בתי ספר לאופנה: אוטופיה דרך עיצוב

אוטופיה דרך עיצוב-1
|

שנקר תייצג את ישראל בביאנלה הראשונה לעיצוב בלונדון

שנקר תציג החודש בביאנלה לעיצוב בלונדון, שתוקדש לנושא "אוטופיה דרך עיצוב", פרויקטים של בוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי, המשקפים עיצוב הומניטרי המחולל שינוי חברתי

 

אוטופיה דרך עיצוב
יניב קדוש-מערכת הפצה של אספקה לחרום. קרדיט יחצ שנקר

 

פרופ' יולי תמיר, נשיאת שנקר: "אנו גאים בבחירה בשנקר לייצג את ישראל בביאנלה הראשונה לעיצוב של לונדון. בהתאם לנושא שנבחר להוביל את הביאנלה 'אוטופיה דרך עיצוב', בחרנו להציג פרויקטים שמשקפים חשיבה חדשנית ורעננה המזוהה עם שנקר ומבטאת בחדשנות אקדמית  ועיסוק האינטנסיבי שלנו בעיצוב שמבקש להיות בעל משמעות ולחולל שינוי אמיתי בחיים של אנשים.

מנהלת המרכז לחדשנות, תמי ורשבסקי Act Shenkar: "הפרויקטים שיוצגו בלונדון מהווים דוגמא ליכולת של המעצבים להיות אקטיביסטים ולהוביל שינוי משמעותי דרך עיצוב חכם, חדשני ויצירתי".

 

אוטופיה דרך עיצוב-2
מרלין שרונה-רמקול לחרשים. קרדיט יחצ שנקר

ההצעה שהגישה שנקר נבחרה לייצג את ישראל בביאנלה הראשונה לעיצוב בלונדון. הנושא שנבחר להוביל את הביאנלה הוא (אוטופיה דרך עיצוב). לנושא זה. וכל העבודות בביאנלה יוקדשו Utopia by design.
בביאנלה שנחשבת לאירוע יוקרתי בתחום העיצוב הבינלאומי ישתתפו למעלה מ-30 מדינות  והיא תצא לדרך בחודש ספטמבר הקרוב עם מגוון פרויקטים ופיתוחים הנוגעים לסוגיות עמם מתמודד עולם העיצוב של ימינו, בהן: הגירה, קיימות, שוויון ושמירה על איכות הסביבה.
שנקר מובילה בשנים האחרונות את נושא העיצוב האקדמי ההומניטרי בישראל והיא הציבה אותו בחוד החנית עם השקת המרכז לחדשנות שפועל בשיתוף האיחוד האירופאי ומשרד הכלכלה. התערוכה הישראלית מתייחסת לעיצוב כאל כלי אסטרטגי המסייע לפתור אתגרים מורכבים של הכלכלה, החברה והפרט.

פרופ' יולי תמיר, נשיאת שנקר: "אנו גאים בבחירה בשנקר לייצג את ישראל בביאנלה הראשונה לעיצוב בלונדון. בהתאם לנושא שנבחר להוביל את הביאנלה 'אוטופיה דרך עיצוב', בחרנו להציג פרויקטים שמשקפים את החשיבה החדשנית והרעננה המזוהה עם שנקר ומבטאת בחדשנות אקדמית, ואת העיסוק האינטנסיבי שלנו בעיצוב שמבקש להיות בעל משמעות ולחולל שינוי אמיתי בחיים של אנשים ובעולם כולו. זהו עיצוב שמנצל את היצירתיות והאסתטיקה על מנת לייצר ערך ולשפר את איכות החיים".

בביתן הישראלי יוצגו שני  פרויקטי גמר בולטים של בוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר תחת הכותרת: ״Touch one״, המציעים שילוב יצירתי בין חדשנות, טכנולוגיה ועיצוב ובמיקוד חברתי אשר ממחיש כיצד עיצוב יכול לתת מענה לצרכים חברתיים ולהשפיע באופן חיובי על החברה.

Aldrop-מערכת של יניב קדוש, בהשראת תנועת זרעים לאדמה: מערכת הפצה לאספקת חירום באמצעות יחידות עצמאיות מצניחות המסוגלות לשאת עד 3 ק"ג  ציוד ולפזר אותו על פני שטחים נרחבים באזורים מוכי אסון ובמקומות מבודדים עד שהתנאים יאפשרו לציוד חיוני להגיע בדרכים הקונבנציונליות, כמו כבישים. מיכל קרטון מתקפל שיצר יניב קדוש בהשראת תנועת זרעים לאדמה, המיועד להצנחת סיוע חירום לאזורי אסון עד להגעת כוחות ההצלה.

Louder-רמקול לחרשים של שרונה מרלין: זוג רמקולים יחודיים שעוצבו עבור חרשים וכבדי שמיעה. הרמקולים מתרגמים את הצלילים למרקמים חזותיים וממחישים את המוזיקה באמצעים ויזואלים ובאמצעות העברת ויברציות לכפות הרגליים של ה"מאזין".
את הביתן הישראלי/שנקרי יוביל המרכז לחדשנות Act Shenkar ותאצור האמנית והמעצבת הילה שאלתיאלי, מרצה במחלקות לתקשורת חזותית ולעיצוב  טקסטיל.

 

פורסם בקטגוריה עיצוב אופנה
תגובות פייסבוק