בצלמה. לאה דיין

בצלמה/ לאה דיין / תערוכת יחיד-9
|

בצלמה. תערוכה יחיד לאמנית לאה דיין

לאה דיין מציירת דמויות של נשים סמי-מופשטות. הדמויות מתוארות בדרך מינימליסטית- ראש, שיער וגוף סכמטי, והן נטולות איברים נוספים

אוצרת: אורנה פיכמן
30.10.2016-1.1.2017

בצלמה/ לאה דיין / תערוכת יחיד-1
״בצלמה״. לאה דיין

 

לאורך תולדות האמנות הייתה האישה מוטיב מרכזי לבחינה והשראה אצל אמנים, וככזו היא צוירה או פוסלה כאמיתית או דמיונית, יפה או כעורה, בעלת מעמד או פשוטת עם. לעיתים תוארה כאלה, כצלמית פריון, דמות אלגורית, היסטורית, גיבורת תרבות ועוד. לאה דיין מציירת דמויות של נשים סמי-מופשטות. הדמויות מתוארות בדרך מינימליסטית- ראש, שיער וגוף סכמטי, והן נטולות איברים נוספים.

 

בצלמה/ לאה דיין / תערוכת יחיד-14
״בצלמה״. לאה דיין

ציוריה של דיין בסדרה זו הם תוצר של תהליך עבודה שהחל מטוטמים פרימיטיביים אפריקניים, עבר דרך דמויות היסטוריות-ניאנדרטליות של האדם הקדמון, ונחתם עם דמויות עכשוויות המוכרות לנו יותר, שעשויות להיראות אף כיותר אנושיות. יש המעבירות אווירה של מסתורין, ויש דמויות רומנטיות; יש דמויות מרומזות, ויש קיצוניות; יש המסוגננות כמעט כפסל, נראות כצלמים של דמות; חלק מהעבודות מעבירות בצבעוניותן תחושות של מלנכוליה, עצבות ורצינות, ואילו אחרות יקרינו חוזקה ואופטימיות. חלק מהדמויות מתחברות לתרבויות קדומות, ואחרות לתרבות ולאופנה העכשוויות. מתקבל עולם רב-תרבותי שלם הנוגע בחוויות שונות. התחושות שעוברות דרך הדמויות המתומצתות, חסרות הפרטים, הן רב-גוניות.

 

בצלמה/ לאה דיין / תערוכת יחיד-13
״בצלמה״. לאה דיין

 

העבודות מאופיינות במינימליזם מבחינת השימוש הצבעוני והאלמנטים הצורניים, ועם זאת המרקמים והחומריות מאוד עשירים. ביסוד המינימליזם של לאה דיין ניכרות השפעות מעבודות פרימיטיביות של צלמיות פריון פרה-היסטוריות ופסלים שבטיים מאפריקה או מדרום-אמריקה. השימוש בצבעי שמן במרקמים ובטקסטורות דשנות, והימצאותן של מספר שכבות צבע כולל חריטה גסה אל תוכן, מחזקות פעם נוספת הקשרים אלה.
הדמות הנשית מתוארת בכל העבודות ממבט חזיתי, כשהיא בדרך כלל ממלאת את הפורמט.

 

בצלמה/ לאה דיין / תערוכת יחיד-12
״בצלמה״. לאה דיין

 

כך או אחרת נדמה כי האמנית היא זו הסוקרת את עצמה, היא זו המביטה ומגדירה את דמותה, כמו מבקשת הקשבה וחקירה חדשה. השלד שמחזיק ומחבר בין הדמויות בכללן הוא המבט, אופן הנחת הדמויות על הנייר.

 

בצלמה/ לאה דיין / תערוכת יחיד-11
״בצלמה״. לאה דיין

 

"אני עובדת מתוך עולם פנימי משתנה, האמנות מבחינתי מתממשת באופן העבודה ולא בקונספט. הנושא הוא רק כלי להביע את עצמי, הוא טריגר ולא העניין. אני מחפשת משהו חמקמק, סודי ונסתר, משהו לא ברור וידוע, מחפשת תוך כדי עשייה", אומרת לאה דיין.

 

 

בצלמה/ לאה דיין / תערוכת יחיד-10
״בצלמה״. לאה דיין
בצלמה/ לאה דיין / תערוכת יחיד-8
״בצלמה״. לאה דיין
בצלמה/ לאה דיין / תערוכת יחיד-7
״בצלמה״. לאה דיין
בצלמה/ לאה דיין / תערוכת יחיד-6
״בצלמה״. לאה דיין
בצלמה/ לאה דיין / תערוכת יחיד-5
״בצלמה״. לאה דיין
בצלמה/ לאה דיין / תערוכת יחיד-4
״בצלמה״. לאה דיין
בצלמה/ לאה דיין / תערוכת יחיד-3
״בצלמה״. לאה דיין
בצלמה/ לאה דיין / תערוכת יחיד-2
״בצלמה״. לאה דיין

העבודות המוצגות בתערוכה הן חלק קטן מתוך סדרת עבודות בת כ-150 ציורים. בסדרה חיבור לעבודות קודמות של דיין, דוגמת סדרת ציורי הכדים וסדרות פיסוליות.

הגלריה במבואת עיריית רעננה
רחוב אחוזה 103, רעננה
פתוח לקהל א'-ה' 08:00- 16:00

 

 

פורסם בקטגוריה צילום
תגובות פייסבוק