בית האמנים ירושלים

בית האמנים ירושלים-2
|

בית האמנים ירושלים תערוכות אוגוסט-אוקטובר 2015. פתיחה: שבת 29.8.15 בשעה 12:00 |  נעילה: שבת 24.10.15 בשעה 14:00
לעדכונים לגבי שעות הפתיחה במהלך חגי תשרי אנא עקבו באתר בית האמנים

בית האמנים ירושלים-1
הדסה גולדויכט, ריבים על מלח ולחם, 2012, הקרנה, וידאו, לחם

חברים חדשים 2015 / נועה ברזנר (צילום), הדסה גולדויכט (מיצב ווידיאו), נתנאל מורן (ציור)

אוצרת: יעל רוכמן

כחלק ממסורת ארוכת שנים, בית האמנים מצרף בכל שנה חברים חדשים לאגודת אמני ירושלים ובכך פותח את עונת התערוכות השנתית. שלושה אמנים היוצרים במדיומים שונים צורפו השנה: נועה ברזנר, הדסה גולדויכט ונתנאל מורן. קשה להצביע על מכנה משותף בין האמנים המציגים בתערוכה, הנעה בין האישי-ביוגראפי לביקורתי-חברתי-פוליטי או לעיסוק במקום הקונקרטי, אך זו הזדמנות להחשף לגופי עבודה חלקיים ולפרקטיקות ייצוג שונות של אמנים.
העבודות בתערוכתה של  נועה ברזנר צולמו בחללי תצוגה, בעת שהם עומדים בין תערוכה לתערוכה, חושפים לרגע קצר וחומק משהו מהמהות שנמצאת ביסודם, החלל מציג את עצמו. ברזנר מזמינה את הצופה להרהר בריק כמלא בעתיד לבוא ובאפשרויותיו.

בית האמנים ירושלים-6
עודד יעקב, יום ספורט, 2015, אקריליק ושמן על בד קורדורה, 135X18 סמ

עבודותיה של הדסה גולדויכט מתפקדות כשרידים של התהליך האמנותי. כל עבודה היא מעין מיצג או טקס שתהליך עשייתו חשוב יותר מהאוביקט הסופי. גולדויכט אוספת ומקטלגת חומרים שונים, מחוות גוף, סיפורים, וטקסים. אף שהחומרים הנאספים אינטימיים מאד, היא מפרקת אותם בעדינות ומייצרת התבוננות חדשה וביקורתית בעלת הקשרים הסטוריים, חברתיים ופוליטיים.
גיבורי הציורים הסוריאליסטיים של נתנאל מורן דרים בשחקים, באקווריום שהוא הפנטהאוז או המשרד בגורד השחקים הניו-יורקי, ונראים מבודדים מן הצלילים ומן האקלים של העולם הנפרש מטה. מורן רותם שפה ציורית היפר-ריאליסטית לעגלתו החוצה שדות נאיביים ומבקש אחר הרוח.

מפגשי גלריה: שישי, 25.9.15 בשעה 12:00, שישי, 23.10.15 בשעה 12:00

בית האמנים ירושלים-3
ימימה ארגז, אסדה מס. 14, 2010, שמן על עץ וחלקי מתכת, 16X17.5X4 סמ

ימימה ארגז / אסְדות– משחקי שולחן  (מיצב)

אוצר: מקס אפשטיין

מיצבה של ימימה ארגז ממשיך את עיסוקה בחפצים ובנופים אורבנים ומציג אובייקטים המשלבים ציור וחפץ מצוי. נוף המרחב האורבני פולש הפעם אל אסדות הקידוח בלב ים דרך דימוי רפיטטיבי של משטחי פלדה ענקיים הניצבים על ארבעה עמודים ויוצרים מבנה שמזכיר בצורתו "שולחן משחק". ארגז מתייחסת לדימוי השולחן ובוחנת בדרך וירטואוזית, אופציות אפשריות של שפת-הציור, החל בריאליזם וכלה בכמעט מופשט. האסדות נדמות כנופים עתידיים, דיסטופיים, אגרסיבים – איים בודדים, המנותקים זה מזה וחסרים נוכחות אדם. בתערוכה "אסדות-משחקי שולחן", הופך הציור עצמו לחפץ, ובכך הוא נעשה חלק מהסביבה עליה הוא מצביע.

מפגש גלריה: שבת, 10.10.15 בשעה 12:00

בית האמנים ירושלים-3
נועה ברזנר, ללא כותרת, 2011, הדפסת הזרקת דיו, 89X89 סמ

נעמי טדסקי בלנקט / שורשים (רישום ותחריט)

אוצר: סשה אוקון

בתערוכתה של נעמי טדסקי בלנקט המטפורה נוכחת בכל. החל מכותרת התערוכה ועד לדימויי ירקות השורש המזמינים את הצופה להתבוננות בעושר גילוייהם המטפוריים. הסלרי, פקעת הבצל והבטטה, ליבת התחריטים ורישומי ההכנה, מציפים מושגים כמו ארוס, תנטוס, התעברות, לידה ודעיכה. במיומנות ובידע רחב של טכניקות הרישום והתחריט טווה האמנית מסע מרתק אל מסורת ציורי הקיר, המוזאיקות והגרוטסקות האיטלקיים.

בית האמנים ירושלים-4
נעמי טדסקי בלנקט, ללא כותרת, 2013 -2014, תצריב, אקווטינט, 33X24 סמ.

עודד יעקב / תערוכה חמישית בסדרת נדבך 19: השירות של  ג'וּקלוּק (מיצב)

אוצרת: אתי אברג'ל

"השירות של ג'וק לוק", המיצב שבנה עודד יעקב, הוא מרחב דמיוני, כאוטי, הלוכד לתוכו אלמנטים צבאיים המתפרקים משימושם. דימויים היברידיים וגרוטסקיים חושפים עולם של אמן צעיר, המתמודד עם שאלת הזהות שלו בתוך מערכת אמנותית גלובלית וישראלית. באופן מאיים ופארודי, מלכד יעקב את השפה הצבאית בזו הציורית. האמנות כמייצגת חופש, דמיון וחרות ביטוי, מוטמעת בקוד הקיומי הישראלי דרך שימוש בבד בצבע ירוק זית כמצע לציור, או שימוש בפעולת התפירה האמל"חיסטית ליצירה פיסולית של אפודים, חגורות ואביזרי נשיאה המאזכרים דימויי גוף מקוטעים או דיוקנאות. "ג'וק לוק" הוא שמו של מותג מכונת התפירה ההופכת במיצב של יעקב לדמות מואנשת, בדויה, המפרה את קו הייצור התקני, משתבשת ומניעה את סחרחורת הדימויים המציפים ונערמים בחלל כבמחזה או תיאטרון צללים.

בית האמנים ירושלים-5
נתנאל מורן, גובה ואשליה, 2014

מפגש גלריה: שישי, 4.9.15 בשעה 12:00
הכניסה חופשית – לפרטים נוספים:   www.art.org.il
בית האמנים, שמואל הנגיד 12, ירושלים. טל' 02-6253653
שעות פתיחה: א'-ה' 13:00-10:00, 19:00-16:00; ו' 13:00-10:00; שבת 14:00-11:00

פורסם בקטגוריה מגזין אופנה
תגובות פייסבוק