גל הטרור: יריד השוק היווני

יריד השוק היווני-1
|

"כדי ליצור את האווירה המתאימה, כל כבישי האזור יהיו פתוחים רק לתנועת הולכי רגל, והסוחרים יציגו את סחורותיהם בצורה ישירה מחוץ לחנות כמו בשוק אמיתי". למרות גל הטרור נפתח ביפו יריד שוק באווירה יוונית

ביום שישי ה-20 לנובמבר יפתח יריד השוק היווני שיתקיים במהלך כל השנה בימים שלישי ושישי, בו ישתתפו 25 סוחרי השוק ויותר מ-40 אמנים ואומנים. הקמת היריד מהווה חלק מיוזמתה של עיריית תל אביב, משרד התיירות והמישלמה ליפו להפוך את השוק היווני לאזור התרבות והתיירות החדש של יפו, ולשוק תוסס ונחשק, לאור גל המהומות האחרון ולאחר שנתיים של שיתוק הפעילות המסחרית עקב עבודות תשתית  נרחבות.

יריד השוק היווני-2
יריד השוק היווני. הדמיה. צילום: יח"צ

השוק היווני (הסמוך לשוק הפשפשים) ביפו מתעורר לחיים חדשים, פותח במסורת חדשה של שווקי יום ברוח השווקים העתיקים באירופה ויוצא בקרנבל צבעוני של יוצרים מקומיים באווירה וינטג'ית של ישן עם חדש – עבודות יד, ציורים, אמנות מקורית, תכשיטים, תיקים, בגדים, עתיקות, בובות לאספנים, רהיטים, זמרים, להקות חיות, אומני רחוב ועוד. הרוח  החיה  מאחורי הפרויקט הייתה מספר סוחרים מהאזור, ביניהם אילן לבל המשמש כגזבר ואיש הקשר עם  המישלמה ליפו, ובעל גלריית 'פייר קולינס', אחת הגלריות הססגוניות בשוק היווני, הנשענת על קונספט עיצובי חדש – פריטים המאוירים בעבודת יד של ציירים מקצועיים, בהשראת יצירותיהם הקלאסיות של גדולי הציירים בעולם. פריטי הריהוט נבנים על ידי נגרים מקצועיים ומאוירים על רקע עלי זהב, כסף ונחושת המצופים בלכה קשיחה, בתהליך מסורתי בן מאות שנים של עבודת יד מהמזרח הרחוק.

יריד השוק היווני-4
מזנון 2440 שקל ניתן להשיג בגלריה פייר קולינס ביפו

"מלבד שוק נחלת בנימין, לא תמצאו בת"א מדרחוב שקט ופסטורלי בסדר גודלו של השוק היווני, שכולו שיר הלל לאווירת יפו הישנה והנוסטלגית", אומר אילן לבל. "בשנים האחרונות השקיע משרד התיירות בסיוע המשלמה ליפו יותר מ-20 מיליון שקל בשיפוץ מאסיבי של הרובע היווני שכלל עבודות תשתית נרחבות, אשר הובילו לשיתוק כמעט מוחלט של הפעילות המסחרית, באזור אשר נחשב כבעל הפוטנציאל המסחרי, התרבותי והתיירותי הגבוה ביותר ביפו. כשהסתיימו העבודות בחודש יולי, ורחובות השוק היווני הותרו רק  להולכי רגל, החל לפרוץ החוצה הפוטנציאל האדיר הטמון במקום. מספר סוחרים מהאזור וביניהם אני, החלטנו להרים את הכפפה ולבנות חזון להפיכת המקום היפה הזה לשוק תוסס ונחשק עבור אומנים ואמנים, וכך גם להעלות את ערכו המסחרי, התיירותי והנדל"ני".

יריד השוק היווני-3
מזנון 4590 שקל ניתן להשיג בגלריה פייר קולניס

"לפני בערך חודש קיבלנו אישור מהעירייה לפתוח יריד חוצות באזור שיתקיים פעמיים בשבוע בימי שלישי ושישי", מספר אילן לבל. "כדי ליצור את האווירה המתאימה, כל כבישי האזור יהיו פתוחים רק לתנועת הולכי רגל, והסוחרים יציגו את סחורותיהם בצורה ישירה מחוץ לחנות כמו בשוק אמיתי. בנוסף ארגנו יותר מ-40 אמנים ואומנים מובילים שאינם תושבי השוק. ערב רב של פסלים, ציירים, תכשיטנים, מעצבי בגדים וגם זמרים. העירייה דאגה למוזיקה עם תזמורות ולהקות חיות ואנחנו הזמנו זמרי רחוב כדי לחזק את אווירת יפו האותנטית. כיום מותרת כניסת מכוניות לשוק היווני רק לפריקה ולטעינה משש עד עשר בבוקר, אבל אנחנו שואפים להפוך את השוק לבלי מכוניות בכלל, כפי שיתקיים במהלך היריד. אנחנו בטוחים שהאזור יתפוס תאוצה, גם לאור התיירות המתקדמת במקום והמלונות שנבנים עכשיו, מלון W ליד מתחם אנדרומדה ומלון בוטיק ענק שנבנה על חורבות בנין המשטרה הטורקי הישן בכיכר השעון ביפו. יש פה פוטנציאל שהולך ומתגבר וכל מה שאנחנו צריכים זה רק פוש קטן עד שהמקום יתפוס. כולכם מוזמנים לבקר בסמטאותיו הציוריות והרומנטיות של השוק היווני, ליהנות מחוויה תרבותית עשירה של אמנות, פולקלור, מאכלים אותנטיים ומוזיקה טובה, באווירה יפואית קסומה ונוסטלגית".

 

שווקי הוינטג' החדשים מתקיימים בימי שלישי
בין השעות 11:00-18:00 ובימי שישי בין השעות 11:00-15:30
בין הרחובות פנחס בן יאיר, הגימנסיה, יועזר איש הבירה ובן פרחיה.
http://p-collins.com/
כתובת: רחוב יהושע בן פרחיה 3 שוק הפשפשים, תל אביב

 

stamp

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק