בצלאל: הנינג ווגנברת'

הנינג ווגנברת' -2
|

המחלקה לתקשורת חזותית בצלאל: הרצאה וכיתת אמן מאת: הנינג ווגנברת'

יום רביעי, 11.11.2015 בשעה 13:15
אודיטוריום 222, קמפוס הר הצופים ירושלים
הכניסה חופשית

הנינג ווגנברת' -1
קבוצת קרטופל- מימין לשמאל-סופיה מרטינק, מעין לויצקי, הנינג ווגנברת׳, אורית ברגמן, להב הלוי, פאול פצל, קובי לוי. צילום: יחצ

המחלקה לתקשורת חזותית, בצלאל, מזמינה את הקהל הרחב להרצאה של הנינג ווגנברת', בה יספר על עבודתו. ווגנברת', הוא מאייר ומעצב, יליד מזרח גרמניה, בעל שם עולמי המתמחה במגוון דיסציפלינות. ווגנברת' הוא אמן קומיקס, מאייר ספרים, אמן הדפס, מעצב פונטים, מעצב כרזות, בולים ועוד. בנוסף להרצאה, יעביר ווגנברת' סדנה בת 3 ימים (10-12/11/2015), לסטודנטים של שנה ד' במחלקה.

הנינג ווגנברת' -3
ברלין. הנינג ווגנברת' במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל

עבודתו של ווגנברת' נטועה עמוק במסורות הדפוס והגרפיקה של מזרח גרמניה והאקספרסיוניזם הגרמני של ראשית המאה ה-20. עבודותיו הוצגו במוזיאונים ברחבי העולם, וזכו בפרסים רבים. בשנת 2000 זכה אחד מספריו בתואר ספר הילדים המאויר, היפה ביותר בעולם במסגרת תחרות ה-Stiftung Buchkunst. הקוראים בעברית מכירים את איוריו מאנתולוגית הקומיקס "ברלין-תל-אביב" של קבוצת אקטוס. החל מ-1994 הוא נושא בתפקיד פרופסור לאיור ב-UDK בברלין, ובשנת 2008 הוא נבחר ל"מרצה הטוב לאיור" מטעם המגזין הבינלאומי לאיור 3×3. זהו ביקורו השני של ווגנברת' במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל.

הנינג ווגנברת' -4
פרוייקט קרטופל-בצלאל. צילום: יחצ

במאי 2015 בברלין, בכנס "Living Future”, שהתקיים במסגרת האירועים לציון 50 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין גרמניה לישראל של קרן פורום העתיד גרמניה-ישראל. במפגש יצרו שבעה מעצבים ומאיירים (מגרמניה ומהמחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל) את פרויקט "קרטופל", במסגרתו פעלו כמערכת תיעודית ובית הוצאה לאור מקומי, אשר הפיק מדי יום עבודות ויזואליות המתכתבות עם התכנים השונים שעלו בימי הכנס, ועם נושא יומי מתחלף – ׳נורמליות׳, ׳שדים׳ ו׳החיים עצמם׳. השלב השני של פרויקט קרטופל יתקיים ביפו בין 14-16/11/2015, במסגרת כנס ההמשך של קרן פורום העתיד גרמניה-ישראל – ״Shared Societies".

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק