דילן פריאנטי: ״שיהיה לי שם שמקבלים בפריז רק מעצבי על״

דילן פריאנטי פריז קולקציה שניה 2019 צילם אלון שפרנסקי (9) -3
|

מעצב אופנה דילן פריאנטי השאיר אותנו פעורי פה בערב הגאלה של Israel Bridal fashion week. ועוד לפני כן ב-CELEBRIDE בשמלה שלבשה דנה זרמון והיממה את כולם. פריאנטי שעזב את הלימודים בשנקר לטובת משרה נחשקת בבית האופנה הפריזאי ״ג׳אמבטיסטה ואלי״, חזר לארץ ופתח סטודיו לעיצוב אופנה ביפו. בימים אלה משיק קולקציית קוטור חדשה. ראיון עם הנסיך החדש של עלם הקוטור הישראלי

 

שמלת כלה של דילן פריאנטי פריז
דילן פריאנטי. צילום: שלומית איציק

 

מאת: נועם שקד

 

דילן פריאנטי, 25, שפתח לאחרונה את ״דילן פריאנטי פריז״ – סטודיו לעיצוב צעיר לאופנת קוטור לכלות וערב, עלה בצעירותו מצרפת שם כיכב כבלוגר אופנה צעיר, מאוחר יותר החל ללמוד בשנקר ואז הגיעה ההצעה מ-״ג'ימבטיסטה ואלי״ – בית האופנה הפריזיאי שקטעה את לימודיו. בימים אלה משיק דילן פריאנטי קולקציה חדשה השואבת השראה מעולם הקוטור הפריזאי עם רומנטיות סקסית, גזרות פומפוזיות של מארי אנטואנט ודיטיילים מהגנים הפריזאים. שובבות עדכנית בשילוב ״הריטאג'״ של השראות  קלאסיות הופכות כל פריט מהקולקציה לעולם קסום. פריאנטי נשוי למייגן מימון אהובת נעוריו סטייליסטית מצליחה, בלוגרית אופנה ידועה ואושיית אופנה.

 

דנה זרמון בשמלת כלה של דילן פריאנטי. צילום: לימור יערי, אופנה, חדשות אופנה, כתבות אופנה, Fashiom Magazine, Fashion, Efifo ,מגזין אופנה, מגזין אופנה ישראלי, מגזיני אופנה ישראלים
דנה זרמון בשמלת כלה של דילן פריאנטי. צילום: לימור יערי

 

מהיכן רכשת את הידע בעיצוב שמלות כלה? האם למדת לימודים פורמאליים או שזה ידע נרכש?
״למדתי עיצוב אופנה בשנקר במשך 3 שנים, אבל עוד יותר רכשתי ידע מהעבודה המעשית עצמה כשהתמחיתי אצל ענבל דרור ועבדתי אצלה, ומן הסתם כשעברתי לגור בפריז ועבדתי בשביל Giambattista Valli. שם רכשתי המון ידע, אבל את כל הבסיס שלי למדתי בשנקר״.

שמלות כלה של דילן פריאנטי, צילום יונתן אזולאי - 6
דילן פריאנטי. Israel Bridal fashion week. צילום: יונתן אזולאי

 

מי מעניק לך השראה? מי הם אייקוני האופנה שלך?
״אני בעיקר שואב השראה ממעצבי קוטור פריזאיים. אני מאוד אוהב את ההוט קוטור הפריזאי, ובעיקר וינטג'ים של מעצבי על כמו איב סאן לורן, פייר בלמן. אני לוקח השראה מהוינטג'ים של פעם ומשלב אותם עם המודרניות של היום. אייקוני אופנה בשבילי הם שחקנים כמו בלייק לייבלי או ביונסה״.

 

שמלת כלה של דילן פריאנטי קולקציית 2019 צילום יחצ (6)
דילן פריאנטי קולקציית 2019. צילום: יח״צ

שמלת כלה של דילן פריאנטי קולקציית 2019. צילום: יח״צ - 2
דילן פריאנטי קולקציית 2019. צילום: יח״צ

 

מה מאפיין את העיצובים שלך ככלל, ומה מאפיין את הקולקציה שתוצג בתצוגה בשבוע האופנה לכלות?
״מה שמאפיין את העיצובים שלי בכללי זה הייחודיות שלהם והדיטיילים והגימורים. מאוד חשוב לי שהבגד יראה קוטור גם מבחוץ וגם מבפנים, ואני מאוד משתדל שכל בגד יראה מיוחד ויחיד במינו ושיראה פריזאי וגבוה״. מה שמאפיין את התצוגה שהצגתי זה הקוטור הפריזאי עם גזרות פומפוזיות של מארי אנטואנט ובהשראת הגנים הפריזאיים, פרחים בתלת מימד, הרבה עבודות יד, הרבה דיטיילים אבני חן ופנינים.

שמלת כלה של דילן פריאנטי, צילום יונתן אזולאי - 4
דילן פריאנטי. Israel Bridal fashion week. צילום: יונתן אזולאי

 

באירוע האופנה לכלות בהפקתו של מוטי רייף, שמלת השכבות המהממת מבד שיפון, שלבשה דנה זרמון, זכתה לסיקור נרחב. האם אתה חושב שאירועים מסוג זה מסייעים לתעשיית שמלות הכלה הישראלית? האם הרגשת עלייה בהזמנות ו/או בהתעניינות במותג מצד הצרכניות הסופיות/הכלות?
״מן הסתם אירועים כמו אירוע ה-CELEBRIDE של מוטי רייף או שבוע האופנה לכלות מאוד חשובים ומאוד עוזרים למעצבים בארץ להתפתח ולעשות מכירות ולצאת לשוק. זה מהמם שיש לנו את הזכות ואת הבמה בארץ להציג את השמלות שלנו״.

 

דילן פריאנטי פריז קולקציה שניה 2019 צילם אלון שפרנסקי (9)
דילן פריאנטי פריז. קולקציה שניה 2019. צילום: אלון שפרנסקי

 

האם יש דגם שעיצבת במהלך הקריירה שאתה אוהב במיוחד, ואם כן מהו?
״אני באמת חושב שכל שמלה שאני מעצב היא כמו תינוק בשבילי ואני מאוד מתחבר לכל עיצוב שאני מבצע. יש מאחורי כל עיצוב המון מחשבה והמון שעות יצירה. יש שמלות עם מעל 300-400 שעות עבודה, אני מאוד אוהב את השמלה שדנה זרמון לבשה. זו הייתה היציאה הראשונה שלי לבמה ישראלית. השמלה הייתה מאוד מסוקרת בעיתונות. אני מאוד אוהב גם שמלות מהקולקציה החדשה שלי. ניסיתי להביא את עצמי בתוך הקולקציה ואת העולם שלי הפרטי״.

את מי היית רוצה להלביש בארץ/בחו"ל?
״בארץ הייתי רוצה להלביש את רותם סלע, בר רפאלי, גל גדות. בחו"ל הייתי רוצה להלביש את ביונסה, בלייק לייבלי, ריהאנה״.

 

דילן פריאנטי. ג'ימבטיסטה. צילום: יח״צ
דילן פריאנטי. ג'ימבטיסטה. צילום: יח״צ

דילן פריאנטי. צילום: יח״צ
דילן פריאנטי. צילום: יח״צ

 

מה השאיפות שלך? האם גם אתה כמו מעצבים ישראלים נוספים עם הפנים לחו"ל?
״השאיפות שלי הן שיהיו לי כמה חנויות מסביב לעולם ויהיה לי את השם הוט קוטור שמקבלים בפריז רק מעצבי על, שמעצבים שמלות לפי ההגדרות של ההוט קוטור. כמו מעצבים ישראלים אחרים התחלתי לשווק את עצמי בחו"ל באמצעות כמה חנויות שמשווקות אותי. המטרה כמובן היא להרחיב את זה לעוד מלא חנויות בארץ״.

היכן ניתן להתרשם מהדגמים בעיצובך ולרכוש אותם? מה טווח המחירים, האם הם מתאימים לכל כלה פשניסטית?
״אפשר להתרשם מהדגמים בשואו רום בתל אביב יפו, דוד רזיאל 2. טווח המחירים הוא בין 11,000-16,000 שקל להשכרת שמלה. יש כמובן יחס אישי לכל כלה״.

 

שמלת כלה של דילן פריאנטי. Israel Bridal fashion week. צילום: יונתן אזולאי
דילן פריאנטי. Israel Bridal fashion week. צילום: יונתן אזולאי

 

מה ההמלצה שלך לכלה שמתלבטת בין אין ספור אפשרויות שמלות הכלה המוצעות בשוק? איזה טיפ אתה יכול לתת לה לעשיית הבחירה הנכונה?
״אני מציע לכל אחת לזרום עם הלב שלה, הכלה צריכה להרגיש שזו השמלה. שמלת כלה זה לא כמו שמלה ready to wear, זה משהו שחולמים עליו כל החיים ושצריך להיות מותאם לצורך ולגוף של כל אשה, אז פשוט לזרום עם הלב״.

 

סטודיו – דילן פריאנטי פריז
טווח מחירים מ- 11,000 עד 17,000 שקל להשכרה.
כתובת: דויד רזיאל 2 יפו
www.dylanparienty.com
טל: Tel: +972 54 4821477

 

על תצוגת שמלות כלה של דילן פריאנטי בשבוע האופנה לכלות: https://bit.ly/2GXArwL

 

*עיצובי שיער: מספרת גיא וליאת צרפתי: guy_zarfati_hair

 

נועם שקד, Noam shaked

נועם שקדעיתונאית אופנה Efifo
האינסטגרם של נועם שקדnoam.shaked  cokiaje

 

Efifo
מגזין אופנה של ישראל

מייסד ועורך אחראי: אפי אליסי
אינסטגרם: efifofashion
קבוצת האופנה והביוטי שלנו פתוחה לכולם: מגזין אופנה של ישראל

 

 

תגובות פייסבוק