הבנות של אבא

הבנות של אבא-2
|

תיאטרון השחר-רב תרבותי מציג מחזה חדש הפותח צוהר לעולמה של יהדות עיראק, בכיכובו של אורי גבריאל

הבנות של אבא
"הבנות של אבא". צילום: יח"צ

בימים אלה מעלה תיאטרון השחר את המחזה 'הבנות של אבא', פותח צוהר לעולמה של יהדות עיראק באמצעות סיפורו של אליהו סייג ובנותיו. המחזה נפתח בערב חג שבועות (1941) בפרעות הפרהוד – פוגרום אכזרי ביהודי עיראק שנמשך שלושה ימים וממשיך 50 שנה לאחר בימי מלחמת המפרץ (1991) בארץ ישראל.
תיאטרון השחר – רב תרבותי, הוקם על ידי השחקן אורי גבריאל והיוצרת גילית יצחקי, במטרה לחשוף את המורשת התרבותית של כלל עדות ישראל, שמעולם לא הכרתם ונגנזו על ידי הממסד בדרך ליצירת כור חיתוך ישראלי. במטרה לקדם ולפתח מורשת לאומית משותפת. להביא את הבשורה של מחזות ישראליים, העוסקים במורשת עדות ישראל ועם ישראל, וכמו כן נושאים המעסיקים את החברה הישראלית בכלל.
אורי גבריאל וגילית יצחקי מספרים, שהרעיון לתיאטרון הגיע מתוך רצון להעניק לדור השני את אותה תרבות שאליה התגעגע מהבית ומצד שני לחשוף את הדור הצעיר למורשת תרבותית המיוחדת שהם לא מכירים, אותה מורשת שלא זכתה לגיטימציה מצד הממסד.

הבנות של אבא-1
אורי גבריאל. "הבנות של אבא". צילום: יח"צ

גילית יצחקי: "החלטה להקים תיאטרון הגיעה מתוך געגוע לאבי ז"ל, שמאוד אהב מחזות אל נאלץ לנדוד למצרים כדאי לספוג תרבות שאהב. אני יכולה לומר שלא רק הסיפור העיראקי לא סופר, אלא גם סיפורים של קהילות נוספות עם מורשת תרבות עשירה נגנזו עם השנים בכור חיתוך הישראלי".

משתתפים: אורי גבריאל, גילית יצחקי, לירית מאש, שרון מלכי שמש, נדב אסולין ונואית קדם.
יוצרת המחזה: גילית יצחקי, בימוי: אורי גבריאל.

פורסם בקטגוריה כללי
תגובות פייסבוק