דניאל צאל: תערוכת צילום

דניאל צאל, צילום, מוזיאון תל אביב - 5
|

דניאל צאל, זוכה פרס לורן ומיטשל פרסר לצלם ישראלי צעיר, 2018, יציג את ״מסיבה״, תערוכת צילום במוזיאון תל אביב לאמנות

דניאל צאל: תערוכת צילום

דניאל צאל, צילום, מוזיאון תל אביב -
דניאל צאל. אלה יורדת במדרגות, 2015

מאת: אפי אליסי

דניאל צאל הוא הזוכה הרביעי בפרס היוקרתי ע"ש לורן ומיטשל פרסר לצלם ישראלי צעיר, לשנת 2018, המוענק במוזיאון תל אביב לאמנות.

דניאל צאל נולד בשנת 1985, בתל אביב, והוא חי ופועל בתל אביב ובברלין. דניאל צאל הוא בוגר המחלקה לאמנות בבצלאל ותוכנית חילופי סטודנטים Städelschule, פרנקפורט, גרמניה.
צאל הציג תערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות בגלריות בארץ ובעולם. זו התערוכה המוזיאלית הראשונה שלו.

דניאל צאל, צילום, מוזיאון תל אביב - 2
דניאל צאל. דמיאן 2019

עצירה של המבט והתכנסות פנימה

בתערוכה מוצגים תצלומים שונים בגודל ובטכניקה, הדפסי צבע  פשוטים, תצלומי טפט גדולי ממדים וקופסת אור מונומנטלית.
רגישות רבה ואנושיות עוטפת את תצלומיו של דניאל צאל, המחלץ מפעולות יומיומיות פשוטות, לרוב אינטימיות, דרמות שקטות.

עולם בודד ואישי

הצילום שלו מצטיין בזיקוק של אנושיות מתוך הפרוזאיות, מתוך השולי, מתוך מה שאינו מבקש להיראות, להיזכר ולהפוך לדימוי.
תצלומיו מבקשים מהצופה הפוגה ועצירה של המבט, התכנסות פנימה.

בכל התצלומים ניתן להבחין בצעירים עירוניים, בשנות העשרים לחייהם. כל אחד מהם יוצר עולם, עולם בודד ואישי. החזות והחזית הם העיקר: האינטימי ביותר, החושפני ביותר מוצג לראווה ומוקפא בזמן.

דניאל צאל, צילום, מוזיאון תל אביב - 3
דניאל צאל. ואלרי מקלפת ביצה, 2017

ללכוד את אותו רגע ספציפי

דניאל צאל מתעכב על התנוחה, על פעולה פשוטה ויומיומית כמו ניקוי כתם לכלוך מהחולצה, תיקון גרב בתפירה, סידור שיער לפני מראה, ירידה במדרגות, קילוף ביצה ועוד.
הדמויות מתעקשות, כשכל אחת מתמקדת בפעולה שלה, לייצר לעצמן שקט מוחלט בתוך הרעש שבחוץ.

דניאל צאל, צילום, מוזיאון תל אביב - 6
דניאל צאל. רצים בפארק, 2018

"לאחר העמדת הסט ביקשתי מהמודלים לחזור על הפעולה הנבחרת שוב ושוב, לאורך זמן, במטרה ללכוד את אותו רגע ספציפי של התכנסות מוחלטת אל תוך הפעולה"

דניאל צאל יוצר מנעד פסיכולוגי עשיר באמצעות צילום מבוים ומתוכנן בקפידה. הרגע שהוא בוחר ללכוד בתצלומיו, רגע הפעולה עצמו, מצביע על הגבול השביר שבין האותנטי למבוים.

דניאל צאל, צילום, מוזיאון תל אביב - 4
דניאל צאל. משחקים, 2016

מושאי המבט ומושאי התשוקה

לצד תצלומים אלו מציב דניאל צאל עבודות מטופלות שעברו שיבוש מכוון בפוטושופ, ובכך גורם לצופה לתהות מחדש לגבי אמינותו של המדיום. הגוף האנושי, העירום, בעיקר הגברי, לרוב במצב רפוי, נבחן בתערוכה הן כצורה (ארוטית) והן כתוכן.
ניכרת הקִרבה הגדולה של הצלם אל מושאי הצילום, אל מושאי המבט ואל מושאי התשוקה. 

דניאל צאל, צילום, מוזיאון תל אביב -
דניאל צאל. ללא כותרת. 2011

״המסיבה״

במרכז החלל מוצבת קופסת אור מונומנטלית, "המסיבה", המורכבת מעשרות תצלומים של צעירים רוקדים, בסביבות גילאי העשרים לחייהם.
כל אחת מהדמיות צולמה בנפרד, בזמנים שונים ובמקומות שונים במשך 5 שנים.

החיבור ביניהן לתצלום אחד הוא מלאכותי. קופסת האור בממדיה יוצרת הפרדה וחיץ בין חלקי התערוכה, והופכת לאלמנט צילומי־פיסולי. 

אוצרת: רז סמירה
הפתיחה: חמישי, 19.12.19 בשעה 19:00

דניאל צאל: תערוכת צילום

פורסם בקטגוריות אופנה, צילום, תעשיית האופנה
תגובות פייסבוק