דניאל פלדהקר, רעש לבן

דניאל פלדהקר
|

אוצרת: דניאלה טלמור

פתיחה: יום חמישי, 03.03.2016,  בית האמנים תל אביב

דניאל פלדהקר מציגה site specific שתוכנן לחלל התצוגה בבית האמנים בתל אביב. זהו מיצב ציורי שמבנהו בוחן את פעולתו של הציור על החלל והזמן.
פעולת הציור  נעשית על גבי יריעות פלסטיות שקופות. המצע השקוף חושף את תהליך העבודה, כמעט כמו ציור מהופך המגלה את צדו האחורי. הוא מסגיר את המתרחש מאחורי הקלעים של העבודה, ומציג את תהליך יצירתה.
משחקי הראייה הנוצרים במרחב, קובעים מה ייראה קודם ומה אחר כך,יוצרים הפרעת ראייה,ומציבים בפני הצופה שאלות הנוגעות בשיבושים של הזמן בתוך המרחב.

דניאל פלדהקר-2
דניאל פלדהקר, רעש לבן. צילום: יח"צ

בתערוכות קודמות של פלדהקר עמד המרחב האורבני במרכז תוך פרשנות והתייחסות לאומנות הרחוב והכנסתה אל המרחב הפרטי והאישי. התערוכה הנוכחית מתייחסת לסאון הקבוע המאפיין את לב העיר,שהוא רועש ומרגיע בעת ובעונה אחת. זהו רעש לבן, רחש הרקע המתמיד המלווה את חיינו, שגם מסייע לנו להתרכז ולהתמקד. העבודות ניחנות במקצב מוזיקלי, והחיבור הצלילי בין מקטע אחד למשנהו יוצר פרטיטורה של שיווי משקל המאזן בין האובייקטים השקופים והדימויים החופשיים המצוירים עליהם. היצירות מקיימות ביניהן דיאלוג בין פנים פגיע, חשוף ורך, לבין חוץ קשוח ומגונן. דיאלוג המשקף את זירת המאבקים שבין האדם לסביבתו, ואת ההתגוששות המתמדת שבה מתעצבים יחסיו עם עצמו, עם אנשים אחרים, ועם העולם הסובב אותו.

דניאל פלדהקר-3
דניאל פלדהקר, רעש לבן. צילום: יח"צ

 

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק