דיוויד כרמל: מוסיקה היא כל עולמי

דיויד כרמל. צילום: דור ערבה - 12
|

תכירו את דיוויד כרמל. כבר מגיל 4 אהב מוזיקה. היום כשהוא בן 19 יש לו מאות אלפי צפיות ביוטיוב משירים שכתב הלחין ומבצע

המוסיקה תמיד הייתה נוכחת בחייו של דיויד כרמל  – בגיל 4 בלבד זוהה כמחונן מבחינה מוזיקלית וקיבל לידיו כינור, ומאז לא הפסיק ללמוד ולעשות מוסיקה. את הכינור החליף במהלך השנים במגוון כלי נגינה: תופים, חצוצרה, פסנתר ועוד, עד שהגיע לאהבה האמיתית שלו – הגיטרה. כילד עם לקויות למידה וקשיים חברתיים, שסבל מחרמות, אלימות ובדידות הוא מצא את האושר  במוסיקה, המוסיקה הייתה הנחמה שלו והיא זו שעזרה לו לצמוח, להאמין בחיים ובחברים ולחזור לחייך.  היום, בגיל 19, יש לו  מספר שירים שכתב, הלחין ושר, ושזכו למאות אלפי צפיות ביוטיוב

כותב, מלחין, מבצע – ניחנת בכל הכישרונות. איך נולד שיר – מה קודם למה, הלחן שמתנגן לך או הטקסט?

"אצלי הלחן מתנגן ראשון ואז אני כותב את המילים. בהתאם לאקורדים אם הם רגועים אז השיר שקט ועצוב, אם הם קצת יותר שמחים אז השיר באווירה שמחה יותר….כמובן שאני צריך להיות ב-mood. אם אני חייב לסיים כתיבה ואני לא ב-mood, אני לא אהיה מרוצה מהתוצאה."

דיויד כרמל. צילום: דור ערבה - 1
דיוויד כרמל. צילום: דור ערבה

לא עלתה המחשבה לנסות "לקצר" את הדרך  ולפרוץ דרך תוכניות טלוויזיה כמו "הכוכב הבא" או "אקס פקטור", שמכניסות אותך באופן מידי לכל בית?

"כן, עברה המחשבה להשתתף בתוכנית ריאליטי, אבל אני מעדיף שקהל המאזינים יחליט אם להאזין לי או לא….גילוי נאות אמא שלי רשמה אותי ל״כוכב הבא״״ ללא ידיעתי (הרבה לפני תחילת התהליך שלי) והודיעו לה שהמכסה מלאה…. ואני אומר על זה תודה."

מהי מוסיקה בשבילך? אם לא היית מוסיקאי מה היית?

"מוסיקה היא כל עולמי, היא דרך החיים שלי. אני לא זוכר את עצמי לרגע בלי המוסיקה וקשה לי לחשוב על עצמי או על החיים שלי ללא המוסיקה. ואת האמת ,אני מנסה לחשוב מה הייתי אם לא במוסיקה ואין לי אפילו תשובה."

דיויד כרמל. צילום: דור ערבה - 12
דיוויד כרמל. צילום: דור ערבה

ממה אתה מבקש שקט בשיר "טיפה של שקט"?

"השיר״ טיפה של שקט״ מדבר על תקופת ילדותי, תקופה שבה חוויתי אלימות מילולית, אלימות פיזית קשה, בדידות וחרמות בבית הספר ( כיתה ג׳,ד׳).

בתקופת הקורונה בזמן שהייתי בבידוד ניגנתי בגיטרה שלי וכל העבר שלי צף בחזרה…..וכך נולד השיר! את השקט מבקש דיוויד הילד הקטן ,שיניחו לו, שיפסיקו להציק ויתנו לו להמשיך לגדול כמו ילד רגיל. את השיר כתבתי על עצמי אבל כל אחד ואחד מאיתנו צריך בחייו טיפה של שקט."

דיויד כרמל. צילום: דור ערבה - 13
דיוויד כרמל. צילום: דור ערבה

אתה שר באנגלית ובעברית, מה יותר זורם לך, עם מה אתה מרגיש יותר בנוח? השירה באנגלית מגיעה מתוך רצון וכוונה לפרוץ מחוץ לגבולות המדינה?

"מאז שאני צעיר אני מחובר לאנגלית וכותב באנגלית. זה יישמע מוזר, אבל כמו שכל אחד חושב לעצמו בראש בשפה שלו, אצלי אני חושב באנגלית …. זה מוזר אבל כך זה אצלי. קל לי להתבטא יותר באנגלית. זה פשוט זורם לי יותר בקלות. אולי מצפיות בסרטים, שירים באנגלית האהבה הרבה שלי לארצות הברית,  השם שלי- דיוויד. אפילו ,כשהייתי קטן הייתי בטוח שנולדתי באמריקה 😂.

כשהתחלתי לכתוב טקסטים ללחנים היה לי יותר פשוט לכתוב באנגלית. בשיר ״טיפה של שקט״ כל העבר צף וזה היה הכי טבעי שהטקסט יהיה בעברית. יש לי עוד שירים בעברית שיצאו בעתיד הקרוב וכמובן גם באנגלית.

השאיפה שלי היא להיות אומן בינלאומי. ושיכירו את המוזיקה שלי בכל העולם."

קרדיט צילומים

דור ערבה

יוטיוב: יוטיוב: DAVID CARMEL דיוויד כרמל 

פייסבוק: דיוויד כרמל – david carmel

נועם

נועם שקד – עיתונאית אופנה
אינסטגרם: noam.shaked

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק