דבר העורך: "אין דבר כזה תוכן לנשים"

צילום: יוגב עמרני, איפור ועיצוב שיער: ענת סיני ל׳עדה לזורגן׳, דוגמנית: לנה ל-Passion Managment  - 1
|

אינסטגרם זה לא רק מתנות, זה כסף. והרבה. מנוף אדיר לייצר כסף קל. אין מאחורי הדבר הזה שום תוכן ממשי מלבד ״אני מפורסמת״ או כמעט מפורסמת״. ריקנות ותהילת הרגע

מאת: אפי אליסי

"אין דבר כזה תוכן לנשים". את המשפט הזה אמרה בשנת 2010, מנכ"לית ׳סלונה׳, נועה פרג, ל׳גלובס׳. סלונה, בו ישנם 13,000 בלוגים בתחומי החיים השונים. הינו אתר מסחרי שמסתתר מאחוריי אג׳נדות חברתיות לטובת נשים. שם המשחק הוא כסף. והרבה

תופעת הבלוגריות שינתה בשנים האחרונות את התפיסה הכוללת של עולם התקשורת ויחסי הציבור. השבוע התארחה בלוגרית לייף סטייל בצילומי הפקת אופנה ייחודית שקיימנו, וכשנתבקשה להעביר חומרים לחברותיה הבלוגריות כדי שיכתבו אייטם בנושא, אמרה: ״מה, אתם לא יודעים שאם אין ׳מתנה׳, אין אייטם? הן באות בשביל המתנות, ואחר כך כותבות משהו בבלוג שלהן״.
תופעת המתנות – התן וקח הזה אינה חדשה. זהו סוד ידוע שידועני ארצנו לא יגיעו להשקה אם לא תמתין להם ביציאה מעטפה עם צ׳ק נדיב בתוכה (ראיתי במו עיניי עשרות מקרים). אכן, זו זכותם. השם שלהם שווה כסף. חלקם עם עשייה מרובה מאחוריהם. חלקן סתם ריקנות ותהילת הרגע.
תופעת הבלוגרים תפסה תאוצה אדירה בארץ ובעולם. רבים מהם החליפו את העיתונאי המסורתי בהשקות ובמסיבות העיתונאים. משרדי יחסי הציבור העדיפו להגיע ישירות לצרכן, ללא הפילטרים והצנזורה של עורכי העתונים. למתנות באירועים יש תפקיד חשוב. בלוגרית יוצאת מהאירוע בתחושה של חשיבות והמתנה נועדה לתת תמריץ עם קריצת עין לכתיבה מפרגנת וחיובית. הפטנט עבד. נדיר למצוא כתבות שליליות אצל אותן בלוגריות על המותגים וההשקות אליהן הגיעו.
בעת האחרונה חל מהפך נוסף וגדול הרבה יותר. האינסטגרמיות. יש שיאמרו שתופעת האינסטגרמיות הטילה אימה על הבלוגריות, על שוק התקשורת, על התעשייה וחברות הפרסום. רבים מהבלוגריות הבינו מיד את הצורך בשינוי, מי שהיססה נשארה מאחור. רבות מהן משלבות בין הטכנולוגיות.
אינסנטגרם זה כבר לא רק מתנות, זה כסף. והרבה.
לתוכנית הטלוויזיה ״הבנים והבנות״ בערוץ הילדים, חלק גדול בפריצה של נערות אנונימיות, רובן חסרות תוכן ממשי, אל קהל מעריצים גדול של בנינוער נלהבים ואל הארנקים השמנים של חברות הפירסום. לא יכולנו להתעלם מהתופעה וקיימנו 2 ראיונות עם 2 כוכבות אינסטגרם. זהו מנוף אדיר עבורן לייצר כסף. כסף קל. הכסף שהן מקבלות עבור תמונה של בגד אותו נתבקשו ללבוש ולהעלות בתיוג לאינסטגרם הוא גדול. גדול יותר מהצ׳ק של הסלבס בהשקות.
נסיכות האינסטגרם, הפושרז הכי חזק היום בשוק. יש להן סוכנים אישיים וחלקן מנהלות עסק עצמאי גדול כשאין מאחורי הדבר הזה שום תוכן ממשי מלבד ״אני מפורסמת״ או כמעט מפורסמת״ – סרט הקיץ שהביא למסכים מאות אלפי בני נוער-שם דווקא היו אנשי תוכן שחקני/יןות זמרים/ות. כשקבעתי בהזדמנויות ללכת עם בתי יאן לסרט הייתי אומר לה: נו, אז הולכים ל׳כמעט מטומטמת׳? היא תמיד תיקנה אותי. לפני מספר ימים כשחשבנו על פרויקט הקשור לאינסטגרם, יצרנו קשר עם מספר סוכנים של אותן נסיכות אינסטגרם לוהטות שביקשו בעבר שנכתוב על המיוצגות שלהן כתבת אופנה. התשובות היו: ״היא עזבה אותנו. הלכה אחרי המיליונים״. והשנייה שאמרה בעבר בגאווה שכל תמונה של ׳הכוכבת׳ שלה שווה 5,000 שקלים, פלטה אנחת רווחה ואמרה: ״תודה לאל. היא כבר לא איתנו״. נסיכות האינסטגרם הפכו למפלצות התהילה. כולן רוצות להיות נטע אלחמיסטר. אז איך אתה ישן בלילה עיתונאי ישן שלי?

 

צילום: יוגב עמרני

איפור ועיצוב שיער: ענת סיני ל׳עדה לזורגן׳, דוגמנית: לנה ל-Passion Managment

 

צילום: יוגב עמרני, איפור ועיצוב שיער: ענת סיני ל׳עדה לזורגן׳, דוגמנית: לנה ל-Passion Managment  -
1
צילום: יוגב עמרני, איפור ועיצוב שיער: ענת סיני ל׳עדה לזורגן׳, דוגמנית: לנה ל-Passion Managment  - ש
2
צילום: יוגב עמרני, איפור ועיצוב שיער: ענת סיני ל׳עדה לזורגן׳, דוגמנית: לנה ל-Passion Managment  - ר
3
צילום: יוגב עמרני, איפור ועיצוב שיער: ענת סיני ל׳עדה לזורגן׳, דוגמנית: לנה ל-Passion Managment  - ט
4
צילום: יוגב עמרני, איפור ועיצוב שיער: ענת סיני ל׳עדה לזורגן׳, דוגמנית: לנה ל-Passion Managment  - פ
5
צילום: יוגב עמרני, איפור ועיצוב שיער: ענת סיני ל׳עדה לזורגן׳, דוגמנית: לנה ל-Passion Managment  - מ
6
צילום: יוגב עמרני, איפור ועיצוב שיער: ענת סיני ל׳עדה לזורגן׳, דוגמנית: לנה ל-Passion Managment  - צ
7
צילום: יוגב עמרני, איפור ועיצוב שיער: ענת סיני ל׳עדה לזורגן׳, דוגמנית: לנה ל-Passion Managment  - ה
8
צילום: יוגב עמרני, איפור ועיצוב שיער: ענת סיני ל׳עדה לזורגן׳, דוגמנית: לנה ל-Passion Managment  - ג
9
צילום: יוגב עמרני, איפור ועיצוב שיער: ענת סיני ל׳עדה לזורגן׳, דוגמנית: לנה ל-Passion Managment  - א
10

 

Efifo
מגזין אופנה ישראלי, חברתי

 

פורסם בקטגוריה מגזין אופנה
תגובות פייסבוק