האייקון והפנינים. מארק ג'ייקובס

מארק ג׳יקוובס-אופנה
|

הפנינים לא ידעו עדנה כמו בשנה האחרונה. מצאנו אין ספור אזכורים באינסטגרם. הן משובצות בשיער, בבגדים, בנעליים, בתכשיטים. אפילו על הפנים כמסכות הסוואתיות, באווירת חובת עטיית מסכה.


תראו את מארק ג'ייקובס, אייקון אופנתי שלא מפסיק להפתיע ולהלהיב את שחר רבן שלנו


https://www.instagram.com/p/CFzZCn9leLI/

מאת שחר רבן סטייליסט אישי
עבור Fashion Israel

מחקר מעמיק שלי בעמוד הבית של המעצב האמריקאי מארק ג'ייקובס, בו מארק עונד שרשרת פנינים לצווארו, העלה תהיות רבות מבחינתי.

 האם זהו תחילתו של העשור השני במילניום בו הגבר המסוקס עונד פנינים? האם הגיעה העת לטשטוש מגדרי מוסכם ללא דופי? האם עולם האופנה משנה את פניו בימים אלו? או שמא שעמום ביתי בימות הסגר הוא זה שהוביל לרעיון אופנתי חדש?
כך, או כך, שווה לעקוב אחריו ולהסיק בעצמכם.

https://www.instagram.com/p/CFuspH5Fkvn/

אדם מחפש זהות

עולם המדיה המתפתח ואי הגדרת המגדר, הוביל לא מעט מאיתנו לחופש יצירתי חסר מעצורים וגבולות, עד כי הכול מתקבל בברכה ואף נדרש מאיתנו ליצור לעצמנו דמות נוספת. ומה נעשה כדי לא לשעמם את העוקבים שלנו? 

https://www.instagram.com/p/CFrmTDCl1ir/

המשחק בו כולנו משחקים באותה זירה, מעלים בכל רגע מיליוני תמונות לעולם, עם המסר הקבוע שלא משתמע לשתי פנים: ״היי הכול מצויין, יפה, נעים וטוב״. כדי "להרים" לעצמנו בהרגשה הכללית ובטח במספר הלייקים שאותם אנחנו סופרים יותר מכל דבר אחר.

https://www.instagram.com/p/CFhY2_mlcHw/

מביטים בערגה צרופה על אלו שזכו בעוקבים אם כדין ואם לא. ומוביל אותנו ליצור דמות נוספת ומקבילה. אך כוחה הוא בלהיות שונה, מיוחדת ואולי צבעונית יותר ממה שאנשים מכירים אותנו.  כי אז יאהבו אותנו יותר? נקבל יותר לייקים ותגובות או שמא העולם משדר לנו: "היי, אתם קצת משעממים, בואו תיצרו דמות חדשה, מרעננת, סקסית ואולי נועזת יותר ממה שהכרנו אתכם עד היום?״

https://www.instagram.com/p/CFnIfx2FZed/

28.12.19
מליבו, ארה"ב.
״זה נשמע לרגע כשם מותחן אמריקאי, אך לא כך באמת.״

זה היום בו צולם מארק ג'ייקובס שרוע על הכורסא, נינוח מאד כשהוא לובש סריג אפור של חברת LACOST 2, סיכות ראש ענק מצמידות את שיערו הקצר השחור והמתוח, כשידו הימנית המתוכשטת לרוב, אוחזת בשרשרת פנינים. כדי להשלים את אווירת הצ'יל בבית, מצא לנכון להושיב את כלבו על כורסא לבנה, כשהוא מביט בו מהצד ותוהה במחשבה הומוריסטית: האם זהו בעליו הידוע שהכיר? או שמא זהו מארק האנדרוגני שברגע של חולשה/שעמום/החלטה מחושבת ומדויקת מראש, החליט שמכאן ואילך הוא עונד פנינים כקולר קבוע?

https://www.instagram.com/p/CFZlDYYlfcn/

סימבוליות תקופתית

הסגר שפשט על העולם ובו כולנו התכנסנו בביתנו, הותיר בנו את הידיעה כי משהו קורה כאן בעולם, אך עדיין לא ברור מה הוא. חלק נשאר מבוהל וחסר רעיונות עסקיים חדשים,  אך חלק אחר לקח את התקופה כמרעננת חיים והחל לצוד אחר רעיונות מבריקים, שחלקם התבררו  בהמשך, כהצלחה.

מגפת קורונה 2019, או בשמה המקוצר COVID 19, שפרצה לה סמוך לסוף שנת 2019, הותירה אותנו פעורי פה ושינתה לימים את עולמנו ואף את עולמו של מארק ג'ייקובס.

"משחק מגדרי בו הוא יכול לגדל זקן, למרוח לק התואם לטופ שהוא לובש, להתאפר בכבדות כמלך דראג ולענוד שרשת פנינים באופן קבוע"

https://www.instagram.com/p/CFDHhvNMEQZ/

זקן, לק, איפור ופנינים

כשאתה מארק גייקובס, המנהל האומנותי (לשעבר) של המותג היוקרתי לואי ויטון ומופיע ברשימת 100 המשפיעים ביותר עפ"י מגזין TIME, כנראה שאתה יכול לרענן את חייך בעפעוף מנצנץ. ולאור זה שאתה מנסה למנף את המותג החדש תחתיך: The Marc Jacobs.

https://www.instagram.com/p/CE5OQJWMQQR/

תדמיתו של מארק, הייתה מוגדרת בעשורים האחרונים כתדמית של הילד היהודי- אמריקאי שידע להתברג לצמרת אופנת העילית וקריצותיו המיניות פוזרו בעין מפריע. הדוגמניות המובילות בעולם, הסלבריטאים שמגיעים לתצוגות ופוקדים את חנויותיו, הובילו אותו באין  מפריע למקומו הססגוני וללא כל תרועה, למשחק המגדרי בו הוא יכול לגדל זקן, למרוח לק התואם לטופ שהוא לובש, להתאפר בכבדות כמלך דראג ולענוד שרשת פנינים באופן קבוע. 

"היי, אתם קצת משעממים, בואו תיצרו דמות חדשה, מרעננת, סקסית ואולי נועזת יותר ממה שהכרנו אתכם עד היום?״

https://www.instagram.com/p/CE1hq3hlota/

שחר רבן_אופנה

שחר רבן
סטייליסט אישי ועיתונאי אופנה
אינסטגרם: shachar_rabanne
אתר: www.styleyourlife.co.il

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרם: fashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

תגובות פייסבוק