חדש המקפל לתוכו כמה עולמות ומחבר בין חוויה חושית מקומית למרחב טרנסנדנטי אוניברסאלי.
מפגש גלריה: שבת, 28.11.15 בשעה 12:00

בית האמנים סתיו 2015-3
פרל שניידר, זקן וזקנה,2015, שמן על בד, 80X90 סמ

זוכת הפרס לציור ע"ש אסנת מוזס לאמן צעיר לשנת 2015 – פרל שניידר (ציור)

אוצר: מנחם גולדנברג
בתחרות שהתקיימה השנה, הוענק הפרס לציירת פרל שניידר.
מנימוקי השופטים: "ציוריה של פרל שניידר מתארים עולם עשיר ומלא דמיון. הם מזמינים את הצופה, באיפוק, כנות וצניעות נדירים, אל תוך נבכיהם. צלולים ומדויקי הבעה, ציוריה דורשים מבט חוזר ונשנה ואינם מספקים צורך מידי. נדמה כי כל משיכת מכחול, גם אם מהירה היא, רוויה במשמעויות. שניידר חורגת לעתים מהפורמט המסורתי, המרובע, אל עבר הרפתקאות פיסוליות מרתקות ושבריריות. אך גם כשהציור הופך לאובייקט או מקרין רצון למבנה תלת ממדי, הוא מוצא דרכו חזרה אל מחוזות הציור, דרך שימוש ייחודי ואישי בצבע וצורה. על כנותה, צניעותה ומסירותה יוצאת הדופן, אנו מחליטים להעניק לפרל שניידר את פרס אסנת מוזס לציור." (ועדת הפרס: פסח סלבוסקי, מאיה אטון ואבי סבח).
מפגש גלריה: שישי, 13.11.15 בשעה 12:00
טקס הענקת הפרס: רביעי, 4.11.15 בשעה 19:00

בית האמנים סתיו 2015
בווארי אוריינטלי, 2013- 2015, 6פרקי וידאו, סטילס מתוך וידאו

חיים בן שטרית / בווארי אוריינטלי- האם אתה מכיר את האישה הזאת (מיצב ווידיאו)

אוצר: אלברט סויסה
תערוכתו החדשה של חיים בן שטרית, מהווה המשך לעיסוקו ברב לשוניות כנשאית של בחינת אפשרויות חדשות ושל קולאז'ים ביוגרפיים. בבסיס התערוכה שני פרויקטים של וידיאו – "בווארי אוריינטלי" ו"האם אתה מכיר את האישה הזאת?". עיקרו של הפרויקט "בווארי אוריינטלי" בהתכה הדדית בין הביוגרפיות של בן שטרית לבין חברו ברנד סרינג, גרמני ישראלי (במקור ממינכן בוואריה). זהו מסע רב לשוני דובר גרמנית, עברית, צרפתית וערבית המהווה מהלך כאוטי אופטימי של עולם אישי מזרח תיכוני ואירופאי-גרמני-בווארי. ששת פרקי הפרויקט – 1.עיוני, 2.הגבר והאישה, 3.מילואים, 4.מוסיקה ערבית, 5.האם אתה מכיר את האנשים האלה, 6.לא יהודי, עומדים כל אחד בפני עצמו ויוצרים בו זמנית הקשרים חדשים המאפשרים את קיומם של נרטיבים מפתיעים, אלטרנטיביים למצופה ממפגש בין גרמני ויהודי ישראלי. פרויקט הווידיאו "האם אתה מכיר את האישה הזאת?", המהווה מחווה לאמו המנוחה של האמן, יטריד את מנוחתו של הפרויקט "בווארי אוריינטלי"; יוקרן באופן בלתי צפוי לצדו, ולעתים יפריע למהלכם של הפרקים השונים. בפרויקט מופיעה האם בהשהיה אילמת, עם מספר הבזקים של סאונד בערבית מצרית וצרפתית.
מפגש גלריה: שבת, 7.11.15 בשעה 12:00 – "שובו של המופשט המזרח תיכוני ושליחותו החשאית" – בשיתוף הרכב המוזיקה הירושלמי "אקוט". לאירועים נוספים במהלך התערוכה, יש לעקוב באתר בית האמנים.

בית האמנים סתיו 2015-1
עמרי קרן לפידות, חדר האוכל- שריד, מתוך נחלת הכלל, 2012, הדפסת פיגמנט ארכיונית, 2863X סמ

עמרי קרן לפידות / תערוכה שישית בסדרת נדבך 19: צבעונים (צילום)

אוצרת: חנה שביב
עמרי מתעד בעבודתו את השינויים העוברים על החברה הקיבוצית ויחסם של החברים בה למקום ולנוף. הצילומים מתעדים נקודה מסוימת בהיסטוריה של הקיבוץ. עקבות העבר נוכחים בהווה ואי הוודאות של השינויים כבר בפתח. עמרי מצלם חדרי אוכל, במות תרבות, מבני מגורים ועוד. בצילומים ישירים בשחור לבן, באופן טיפולוגי מחקרי, הוא בוחן את ההבדלים שבין המבנים השונים במרחב הקיבוצי. מתעוררת השאלה מי הם אדריכלי המבנים? איך מייצגות התפיסות האדריכליות את אלו האידאולוגיות ומה הם השינויים החלים בעקבות ההפרטה וכיצד הם מתבטאים במרחב. במקביל מציג עמרי צילומי חברים, בני משפחה ואחרים בטיולים וביציאות לטבע, חלקם בני קיבוץ כמוהו. המטיילים מוצגים לרוב מגבם ושפת הגוף שלהם משדרת מלנכוליה ומבוכה… אלו אינם כובשי הארץ ולא בני המדבר החדשים. הצילומים מתריסים למול מיתוס הצבר החצוף, אדון הארץ, הנוכח בצילום הישראלי של תקופת קום המדינה. בעבודתו מתכתב עמרי עם ערכי היסוד של המפעל הקיבוצי וההיסטוריה של הצילום הציוני המגויס.
מפגש גלריה: שישי, 4.12.15 בשעה 12:00

הכניסה חופשית – לפרטים נוספים: www.art.org.il
בית האמנים, שמואל הנגיד 12, ירושלים. טל' 02-6253653
שעות פתיחה: א'-ה' 13:00-10:00, 19:00-16:00; ו' 13:00-10:00; שבת 14:00-11:00

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק