בית ספר לאמנות

מגזין אמנות, בית ספר לאמנות-2
|

מגזין אמנות

תערוכה חדשה במוזיאון תל אביב לאמנות בשיתוף המדרשה – הפקולטה לאומנויות, המכללה האקדמית בית ברל

תערוכה לציון 70 שנה להקמת המדרשה – פקולטה לאמנויות
אוצר אורח: אבי לובין
פתיחה חגיגית: יום חמישי, 1.12.2016 בשעה 19:30

בית ספר לאמנות-
מיכל היימן. מתוך פרויקט מבחן מיכל היימן מס. 4 – אבחון ניסיוני של יחסי קרבה

למשך חודש ימים יהפוך ביתן הלנה רובינשטיין לבית ספר לאמנות פתוח לציבור הרחב, עם מערכת שעות ושיעורים בהם המבקרים בתערוכה יוכלו לקחת חלק, ולהשתתף בשיעורי אמנות וסדנאות, מבחני קבלה לבית הספר, שיעורי ערבית, הרצאות פרפומטיביות בתולדות האמנות, קריאה בספריה, ישיבה בקפיטריה (הקפה על חשבון בית הספר) וגם משחקי פוקר בהפסקה.

התערוכה "בית ספר לאמנות" מציינת 70 שנה להקמתה של המדרשה לאמנות, מבתי הספר המובילים והוותיקים לאמנות בישראל. התערוכה תפעיל "בית ספר לאמנות" בחלל של ביתן הלנה רובינשטיין ותבקש לבחון מחדש את תפקידו וחשיבותו של בית הספר לאמנות (ושל המוזיאון) בראשית המאה ה-21.

בית ספר לאמנות-3
ורד ניסים. מתוך הפרוייקט גברים #2 מאת עינת עמיר.

באמצעות מיצבים, מיצגים, פעילויות ומפגשים ובהשתתפות אמנים רבים, כולם בוגרי ומורי המדרשה, יהפכו חללי ביתן הלנה רובינשטיין לבית ספר המורכב מ"כיתות", "חדר שקופיות", "קפיטריה", "חנות לצורכי אמנות", "ספריה" ועוד. במקביל נבנתה מערכת שעות מיוחדת למוזיאון שבוחנת, לעתים באמצעים פרפורמטיביים- פלטפורמות לימודיות כמו "שיעור", "הרצאה", "הקרנה", "נקודת מפגש", "מבחן כניסה" או "סדנה". אלה פתוחים להשתתפות הקהל הרחב. כל זאת מתוך ניסיון לחשוב על בית ספר לאמנות כמקום שיכול להיות אתר פעיל של ייצור תרבותי ושל מודעות ביקורתית, ולא מקום השקוע בתהליך הלימוד בלבד.
במסגרות השונות ישתפו אמנים רבים, בין אם באמצעות הצגת עבודות, מרביתן חדשות, ובין אם דרך הזמנתם להעביר שיעור או פעילות במסגרת "בית הספר". האמנים שישתתפו יהיו מורים או בוגרים בולטים במדרשה, בהם:  מיכל נאמן, דגנית ברסט, גבי קלזמר, רועי רוזן, אנג'לה קליין, מירי סגל, אניסה אשקר, ציבי גבע, פיליפ רנצר, בן הגרי, שחר יהלום, עינת עמיר, ראפת חטאב, נועה גרוס, דור זליכה לויף הינדה וייס, ליאור שביל ורבים אחרים.

בית ספר לאמנות-4
יוני גולד, שלוש עלמות במשכן, 2016

התערוכה היא פרי שיתוף פעולה בין מוזיאון תל אביב למדרשה לאמנות בבית ברל. השפעתה של המדרשה על שדה האמנות היא מהעמוקות והמשמעותיות ביותר בישראל. לאורך השנים, בוגרי המדרשה הובילו את הנחלת החינוך לאמנות, עמדו בראש מוסדות תרבות ואמנות, והציגו תערוכות בגלריות ובמוזיאונים המרכזיים בארץ ובחו"ל.

ביתן הלנה רובינשטיין לאמנות בת-זמננו
רחוב שד' תרס"ט 6

שעות פתיחה:
יום ב – 10:00-19:00
יום ג- 10:00-21:00
יום ד –  10:00-19:00
יום ה – 10:00-22:00
יום ו – 10:00-14:00
יום שבת – 10:00-18:00

הכניסה לתערוכה חינם
נעילת התערוכה: 30.12.2016

התערוכה בחסות הקרן על שם מלכה וג'ייקוב גולדפרב ולנובה איטליאנה קפה 2000 בע״מ; בסיוע קבוצת קלי, אלטשולר שחם, מיטב דש, פעילים ניהול תיקי השקעות, פסגות ואורי וסרמן – מתכנת; ובתמיכת עו"ד טל בנד, גלריה גבעון, פרופ' יוסף וגאולה גורני וסטפני זלצר.

פורסם בקטגוריה אופנה
תגובות פייסבוק