בר פרום, ענת רוזנסון בן חור

מגזין אמנות, מגזין אופנה, תערוכה זוגית לבר פרום וענת רוזנסון בן חור בגלריה זימאק לאמנות עכשווית: ״תלוי מקום״-3
|

תערוכה זוגית חדשה לבר פרום וענת רוזנסון בן חור בגלריה זימאק לאמנות עכשווית: ״תלוי מקום״

פתיחה חגיגית: 5.11.2016 יום חמישי בשעה 20:00
אוצר: ירון הרמתי

תערוכתם הזוגית של האמנים בר פרום וענת רוזנסון בן חור 'תלוי מקום' מורכבת משתי עבודות מיצב (Site Specific Installation) נבחרות מתוך תערוכות הבוגרים של בתי הספר לאמנות לשנת 2016.

תערוכה זוגית לבר פרום וענת רוזנסון בן חור בגלריה זימאק לאמנות עכשווית: ״תלוי מקום״-1
Bar From, Okoumé, 2016

בר פרום, יציג עבודת מיצב המורכבת ממספר אובייקטים פיסוליים בעץ דיקט (לביד). באמצעות חיתוך והדבקה של הלוח עצמו, נהפכה המפה הדו מימדית לכדי מודל תלת מימדי המתאר במידת מה את העץ הספציפי ממנו נוצר הלוח. כמו פרקטיקה ארכיאולוגית המנסה לפצות על הפער ההיסטורי, כך העבודה מבקשת לקרב את הפער התעשייתי בין אופני הייצור לאופני הצריכה ולהצביע אל העץ כמקור ספציפי קיים, כצורת חיים שנגדעה.

 

תערוכה זוגית לבר פרום וענת רוזנסון בן חור בגלריה זימאק לאמנות עכשווית: ״תלוי מקום״-2
Anat Rozenson, About Home, Acrylic and Oil Painting on Wood, 400x1000cm

ענת רוזנסון בן חור, מציגה מיצב ציור המורכב מעשרות ציורי אקריליק ושמן על גבי לוחות עץ. העבודה מתמקדת בניסיון להעתיק את ביתה של האמנית לחלל הגלריה תוך שמירה על מידותיו המדויקות כדי לפענח ולהבין מה המשמעות של בית. שלוש שנים של חיים במגורים זמניים בשטח של 42 מ"ר, עם ארבעה ילדים וגורה קטנה העמיקו את העיסוק של האמנית בבית ובמשמעות הטמונה בו, בחינת השטח הפיזי והמרחבים הנפשיים וכיצד ניתן לבטא אותם בחלל הגלריה. כל דימוי זהה בגודלו למקור ופענוחו חותר להבין את המשמעות של גודל הבית, אכלוסו, וההיבטים הקשורים למשמעות המשפחתית.

בניגוד לעבודתו של פרום, בה תירגם מפה המתארת שטח דו מימדי (של דיקט) לכדי אובייקט תל מימדי, רוזנסון עושה את התהליך ההפוך ולמעשה משטיחה את חלל ביתה לכדי מיצב ציור דו מימדי.

 

פורסם בקטגוריה כתבות אופנה
תגובות פייסבוק